Lanie skrev 2011-06-09 16:20:43 följande:
niini: jag kan säga att jag kände inte att jag öppnade mig förrän jag började o blöda o hinnblåsan stack ut, först då fattade jag att ngt var fel. innan hade jag bara lite ont i magen, som typ molvärk, men jag fattade ju inte då att jag hade värkar, hade ju aldrig varit gravid tidigare, så hur skulle jag veta?
i den senaste graviditeten satte värkarna igång o bara några timmar senare var dottern född, allt gick superfort.. o jag har inte haft så mkt värkar eller sammandragningar tidigare i graviditeten.. så det kan gå fort också.. är du orolig ska du ringa o be o få bli kollad.. finns ingen anledning att gå runt o vara orolig när en koll kan lugna en...
Nja just nu är jag inte så orolig.. förutom över flytningarna då som skrämde mig lite..
Utan tänkte just på det han sa, att det ska kännas, men jag har ju ingen aning om "hur" det ska kännas...
när det kommer till all övrigt vad gäller graviditeten tycker jag det bara är "pain in the ass" för jag har ju ingen aning om vad som är normalt, när jag bör vara orolig, vilken smärta är "okej" och vilken är inte?
Hur vet jag när det är livmodern som växer, och när det är något annat?
Känner bara just nu att jag kan inte fatta människor som tycker om att vara gravida.. jag avskyr det....