Lanie skrev 2011-06-09 18:18:01 följande:
nä det är ju det, hur ska det kännas? jag har hela tiden fått höra att det gör ont o vara gravid, så hur vet man att smärtan man har är farlig? När jag hade ont i första graviditeten trodde en del att det berodde på foglossning, så som jag beskrev smärtan.. men förmodligen var det dåliga sammandragningar o förvärkar. fram tills att vi förlorade vår son älskade jag o vara gravid för jag hade ju inte besvär.. den senaste graviditeten var hemsk, kunde inte riktigt slappna av förrän jag hade passerat v 31, 32.. när inte bebis bara kunde ramla ut hur som helst.
det du ska vara vaksam över är väl om du känner tryck neråt i samband med sd.. om sd gör ont o blir regelbundna. om du får ännu mer flytningar o de ändrar karaktär.. om du börjar o blöda.. lita på dig själv, om det uppstår smärta eller obehag som du tidigare inte haft.. o sen är det ju aldrig fel att ringa om man är orolig, oftast så förstår personalen.. jag har iaf inte upplevt att jag nojat, utan de har tagit min oro på allvar.
När det kommer till att lita på mig själv, så går inte det.. jag gör inte det.
Jag är en sån där människa som skiter i å ringa/åka in även fast jag har ont i vanliga fall, krävs mycket för att jag ska ta mig till sjukhuset eller ens ringa det där enkla lilla samtalet. Det hatar jag med mig själv, för även med den här graviditeten "äh, det är inget".
Jag älskade att vara gravid med sonen också, det var som på rosa/blåa moln. Allt var lyckligt och bra.
Nu känner jag av alla konstiga känslor, varje liten smärta, "är det bebisen, foglossning, molande värk?" "ska det vara så?" "blir dom irriterade om jag ringer nu, eller om jag åker in?" "kommer dom hjälpa mig, eller sucka?"
Kan inte lita på att allt är bra för att bebis sparkar heller, för kände sparkar när jag åkte in till förlossning, det ända jag vet så länge bebis sparkar, är att bebis lever iallafall.
Men jag vet ju inte att allt är okej för det.
Imorgon ringer jag för att fråga angående flytningarna iallafall, och jag har haft smått ont i sidan idag, nere vid livmodern, så känner för att vara snäll mot mig själv, annars kommer jag noja hela helgen.