vixan skrev 2011-05-06 14:13:12 följande:
Tror min läkare menar att mellan v20-28 så är det kritiskt så då ska man ta det lugnare än i början. Det är ju då det börjar bli lite tyngre. Det är inte så ofta som det händer något innan v20 sa han till mig. När jag öppnade mig väntade jag ju 2 stycken och det var i v 19+5 men jag hade förvisso vattenavgång i v 16+ något.
Nej äntligen är din bebis för stor för att ramla ut. =)
aha ok, då missförstod jag.. ja de veckorna du nämner är ju de mest kritiska..
ja jag längtar faktiskt tills imorgon. från början var tanken att de skulle ha en liten minimöhippa för en vän som snart gifter sig, men då den riktiga möhippan skulle vara imorgon så bestämde de sig för o göra ngt ändå. så planen var o bowla o sen gå ut o äta. de frågade aldrig mig då min bästa vän sa att jag inte fixar det med o sitta o så där o det är ju sant.. jag skulle inte orka med o vara med på bowling o sen sitta på restaurang i flera timmar, så jag tog absolut inte illa upp. nu började de dock ändra sig, att det kostar ju en hel del pengar o gå ut o äta o de flesta har ont om pengar o de ville så gärna att jag också skulle kunna vara med, så då sa jag att vi kunde vara hemma hos mig. perfekt liksom, vi har gott om utrymme o jag kan vara hemma o ligga i soffan o slippa o få ont.. o ändå få vara lite social. jag har dock skojat lite om att jag vet ju inte om jag ligger på bb då, nu när jag varit så risig i magen så har jag ju inbillat mig att någonting är på gång... förhoppningsvis är det bara magen som är ur balans o inte att förlossningen är på gång.