• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

pupp: skönt med oförämdrad tapp:) bara fortsätta vila då...
    silverklar: håller tummarna för dig imorgon..styrke kramar till dig..

imorgon har jag uppkörning så jag hoppas jag klarar det så jag bara kan ta det lugnt nu resten av tiden... :) 

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-09-19 21:43:00 följande:
    pupp: skönt med oförämdrad tapp:) bara fortsätta vila då...
    silverklar: håller tummarna för dig imorgon..styrke kramar till dig..

imorgon har jag uppkörning så jag hoppas jag klarar det så jag bara kan ta det lugnt nu resten av tiden... :) 
    lycka till imorgon
  • mamma mys

mischooo: tack:) är en aning nervös nu;)

nu är man nere på 2 siffrigt;) 98 dagar kvar till bf;) 

• Pupp

Lycka till med uppkörningen! Du är grym som fixar det mitt i alltihop! Skönt med tvåsiffrigt! Vilket datum har du bf?

• Lanie
    mamma mys skrev 2011-09-20 14:50:34 följande:
    jag klarade uppkörningen:) JAG HAR KÖRKORT NUUU:)

har bf den 27 dec... 
    grattis!
  • FruHellström
    mamma mys skrev 2011-09-20 14:50:34 följande:
    jag klarade uppkörningen:) JAG HAR KÖRKORT NUUU:)

har bf den 27 dec... 
    Grattis som bara den!! Skål

Är en enorm frihet, tog själv körkort när jag va i 8e månaden med sonen. Tungan ute
  • FruHellström

Just nu är jag urless på o vara gravid...

Bor hos mor nu medans huset renoveras, hård bäddsoffa utan ngn fjädring, man känner sig lite påträngande...
    Längtar hem galet mkt, håller på o renoverar fönster, jobbigt o tungt att stå framåtlutad o slipa, kitta o måla, men snart e dom klara iaf...!!  

Förhoppningsvis kan man flytta hem till nästa helg, vore underbart o hinna inreda lite innan bebis kommer,
    Måla skötbord o säng o få lite ordning o sen (förhoppningsvis) hinna ladda några veckor...?

Har sammandragningar o börjar bli sådär toktjock o så noll muskler kvar...

Det är kul nästan jämt...

Kram på er! 

• Trassel

Mamma mys!! Grattis! Å jag minns friheten när man körde själv först gången!

Idag var jag på RUL och allt såg fint ut! Varit lite nervöst för jag tycker jag känt lite dåligt. Tänkta att mk ligger fram men nej det gjorde den inte utan den är bak. Snodden låg däremot dubbelvik så det Kanske är därför?
    Strömmen gick på hela sjukhuset precis när vi kom så det tog några minuter extra för omstart.
    Sen skulle jag iväg till mvc för tappkollen hos läkaren och när jag kommer dit prick i tid så svimmar en tjej inne på toan så det blir full uppståndelse och allt en halvtimme försenat.
    Min läkare tog odlingar och så kom hon fram till att jag kanske hade en slidkatarr ( !? ) på g så jag fick lokalverkande penicillin. Tapen såg så fin ut så hon mätte den faktiskt inte och jag till min förvåning tyckte att det kändes ok! Blir sjukskriven till december nångång sen ska jag testa att söka HP igen. Det gick bra förra gången med en mindre uppsats.. Men tills dess känns det lååååångt men jag är glad över dagens positiva besked! Minus slidkatarren då.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • mamma mys

fru hellström: det är ingen höjdare att behöva bo hemma hos nån annan..alltid skönast hemma..men det är ju skönt när det är klart....
    jag börjar också bli trött på att vara gravid då man bara får mer o mer krämpor:( men det är ju bättre att vara gravid några månader till iaf....

tack för alla gratulationer..är helt slut nu så blir nog tidigt ikväll...kanske sover jag bättre då det är en sak mindre att tänka på:)