Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

lillagrodan: Coolt med halvklassiker!! Bra!!  Låetr som ni hade en ganska mysig nyår, även om amning i garderoben inte låter så skönt! :-O

Steffi: Håller med dig om alvedon! Nu har det ju kommit en massa nytt om det också! Jag som åt alvedon i MASSOR när jag var gravid!!! Hoppas att min lever inte tagit skada!  Stackars Hans! vi hade en salva till Gustav som vi köte i belgien, verkar inte finnas i sverige, men jag ska försöka hitta ngt online.

Rutan: Hoppas att du fick vila en stund i soffan!

LillaT: Hur gick det att jobba idag? Tänkte på dig massor!!

Här hemma sover båda barnen nu, Agnes är helt däckad som vanligt efter vbabysimmet. Men hon har tydligen en flirt med en pojke där! De hade skrattat massor ihop idag! Själv har jag just varit på en 40minute rlång promme! Det var underbart skönt men känns i ryggen och höfterna nu. MEn det är det värt!

• flingansnö

mumrik: Agnes bajasade nästan bara grönt när jag gick över till ersättning. Så var det grönt och lite hårdare än amningsbajset. Nu när hon äter mest mat är det mer som brunt klet.... (ja jag vet äckligt)  Jag har tänkt att det är konsistensen som är viktigast. Är bajset i bra konsistens och barnet mår bra så har jag inte oroat mig. Även G fick dock grönt bajs av ersättningen. Altså vilken nyans av grönt är det? Agnes var görnt, men ganska mörkt. Vilken ersättning har ni? Jag hade skrivit upp hur bajset var varje gång hon bajsade och så hållt koll. Prata med bvc igen.  Vet inte om det blev så samanhåängande.... men ja det jag försökler säga är, oroa dig inte, fast håll koll.... liksom. Förstår du?

LillaT: Skönt att det fgick bra på jobbet. Hoppas att Tassningen fortsätter bra. Förstår att du är trött när du inte får sova! Kämpa på!

Igår hade jag verkligen en pissdag! agnes vägrade sova på dagen, och blev övertrött och bara skrek, Gustav var supertrotsig och skulle BARA titta på TV. Han var arg och slängde saker omkrign sig. Inte det inte det inte det inte det inte inte inte inte inte inte inte var hans ord igår!!! Jag var så trött och ledsen. Ringed magnus och grät!! Han kom hem och tre minuter efter det var jag iväg! åkte till Kista för lite tröst shopping! Det var skönt!

• flingansnö

Jag had enog också gett ersättning då tror jag. Hur går det med brösten då? Jag menar när du bara ammar påe n tutte?  och champagne hade varit toppen! Men jag hade ju varit tvungen att GÅ hem till dig då!! och det hade inte varit toppen i den snön!

Hörrni, vad gör ni på fredag? Ska vi ha en fikadate? Kanske Ikea? Eller hemma hos ngn?

• flingansnö

LillaT: Vad är det med grejjerna hemma hos er som ramlar ner? Först köksskåp och sedan hatthyllan! Spökar det? Läskigt, tur att ingen fick den över sig!  Låter verkligen jobbigt med Tor. Hoppas att han sover bättre i natt.

• flingansnö

Ja, vi kan väl gå ut och äta? Det finns ju ett ställe i Viksjö, och så finns ju gamla cicilian som nu har blivit ett Thai-ställe tror jag.  Det var bra när  det var italienskt. Vi kanske ska gå dit?

• flingansnö

mumriksfru: Ja!! Lillabarkarby är TOPPEN!!!!  Har ätit där två gånger och båda gångerna varit toppen! De är kända i ölkretsar för de har ett fantastiskt sortiment av belgisk öl och väldigt god mat!!! Lite dyrt tyckte jag det var sist jag var där, men värt det!!

• flingansnö

knytis funkar för mig! ska kolla datumen.

Machina: Du kan väl ta med dig henne! Hon är såååå välkommen!

• flingansnö

Hej vänner! Jag tittar bara in en snabbis från bibliotekets dator för att tala om att jag lever och mår bra, men att vår internetuppkoppling hemma har gett upp.... Det är skitjobbigt! Hoppas att ni må rbra allihopa och att jag snaaaart hinner läsa ikapp allt som jag missar!

Puss på er!

• flingansnö

Hej!

Tittar in en jättesnabbis! Vi har ju fortfarande inte internet hemma så jag känne rmig helt lost.... ser att ni ska ha lunch på ikea på onsdag! Jag är på, kan ngn som har mej på fejjan, skirva där till mig om när och var? Den kommer jag ju åt via mobilen!

• flingansnö

Hej på er tjejer!! Nu har jag internet igen!! Får väl se hur lång tid det tar att läsa ikapp! Har jag förstått det rätt som att det är lunchdate på Ikea på torsdag?  Det låter toppen! Jag behöver verkligen träffa folk!

Lillagrodan: Opera som är sååååå underbart!!! Jag älskar det!!! Blir helt till mig bara det är opera på TV

I morgon ska jag hem till min bror för första gången på jag vet inte hur många år!!! Ska hem till honom och hans gravida sambo och hennes dotter. Det ska bli kul men är nervös över att köra dig, Magnus måste jobba så det är bara jag och barnen... och han bor i skogås!! Jag som knappt hittar norr om stan!! :-O  Ja ja, det går nog bra....

nu ska det vikas tvätt och städas.

Kram och godnatt på er!

// Elin (som är sååååååå glad att ha fungerande internet igen!!! )

Svar på tråden järfällatråden 9