Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Alla genomförda löppass är bra löppass, oavsett längden på dem
Iseika, skönt att det inte gjorde ont! Kulta, klokt att ta det lugnt nu när benen säger ifrån. 10 grader varmt låter härligt!
Idag gör det fortfarande ont då jag trycker snett ovanför fotknölen på insidan av benet (ser även lite svullet ut!). Men bara då jag trycker! Konstigt! Hoppar över kondispasset idag och vilar foten. Får bli lite hemma träning istället.
Idag soler med sin frånvaro även om den var lovad men vi ligger på plus i all afall
Wow vilket långpass jag hann med idag! Precis enligt planen - 12 km!
NOT... 0 km hittills, hoppas få till en 5-7 km ikväll... Renovering gör att löpning o träning inte hinns med i den mängd jag vill... SURT!
Göteborgstjej: Känner igen det där...
Jag fick 17 härliga kilometrar igår, lite i skogen, lite i snösörja och det kändes lätt, lätt hela rundan. Gott! Ikväll tror jag att det blir ett intervallpass - om jag inte somnar innan.. *trött*, lilltjejen sov hos mig inatt och stökade på bra trots att vi bara var två om 160 cm säng, pappa fick gå och lägga sig någon annan stans.
Isold: Gott! Så härligt pass!
Kattstugan: Vilka äventyr du är med om..
Svårt att få resten av livet att anpassa sig till våra önskade träningstider.. Jag förstår frustrationen Göteborgstjej! Hoppas att du hann med ett pass ikväll ändå. Waimea, härligt att det kändes så bra! Har ni snöfritt i skogen? Jag lyckades klämma in ett löppass idag också, sprang till badhuset och mötte upp resten av familjen där. Tur det för resten av dagen har jag ägnat åt att äta kakor, först på barnkalas och sen på möte med klubben..
Jodå, fick till ett litet kvällspass - är NÖJD med mig själv! 5km i bra tempo - dvs en bit snabbare än vad jag har tänkt att gbgvarvet ska gå i... Fast då ska jag ju iofs orka 4ggr så långt...
Tänker jag rätt: varva intervallpass(både vanliga och backintervall), lite kortare tempopass och långpass...? Ska man köra typ var tredje av varje??? Och öka långpassen med typ 1km varje gång nu fram till varvet? Och om man någon vecka inte hinner träna så mkt, ska man då prioritera långpasset?? Eller köra intervallen? Jag menar, 30-40 min intervall orkar jag ju vid 21 tiden, men inte ger jag mig ut och springer typ 15km då..?
Isold: vad duktig du är! 56 km är ju SKITLÅNGT, men man glömmer nästan bort att bli imponerad när det är du som gör det
Göteborgstjejen: det kommer att gå strålande på Göteborgsvarvet! De där 1.50 (eller vilken tid det nu var du siktar på?) kommer att ryka all världens väg
Glöm bara inte att slänga in lite "vanliga" lugna distanspass också. Alla former av intervaller och långpass är ju jättebra för att utvecklas, men ökar ju tyvärr skaderisken också om man kör dem för ofta.
Waimea: jag längtar också efter flyt och lätta steg...
Dagens träning: lugn lufs i skogen med betongben och snorig näsa. Förhoppningsvis pigg imorgon så jag kan träna med min klubb.
Nu har jag precis moffat i mig en stor bit kladdkaka, och om inte min man snart kommer in så äter jag upp hans bit också
Första vårpasset i dagsljus på torr asfalt avklarat! Så skönt, det blev 6 km, lite lagom för mig.
Har någon kollat på träningsprogrammet för 21.1 km på jogg.se?
Jag sneglade lite på det och tänkte köra efter det trots att jag inte ska springa i göteborg i år men för att ha ett träningsprogram att följa.
Började idag på v.1 med 6 km. Så långt var det ju bra. Sen skulle man köra styrka i 20 min men redan där gjorde jag om programmet lite efter mina behov eftersom jag ska köra både power challenge och zumba i morgon så tyckte jag att det fick ersätta styrkan på 20 min. Det måste ju vara ok.
Nästa pass är ett intervallpass som sammanlagt ska landa på ca 7 km på onsdag. Hm, på onsdag ska jag åka slalom i Romme hela dagen, sen träna småknoddar i hemmabacken och sen köra ett bodypumppass kl. 19. Då hinner jag ju inget intervallpass (eller orkar...). Ok, flyttar det till torsdag. Visst, är i Tällberg på kurs då med späckat schema så det kan bli svårt men tar i alla fall med löpargrejer. Är ju bara så himla kuperat där. Vet inte om det är så bra att flytta det till fredag eftersom det ligger ett "långpass" på 10 km på lördag (Ja, jag vet att det inte är långt för de flesta av er men nu snackar vi om mig, lönnfet, otränad, långsamlöpare). Jaja, det är bara att inse att jag förmodligen inte kommer att lyckas särskilt bra med att följa ett träningsprogram...
Jag skulle vilja springa halvmaran i stockholm men vill då sträva mot en bättre tid än jag gjort på göteborgsvarvet. Då måste jag träna upp farten för uthålligheten har jag. Jag vet att intervaller är svaret på mina önskningar och jag ska verkligen försöka jobba på det i år. Försöka få många mil i benen också.
Jag vill bara inte ge upp gruppträningarna på gymmet. Bodypumpen och Power challenge är sån bra styrka för hela kroppen, Zumban är underbart för själen och spinningen bränner ju endel (fast den är väl det jag kan tänka mig att skippa).
Svårt att hinna få till det på ett bra sätt då jag inte har så mycket tid över. Jobbar 8.00 till 16 eller 17 varje dag, har oftast skjuts av barn två till tre dagar i veckan, tävlingar de flesta helger och då är jag oftast väldigt trött när man kommer hem på kvällen. Dessutom jobbar maken femskift så jag är ofta ensam om matlagning, läxläsning mm på kvällarna. Himla trixande och fixande för att få till det men det ska gå.
Hur hinner ni med?
Rövardotter- ja hur sjutton ska man hinna med all träning man vill göra! Bodypump blev det ikväll- skönt! Hoppas hinna med en mil eller så på onsdag.
Göteborgstjej, jag tycker att ditt upplägg låter vettigt. Veckor med tidspress skulle jag prioritera vanlig distans eller kanske köra backe istället för vanlig intervall.
Kattstugan, dina träningspass och din redogörelse för dem går inte ihop riktigt. Du springer ruskigt snabbt och mkt men känner dig inte i form? Snart vänder det ska du se, du kommer att få fantastisk utdelning av all din vinterträning 
Rövardotter, vilket schema! Jag blir trött bara av att läsa.. Men tänker jag efter så är det nog ilte så här också, dagarna går verkligen i ett! Nu har jag ett par lugnare dagar eftersom jag är hemma med sjukt barn. Mer tid till träning blir det ju tyvärr inte av det bara. Igår körde jag lite styrka här hemma och tvingade sjuka sonen att sitta bredvid bassängen så att jag kunde simma när yngste sonen hade simskola. Idag är min man jour men om jag springer runt runt huset så har jag nära hem om han blir inringd så kanske jag kan springa lite ikväll