Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag är mirakulöst snabbt frisk efter gårdagens magsjuka och har kunnat åka slalom med familjen i strålande solsken
Avslutade dagen med ett kort distanspass i kuperad terräng med lätt kräksmak i munnen.. Kattstugan, du är sagolikt snabb! Synd att du inte sprang i Skövde, jag tror att du skulle gjort ett fantastiskt lopp där!
Idag har jag äntligen haft löparpremiär utomhus.. Blev 9,5km innan jag var tvungen att avbryta för att hinns duscha innan möte på jobbet.
Nytt pass inplanerat på onsdag, i morgon ska jag försöka hinna med styrketräning.
Kattstugan: Jädrars, så snabb du är!
Isold: skönt att det var en lindrig variant så du blev pigg snabbt.
Gunsan75: Visst är våren härlig! Man blir som en kalv på grönbete. ;)
Mina benhinnor känns ok till vardags, men träna törs jag inte riktigt än. När jag spänner vaderna känner jag det, men det blir bättre för varje dag. Så framåt helgen hoppas jag kunna träna lite bättre.
Mina benhinnor känns okej så länge jag inte vinklar upp foten. Kanske lite tidigt att ge sig ut då...
Inte nog med att jag kraschade benhinnorna, jag drog dessutom på mig en inflammation i höften av att kuta på band. Just nu är livet som springande reumatiker inte helt skoj...
Jösses.... 3,40-tempo... Jag skulle väl hänga med i 100m... Eller nä... jag tänker positivt - 200m!!!
Såååå trött dessa dagarna. Fick dock till ett minipass i långsam fart idag. Kändes bra
hoppas benen håller nu.
Ja har ni så ont får ni vila. Det ska inte göra ont innan ni sätter igång igen. Strecha, värme och vila.
Aj Iseika, det låter inte roligt
Isold; skönt att du blev fort frisk - det är väl det enda positiva med magsjuka...
Göteborgstjejen, haha, du hade säker hängt med längre än så, man kan mer än man tror
Ikväll blev det ett riktigt mastigt intervallpass med min klubb. Intervallerna bestod av 2 * (5+4+3+2+1 min med 90 s joggvila). Fick slita hårt, men hängde inte riiiktigt med min grupp. Hela passet med uppvärmning, löpskolning, intervaller och nerjogg blev sisådär 18 km, så om jag inte var helkörd idag så lär jag vara det imorgon.
Fick dessutom höra att mina ständiga problem med baksidorna troligtvis beror på att jag putar så dant med rumpan när jag springer. Där ser man - här man springer man tydligen omkring och putar med rumpan utan att veta om det själv...
Önskar för övrigt god bättring för alla benhinnor!
Kattstugan: Du är ambitiös och snabb som vinden, och jag blir djupt avundsjuk när jag läser om dina intervallpass. Ska själv hålla i intervallträningar för vår lilla löparklubb och undrar vad jag egentligen gett mig in på. Har inte sprungit en intervall på flera månader, dags att börja nu, kanske.
Hade en bra träningsvecka fram till helgen förra veckan, sedan for vi till Malmö och kom hem med en magsjuk liten tjej och inte en meter sprungen under helgen. Mer VAB den här veckan, med andra ord, och än så länge inte så mkt tränat som jag hade velat. En dryg mil i måndags, 2.5 km (allt jag hann med, tidsoptimist som jag är, och kräkfort fick det lov att gå, klockan sex på morgonen. Iieh..) innan gårdagsmorgonens simkurs, sen har det varit stopp. Hade tänkt köra lite core idag men jag är så gud förbannat trött och maken är på middag så jag säckade ihop i soffan när ungarna väl somnat.
Behöver lite inspiration för att komma ur en lite lätt negativ mat/godistrend. Det är stora portioner och mycket godis nu, nån som har lite inspiration för att jag inte ska trilla i fällan? Skulle inte vara dumt att bli lite bättre på att äta bättre och säga nej till godis, men det är så vansinnigt svårt. Ah.
Ajajaj, låter illa med benhinnorna, kan det ha att göra med att ni helt plötsligt börjat springa mer på barmark/annat underlag?
Blev ett litet pass igår ialla fall... 2130 gav jag mig ut, hann inte före. Intervaller 6st - sprang snabbt 4 min, långsamt 2. JOBBIGT! Avslutade med 5 ggr i "min" backe. Nästa löppass bör bli ett långpass..
Waimea - samma här! Äter alldeles för mkt och för mycket skit! Har fastnat liksom. Jag är väl inte tjock, men skulle definitivt vilja bli av med en 5-8 kg... Hur kommer man ur det?