Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
m o e : Ironiskt att du nämner zumba. Det är bland det roligaste jag gjort på länge men det var efter zumban som jag fick ont i knäet.
rövardotter: Ja, zumba är jätteroligt. Jag tror egentligen inte att det är träningsformen zumba som gjort illa mina benhinnor, men jag halkade ju på golvet och spände mig rejält i kroppen när jag for i golvet. Därefter vågade jag inte riktigt ta ut stegen ordentligt och spände mig ännu mer resten av passet. Så det kanske kan vara boven. Det blir inga fler pass för mig i den lokalen, om jag inte ska spinna förstås! :)
Jag har läst om era benhinneproblem och tackat min lyckliga stjärna för att mina benhinnor i alla fall är intakta. Tydligen tackade jag inte nog, för i morse vaknade jag med värkande benhinnor. Aj!
Igår dummade jag mig och intervallsprang på löpband i fel skor. Kanske inte så konstigt att benhinnorna gråter idag. Vad mer än vila kan man egentligen göra?
Benen känns bra idag
väntade dock med jogg utan tog en tur till friskis och körde lite på kondistionsmaskinerna.
iseika: Var exakt har du ont?
moe: Var har du ont?
Mitt onda flyttar sig! Innan hade jag ont mer under knäet och nedåt. Nu har jag ont ovanför/bakom yttre kulan på foten. Ett tag har jag haft ont under knäet och nedåt på innerbenet! Har dock aldrig haft ont mitt fram på benet (som väl egentligen är det som man klassiskt kallar behinnorna eller....????)
Läste någonstans att det finns benhinnor i hela nederbenet - just för att det är hinnor och inte muskler.
Jag har ont mitt fram på smalbenet, på den lite spetsiga delen. Det värken från ca en dm upp från vristen till en dm från knät.
Aj aj så mkt trilskande benhinnor
Jag har tyvärr inga tips att dela med mig av. Jag har haft en bra träningsvecka, mitt ryggonda gav med sig i tisdags och jag har kunnat springa hela veckan. Idag har vi åkt till Storhogna och tog en sväng på längdskidor på fjället. Jag frös som en tok och kände mig jättehängig och i bilen tillbaka blev jag magsjuk.. Blä! hoppas det bli kortvarigt.
Kulta: mitt onda började på utsidan av högra knät, men kom sen ner i främre benet. I vänstra benet känner jag bara på framsidan. Idag har jag inte känt så mycket och det gick bra att promenera. Under veckan får det bli styrketräning och lite lätt träning om det går.
Isold: Fy för magsjuka! Krya på dig.
Tänkte idag att det nog var vår även var vår i skogen - men icke... Lera, is, gegga, slaskiga vattenpölar... Gick ju sådär att springa där... Vände och sprang hem istället och sprang en massa mjölksyreframkallande backintervaller. Gött!
Bra att du inte gav upp där, Göteborgstjejen
Backintervaller är ju superbra!
Vi gjorde samma misstag i lördags, jag och maken. Vi gav oss helt optimistiskt iväg på en vandringsled (som är superfin sommartid
) bara för att ganska snabbt märka att låååånga bitar såg ut som rena Nordpolen - bara isbjörnarna som fattades.. Tog lite tid att komma runt.
Igår fick det räcka med ett lätt distanspass efter en kväll ute på stan. Idag däremot var det hårdkörning igen. Sprang fem tusingar i 3.40 -3.50-tempo. Om jag inte känner mig helt körd imorgon så blir det intervaller igen, annars vila.
Isold: urk för magsjuka! Du får krya på dig!