Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Det här med tid är svårt. Jag har en hel del kvällsuppdrag som tar upp en hel del tid. Imorgon och torsdag sitter jag bland annat i långa kvällsmöten.
Nu har jag i alla fall precis börjat ett nytt jobb med ett juste gym. När jag blivit lite varm i kläderna med mina uppgifter ska jag springa några luncher på bandet. Bättre än ingenting i alla fall. Dessutom ska jag springa i bättre skor så att jag benhinnorna håller
För första gången på länge har jag träningsvärk, av löpning!!! Det kommer jag inte ihåg att jag haft förut. Men jag ser det positivt. Har väl tagit i det där lilla extra då
Kvällens träningsdos blev power challenge med box i en timme och en timme zumba. SÅÅÅ kul!
I morgon ska jag åka slalom hela dagen, OCH få betalt för det! Jag har världens bästa jobb!
Rövardotter: Jag läste någonstans om att löpning/träning under småbarnsåren verkligen är lika med träning på omöjliga tider - tidiga morgnar eller jättesena kvällar. Kan inte annat än instämma.
Du kanske kan tänka dig att periodisera lite mellan löpning och gruppträning? Om du ska fokusera löpning ett tag, välj då att gå på färre gruppträningspass, men välj ut det som är absolut roligast. När längtan efter gruppträning blir för stor, vänd då på steken. Nöj dig med att köra nåt löppass i veckan och välj gruppträningspass som är mer intervallbetonade, så får du ändå lite fart på dina snabba muskelfibrer. All träning är bra träning, men vänd på steken och tänk inte 'hur tusan ska jag hinna med att pressa in även löpningen i det här schemat' utan försök tänka 'hur ska jag lägga upp det för att ha så kul och så varierad träning som möjligt' du är envis och uthållig så att det räcker för tre, det är jag övertygad om, så även om du inte får så mkt löpträning som halvmareprogrammet säger så får du jobba central kapacitet oavsett vad du tränar.
Jodå, jag körde ett intervallpass i söndags. Jättekul, när chocken för kroppen väl lade sig, körde en serie på tidsintervaller, 4-3-2-1-3-2-1-1. Tyckte första fyran kändes lite trög, men det blev exakt en kilometer, så det tyckte jag att jag fick vara nöjd med. Det var ett tag sedan jag sprang intervaller.. Kände mig lite lätt galen med pannlampa och reflexväst utmed kolsvarta vägen, men vad gör man inte. Snart lättar det!!
Igår blev det 4,4 km löpning innan crawlträningen, apropå omöjliga träningstider. Skönt att vara på jobbet vid åtta och känna sig genomtränad. Ikväll hoppas jag på 12-13 km löpning. Vädret är ljuvligt i alla fall, lyckades till och med jaga ut maken på en löptur igår, han kom hem och konstaterade att han stött på vatten i alla former - is, snö, flytande och ånga. Inte riktigt bart i skogen än, med andra ord..
Och det blev inget igår kväll, istället fick jag 12,4 härliga kilometrar på lunchen i dag. Solen i ryggen, vinden i håret. Mmmmmmmmmmmm.
Sprang igår, skulle springa ca 12km hade jag planerat. Känningar i vaden efter 2km ONT efter 5, fick halta hem. Gbgvarvet känns lååååååååångt borta... Är ledsen för att varken vila eller vadträning hjälper. Och för att löpningen som träningsform för mig går fullständigt åt helvete..
Göteborgstjejen, förstår att du misströstar, det är verkligen för j-vligt emellanåt! Hoppas att det släpper snart!
Waimea, det där intervallupplägget låter intressant, det ska jag nog prova på någon dag. För min del har det blivit ett par morgonrundor till jobbet och planerar detsamma imorgon. På söndag åker jag till Monte Gordo, Portugal på löparsemester! 
Fantastisk vackert väder här idag! Solen sken redan kl 6 när jag var ute på min morgonrunda och luften var härligt klar och kylig. Dryga milen blev det, en toppenstart på dagen
Isold: Jag är sååå avundsjuk.. Jag vill också! Blev en morgonrunda för mig med, men det var i skogen, på väg till jobbet. 13 km, kändes gott!
Göteborgstjej: Näe, fy, vad trist. Du, försök träna något annat, nåt som funkar och som du tycker är roligt. Även om det inte är löpning så ger det ju ändå i kondition. *kram*
Jag tränar också inför Göteborgsvarvet. Har tränatduktigt hela vintern men inte haft så mycket tid att skriva i tråden som jag gjorde i i höstas. MEn det går lite trögt iallafall. Mitt mål är 2 timmarmen börjar ana att det kommer bli svårt men jag kämpar på. Idagsprang jag 16km på 1.45.
Isold: åhh, så avis jag blir. Ha en fantastisk vecka i Portugal! Är ni där hela familjen eller bara du?
Jag fick bara till ett löppass den här veckan, men körde i alla fall ett hemmapass med Blossom ikväll.