Löpartråden 13
Hej alla! Jag anar en kombination av vinterleda och 'nujävlarskajagkommaigång'-stämning härinne. Gott!!
Här nere i södra Sverige regnar vintern bort. Har varit ute på fyra rundor den här veckan, härligt! Farten verkar finnas i benen, trots träningsuppehåll, springer jag på plan, isfri mark så är jag ungefär där jag var innan pausen.
Idag blev det en lite längre tur, 11 km lite mer kuperat utmed närmsta sjön här. Farten bra, men det var rätt isigt på några ställen, så då gick det långsammare. Hälsenorna ok än så länge, ska trappa upp styrketräningen av vaderna nu. Har för övrigt haft en toppendag ihop med mina småtroll, vi har varit på lekland och röjt runt.
Julmust: Jag är fortfarande imponerad över din målmedvetenhet! Du gnetar på, fixar och trixar och det märks att du verkligen gillar löpningen!!
Isold: Jag har 3.20 som någon slags målbild för en mara, vi får väl se om jag når fram i år eller om det får ta lite mer tid. Med farten i benen nu känns det inte omöjligt, men det måste vara roligt! Simningen tänkte jag ha för att kunna köra lite mer crosstraining och inte slita så mkt på vaderna. Men jag måste erkänna att det vore lite kul att testa en triathlon någon gång, bara på kul
Mitt nya jobb är toppen! Jag trivs så vansinnigt bra!! Dessutom funkar det fint att springa någon lunch i veckan, körde ett pass igår.
Så, hörni, nu är snön på väg bort och man börjar ana doften av våt jord och känner barmarken dyka upp under sulorna.. Om bara någon månad är det vår och längre kvällar och massor av härliga rundor i skogen bara väntar på att bli sprungna. Mmm. Jag är sugen och motiverad och peppad..
Min lilla mamma har gått igenom fyra cytostatikabehandlingar och har mindre smärta nu och verkar i övrigt vara i samma skick som tidigare, så jag håller mina tummar och tår för att vi är på rätt väg. I nästa vecka ska hon röntgas och vi får nya besked. Bara hon ville sluta röka också ![]()