Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Moe: Näe, fy, stor kram till dig. Jag vet hur det känns...

Jag sprang 16 km igår, skitjobbigt var det. Trodde först att det berodde på att vi sprang i samma tempo som vanligt trots backar och terräng, men insåg när jag väl kom hem att det kan ha haft att göra med att jag lämnade blod i slutet av veckan. Det var precis som om jag hade tappat lite, lite i flås och jag var alls inte sjuk på något vis. Tror ni på min teori?

Kaya: Du är snart där igen, det är jag säker på. Kan inte svara på om din kosthållning påverkar, men du är en envis j-el, så det lär ju bara gå snabbare och snabbare 

• Waimea

Göteborgstjej: Alla sorters backar är bra - välj den som känns mest trivsam för dagen.. Senast sprang jag i en relativt snäll backe, det är ditt tempo som avgör hur jobbigt det blir. Du kan ju växla lite, springa den snälla  backen några gånger och sen ta den branta ett par gånger. Växla lite känsla i löpningen, en intervall kan du ju försöka springa som på moln, lätt och luftigt för att sedan springa riktigt ilsket och bara pressa ner energin i backen i nästa. Hur gick passet, för övrigt?

Isold: Gud, så inspirerande du är!!!

Moe: Du verkar vara drabbad av lagen om allts jävlighet. Nu hoppas jag att det blir en bättre dag idag! Kram.

Jag har en Garmin forerunner 405 som jag är nöjd med, finns fina nätta 110:or (tror jag de heter), tycker min klocka och 305 är lite klumpig, men den är bra. Brukar kunna få konstiga värden på pulsen om klockan inte är fulladdad, bara.

• Waimea

Vilda tigern: Det kommer att gå finfint - det var så roligt att läsa om din runda, för du gör helt rätt. Var snäll mot dig själv och låt det kännas roligt..

En massa härlig träning här nu! Gott jobbat!!

Isold: Ja, just det, ja, jag minns nu att du inte gillar din 405:a. När jag funderar lite så vet jag att den trasslar om det är för fuktigt, och jag vet att det inte funkar så bra med pulsbandet om den inte är maxladdad när jag börjar springa, sen har inte jag kunnat kolla av den mot andra klockor, men jag vet att någon gång när vi var ute visade min klocka att jag sprang i 4.50-tempo när min löparkollegas klocka sade snabbare (en forerunner 305). Men jag har inga besvär av min klocka så jag tycker den är ok, men jag gissar att det finns billigare modeller nu, så kolla runt!

Igår körde jag intervaller med löpklubben - uppvärm, löpskolning, 6 x 750 m i rejält kuperad terräng med löpstyrkeövningar som vila. Jättekul - och det visade sig att en annan tjej i klubben också åker till New York i höst!

Nu loggar jag ut för påsken, drar till Blekinge. Hörs på måndag igen. Jag hoppas du blir bättre Kattstugan, så att vi ses på Ryssberget..

Stora påskkramar till er alla och jag hoppas att ni får fina löprundor i skönvädret!

• Waimea

Hej alla!

Efter ett par dagar av internetlöshet är jag åter..

Isold: Du är underbart peppig!

Göteborgstjej: Gôtt mos

Kul att se många nya ansikten i tråden..

Japp, jag fick se illsnabba kattstugan fräsa iväg på Ryssbergsloppet, hon är otrolig!

Fantastiskt löpväder, jag var till och med för varmt klädd, grym första backe, en dryg km. Jag älskar verkligen terränglopp!! Jag drog en rejäl pessimist-litania för Kattstugan innan loppet, om dåligt tränad och seg kropp, inte alls likt mig och inte alls koordinerat med min sinnesstämning, jag var verkligen taggad.. kände mig seg första fem km, tog mig uppför första backen hyfsat, blev omsprungen av en massa folk i flacken men sen kom jag in i rytmen, hittade flytet och började springa om själv. Målet var att komma in under timmen (loppet var 12,6 km) och jag sprang på 57.09, så jag är helt klart nöjd, och supermotiverad att träna mer nu!

• Waimea

Kattstugan: Jag såg det idag.. Jag är lite kaxigare nu, känns gott att veta att det finns mer att ge!

Har äntligen sprungit min 'vanliga' skogsrunda, den är sååå vacker, speciellt i solnedgång och med pigga ben.
    Nu vankas bastubad i min egenhändigt byggda (det är min man som stått för snickrandet, jag har bara tjatat..) vedeldade bastu. Premiär efter ett halvårs byggande, är man halvfinne så är man. Mmm.

• Waimea

Göteborgstjej: Bra jobb! Svårt, det där med toabehov, jag brukar sällan drabbas och då brukar finnas lite skog att tillgå, men det är inte alla som springer i skogen..

Nyfikenflax: Testa att gå-springa-gå nästa gång och se om det går bättre då - tjurigt att må dåligt..

Välkommen alla nya löpare.

Isold: Först springer du fram en förkylning, sen springer du bort den. Hur mår du idag?

Jag körde intervaller med löparklubben i tisdags, 9*250 meter tjurig backe. Kan inte precis säga att jag maxade, men fick ändå upp pulsen ordentligt. Vi var bara två som sprang, men det var jättetrevligt. Igår blev det löpning till jobbet, 13,4 km vid halv sju på morgonen. Skönt och vackert genom skogen.
    Idag cykelpass och i morgon ev en lätt jogg inför söndagens träning.

Kattstugan: Din lilla tävlingsräv.. Duktig, du.

• Waimea

Göteborgstjej: Stretcha, stretcha. Stretcha vaderna med både rakt och böjt knä. Gör lite tåhäv och stärk dem. Leta upp en bra stretchövning för höften.Vila bort smärtan nu, träna alternativt eller ge dig ut och gå. Vi ska nog hjälpa dig fram till start *kavlar upp armarna* (jag sprang mina sista lopp i höstas med en ipren i kroppen. Klokt? Näe. Tävlingsdjävul? Jajemän. Jäkla vader..)

Kaya: Näe, jag vete tusan, Kayano? Räcker det inte med ett par GT-2160, mina älsklingar. Stabila som attan, nästan lite för bra, men det måste till för att jag inte ska få vadont, jag, min kobente fan.. ;.-)

• Waimea

Göteborgstjej: Vad härligt! Kändes det så lätt så tror jag säkert att du kan öka..

Kaya: *skrattar* Annars har jag hört att det är utrustningen som gör en snabb *retas*

Moe: Näe, trist slut på skön runda. Fy vad tråkigt, du får plocka fram känslan nästa gång du är ute och springer.

Själv har jag sprungit tävling idag. En mil, det var 4 år sedan jag tävlade på distansen. Mosade mitt personbästa med 14 minuter, sprang i mål på 43.34 och är ändå inte riktigt nöjd även om det var gôtt som fasen att komma under 45 på milen. Jag  var så jäkla pigg efteråt, kunde ha tryckt på lite mer. Men, men, jag ska komma ihåg det och hitta mig ett nytt millopp som är flackt och fint. Det kanske inte är en omöjlighet att nå milen under 40?

Lite surt är det också att vi anmält ett lag med jobbet, men arrangörerna hade strulat till det så två av personerna i laget har inte ens ett resultat i resultatlistan, som den ser ut nu, och vi har inget lagresultat och min klubb- och lagtillhörighet kom inte med. *oimponerad*. Tyvärr tror jag att det är vi själva som ställt till det (läs jag) eftersom jag efteranmälde en löpare till laget i fredags och ändrade namnet på en annan samtidigt. Ja, ja, det reder nog ut sig vad det lider.

Min klubb hade en hel drös med fina tider, vinst på herrarnas 10 km, 3:eplats på damernas 10, en dam bland de fem bästa på halvmaran.. Skitroligt, verkligen!

Kram på er!

• Waimea

Göteborgstjej: 100 mil brukar man räkna att ett par skor duger till.. Om dina är ett år gamla börjar det nog bli dags att byta ut dem.

• Waimea

Kaya: Hahaha.. All träning är bra träning. Du fick säkert lite extra corestabilitet när du hjälpte dottern..

Svar på tråden Löpartråden 13