Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Tack Waimea! Du har rätt, nu har jag gjort mig förtjänt av skorna Det värker här och var i kroppen och jag ser ut som en gammal tant när jag går men annars är ett par små blåsor på fötterna det enda. Det var några blöta passager så blöta strumpor och skor redan första varvet gjorde det omöjligt att slippa blåsor. Det lät som en tuff helg för din del! Hoppas lilltjejen kryar på sig snart. Skönt att du fick till ett så bra löppass!

• isold2003

Kaya, vilken bra löparvecka du har haft, härligt! Jag tror som du, det är en baggis för din kropp att öka farten, du måste bara få huvudet att gå med på det också Jag är övertygad om att du kan öka farten bara du verkligen bestämmer dig för det och med tanke på din disciplin när det gäller träning i övrigt så ska det inte vara något problem det här heller. Du får rapportera in något intervallpass snart och berätta hur det går.

Bimsan, jag orienterade som tonåring men började inte jogga igen förrän 16 år senare, för två år sedan. Men jag är lite knäpp så, allt eller inget liksom..

• isold2003

Hej tjejer! Jag har tagit det lugnt den här veckan och sprungit tt par lugna återhämtningspass. Idag var det dags för långpass med klubben men jag är definitivt inte återhämtad ännu så jag sprang med en bit och vände av hemåt lite tidigare än de andra, dryt 2 mil räckte alldeles utmärkt idag. Nästa lördag är det tävlingsdags igen, Munkastigen,och jag tror att jag måste ta det det lugnt nästa vecka också så jag orkar runt i skogen. Hade önskat att jag skulle hinna med lite backträning innan men det kommer det inte att bli tid till. 

Waimea, hur känns det i bäckenet nu? Hoppas att det är lite bättre.

Bimsan, härligt att det går så bra! Självklart ska du köpa ett par likadana skor till om du gillar dem så mycket. Jag har dubbla uppsättningar av mina favoritskor så även om du skulle vara lite knäpp är du inte ensam

Kaya, blev det någon löpning med sonen i helgen?

Trasher, det ÄR svårt att få till det med små barn! Tuffta av dig att springa så långt med vagnen!

Byggd av bomull, du landar väl inte på raka ben med hälen först? Lätt hänt när man växlar mellan gång och löpning. Försök tänka på att alltid ha lite böj på knäna.

• isold2003

Rövardotter, vad roligt att se dig här och höra att du springer för fullt! Hoppas att vi stöter på varandra på något arrangemang framöver.

Idag hade jag en tung arbetsdag (nästan 7 timmar i sträck på op = ingen lunch) och var både utsvulten och grinig när jag haded hämtat barnen från skola och dagis. Efter middagen tog jag en kvällsrunda och blev genast på bättre humör. Dryga milen på under 50 min, det var länge sen jag höll sånt tempo och det kändes finfint!

• isold2003

Kaya, visst är det skönt att få springa efter såna stressiga dagar! Härligt att du rör dig nedåt i snitttid också! Med lite peppning härifrån tråden är du säkert nere på dina önskade tider snart

Karsu, jag tror att jag missade att jhälsa dig välkommen i tråden, förlåt! Hoppas att du gillar klättringen, ett perfekt komplement till löpning!

Idag var det dags för intervaller med klubben men jag fegade ur och tog ett lugnt distanspass istället. När vi sprang förbi en brant backe blev det en extra runda upp där, skönt att känna sig sugen på sånt igen! Snart är benen återupplivade

• isold2003

Fler nya ansikten i tråden, välkomna! JKF, min man har alltid avskytt löpning men börjar tycka att det är lite roligare nu när han har börjat ta det lite lugnare och inte ta ut sig till max på varje runda, det kan ju vara ett tips, att sluta rundan medan man känner att det finns mer att ge så att man redan när man slutar är sugen på att ge sig ut igen. Jag själv har alltid gillat löpning så jag har ingen egen erfarenhet tyvärr. Waimea, vad skönt med egentid mitt på dagen! Det låter som att du utnyttjat tiden väl också Har det gått bra för dottern på förskolan? Kattstugan, jag förstår att det blir svårare att få till träningen med långa arbetsdagar. Var jobbar du någonstans? Jag kan tänka mig att det är skönt att byta studiemedel till lön iaf Kaya, härlig fredagkväll! Bra prioriterat! Var det nytt pers på milen? Jag har haft en lugn träningsvecka och igår var det dags för Munkastigen trail run. Jag utnämner det till Sveriges vackraste lopp När vi åkte hemifrån på morgonen var det en plusgrad och duggregn, väl framme i Laxå sken solen och det var runt sju grader varmt. Det var perfekt löparväder men tyvärr var benen inte helt pigga ännu efter TEC. Första och andra milen gick hyfsat trots att jag kände att jag skulle få problem längre fram. Tredje milen fick jag sänka tempot och sista milen gick på ren vilkestyrka. Otroligt nog var det ingen annan i damklassen som hade piggare ben så jag gick och vann Nu ska jag ta det riktigt lugnt ett par veckor och vila upp kroppen, det blev lite väl slitigt med två iltralopp på två veckor..

• isold2003

Hej hej! Jag har haft en liten svacka med träningen och legat lågt i tråden ett tag men nu är jag förhoppningsvis på gång igen Har prestationsångest inför Stockholm marathon som (tyvärr) närmar sig med stormsteg..

Kattstugan och Waimea, med tanke på värmen är tiderna från Göteborgsvarvet jättebra (även om jag förstår att ni hade önskat lite bättre resultat). Härligt jobbat! Jag måste ju gratulera Kattstugan också till ett fantastiskt 800m lopp! Du är grym helt enkelt!! 

Kjempejente, så kul att se dig! Jag har undrat hur du har det och hur det gick för din son?

Jag passar på att välkomna alla nya i tråden också, kul att se så många här!

• isold2003

Kattstugan, det blev lite tätt mellan TEC och Munkastigen. Det kändes inte som något problem då men det blev ett riktigt tapp efteråt, inte förrän nu, en månad efteråt, känner jag mig igång ordentligt igen. Inte så konstigt kanske egentligen, bara lite segt Slöjogg på skogsstigar låter inte så dumt. Jag sprang hemma hos mina föräldrar i lördags, en underbar tur längs en vandringsled över stock och sten

Waimea, det låter som något jag skrev för ett tag sen, det där om att springa i mindre uppbyggda skor.. Hoppas att det hjälper nu också

Rövardotter, roligt att det gick så bra för barnen i Göteborg! Och att höra att du är igång du också Vi kanske ses i Norberg iår igen?

Kaya, kul med nya löparkläder som behöver luftas! Det går verkligen upp och ner med motivationen men du är stark och kommer tillbaka hela tiden, bra jobbat!

Mae, hoppas att det blev en runda i Hyde park. Jag hade glädjen att få springa där för ett par veckor sedan, superfina springvägar!

Moe, om jag har förstått rätt att du är ifrån Västerås, vi har säkert störr på varandra på Rocklunda någon gång! Annars får vi se till att göra det

• isold2003

M o e, jag har dålig koll på vad som kallas vad på Rocklunda, jag brukar börja där vid F&S och köra milen eller femton km. Håller med om att Björnömilen är fin också. På tisdagar kör Västerås löparklubb träning på Rocklunda, du får kika ner någon gång och haka på! Idag hade jag tänkt springa före jobbet men jag stängde av klockan och somnade om.. Har varit hemma med sönerna för stora killen är förkyld, det var en perfekt dag för det, toppenväder för trädgårdspyssel! Ska iväg ikväll och börjar inse att det blir kort om tid för en runda innan eftersom maken fortfarande inte kommit hem från jobbet. Det får väl bli ett morgonpass imorgon istället, ett som verkligen blir av då

• isold2003

Hm, jag var säker på att jag skrev ett inlägg tidigare idag men antingen är jag snurrig eller så postade jag det inte..

Moe, tack för upplysningen om Rocklundaspårens längd. Då är 15 km spåret 14.6km? Hur som helst fick jag till ett riktigt fint pass där ikväll, min snabbaste tid runt där någonsin trots att jag känts mig så seg och ur form, 66:43 blev det. Supernöjd!

Jag har inte sprungit Mälarenergi stadslopp men jag tror att det är ett varv på milbvanan och att femman viker av efter ett tag, inte helt säker dock.

Waimea, ja du vet ju vad jag valde. Hästen är såld sen ett par veckor tillbaka och det känns jätteskönt, inget mer dåligt samvete! Ridning är jättekul men kräver också att man anstränger sig och gör det kontinuerligt. Löpningen är ju självklart lättare att anpassa till familjelivet. Jag ser det som att det alltid går att ta upp ridningen igen senare om jag vill, det är juj inte som att ge upp det för alltid

Kjempe, aj! Hoppas att det lugnar ner sig snabbt! Krya på dig.

Mae, vad härligt det lät, kul att du fick till en runda

Kattstugan, vad kul att ni ska springa Vertex igen! Ni har ju en seger att försvara också Jag skulle så gärna springa men jag både jobbar och är bjuden på bröllop så även om jag lyckas byta bort jouren så lär det inte bli så poppis om jag drar till fjälls

Svar på tråden Löpartråden 13