Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Gaby, usch vad tråkigt att du inte fick springa imorse! Surt med gps-klockan också. Blev det någon beställning igår? Jag har 405:an och det hårdare bandet. Jag får lite skav av det men jag får skav av det mesta så jag vet inte om det mjukare bandet skulle vara bättre.

Kattstugan, lycka till idag! Jag vet att starten redan har gått så jag hoppas att ni har det bra uppe på fjället!

Jag har en riktig motivationssvacka just nu så det har bara blivit korta morgonrundor igår och idag. Hoppas att jag kan tvinga ut mig på en lite längre sträcka imorgon.
  • isold2003

Gaby, jag springer oftast med musik när jag springer själv och gillar det. När jag springer med andra pratar jag hela tiden så då är musik överflödigt Mitt problem just nu är att ta mig utanför dörren. När jag väl är ute och springer så har jag inga problem att springa länge. Anledningen till att mina morgonrundor är korta är tidsbrist, kommer man inte ur sängen i tid är det svårt att hinna springa långt.. Jag hade en svacka i augusti förra året också av någon anledning. Det är bara att bita ihop och se till att komma igen. Jag tror att en liten del av förklaringen i år är att jag redan har prestationsångest för ett lopp i september och ju mindre jag springer desto mer ångest skapas förstås

• isold2003

Gunsan, det låter som att du är bra igång igen tycker jag, det kan ta sin tid innan foten känns helt ok igen. Jag velar fortfarande angående E18-loppet. Jag hade ju tänkt springa men nu vet jag inte hur jag ska göra. 

• isold2003
    Kulta17 skrev 2010-08-07 18:29:02 följande:
    Sprang ca 3 km idag. Vågade inte mer med tanke på axeln. Men det har inte blivit sämre i alla fall! Sova däremot är sämre. Allt stilla liggande tar nog 3 km imorgon också så axeln får röra sig lite - i lugn takt.

Isord: Jag springer själv numera (mannen måste ju vara hemma med dottern och vi sprang ihop innan) men om jag hade sprungit hade jag nog pratat en del Men då hade jag nog fått springa långsammare elle rinte!? Vet ju inte. Mannen däremot bara grymatade till svar när jag kom med kommentarer dåp vi sprang ihop så det var ju inte lönt att prata med honom!

Jag har ingen MP3 men funderar på att investera i en. Men det verkar så krångligt med nedladdning och få in låtarna i MP3:en. Känner mig mossig som skriver det, men jag vet faktsikt inte hur man gör!
    Jag lät maken lägga in låtarna på mp3n och jag har haft samma musik där sedan dess, förra sommaren Skäms  Inget tekniskt geni här inte Jag har ett par suveräna lurar från Sennheiser som har bygel och är gjorda för sport så de tål både svett och regn Typ som de i länken men jag har en äldre årsmodell. Sitter jättebra. http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_sport-line_504046
  • isold2003

Grattis Kattstugan! Ni kammade hem mixklassen på Vertex iår igen!

• isold2003

Kattstugan, jag önskar att jag hade kunnat vara med men jag jobbade på dagen och var på bröllop på kvällen så det var helt kört. Det får bli nästa år Det var ett par från min klubb som var med och sprang och jag såg i resultatlistan att Bosse var strax före er. Han gör någon minut över 3 timmar på vanlig marathon så det är ju alldeles uppenbart hur backigt och ojämnt underlaget är!

Gaby, spring tidsintervaller istället. Det är lite mindre stressande att göra det tycker jag, inga prestationskrav då på hur snabbt det ska gå

Kulta, jag köpte mina hörlurar på Siba men jag tror att det var på utförsäljning. Jag köpte ett par av en senare årsmodell till maken förra året från Startfitness i England (beställde ändå skor därifrån).

Gunsan, du är snabbt igång igen ska du se, inte så konstigt att det känns lite tungt efter så lång löpvila. Även om man tränar annat så blir det ju inte riktigt samma sorts ansträgning.

Trots alla mina inlägg idag har jag glömt att redovisa min träning för dagen, dryga 13 km från min syster till gårdagens bröllopsfestplats där maken och barnen mötte upp. En härlig runda med blandad asfalt och backig blöt och stenig skogsstig.

• isold2003
    m o e skrev 2010-08-09 21:42:23 följande:
    Är jag galen om jag anmäler mig och maken till Göteborgsvarvet utan att fråga honom? Jag har en dröm om att klara av att springa en halvmara och han ska göra klassikern nästa år, så det vore ett bra träningsmål för oss båda. Detta skulle i så fall ske i största hemlighet, för det får bli makens härliga födelsedagspresent i december, hehe! Bara tanken på att anmäla mig gör mig sporrad till tusen att träna bra! Vad tror ni? Hur galen är jag?

isold: I så fall tror jag att jag måste våga mig på att träna med ett proffs. Tror du att du och dina klubbkamrater kan ta sig an mig?
    Åh vad kul! Självklat ska du anmäla dig och maken och lika självklart ska du/ni komma och träna med oss! Proffs kan vi inte kalla oss men entusiastiska och en del träningsråd har vi absolut att komma med

Kul att läsa om alla era träningar! Jag ligger lågt idag, vi är mitt uppe i budgivning på ett hus och fick lite panik här hemma, en del som måste fixas om vårt hus ska ut till försäljning.. Håll tummarna för att vi får huset!
  • isold2003

Puh, här målas det och fixas men vi fick huset! Jag kan knappt tro det, känns helt overkligt att vi ska flytta från vårt älskade hus. Träningen fick klaras av före jobbet, dryga 9km blev det. Jag läser allt ni skriver och skulle vilja kommentera alla men just nu hinner jag knappt sitta ned, återkommer om ett par veckor

• isold2003

Hej tjejer! Jag skummade igenom tråden för att se vad som har hänt sen sist Åh vad glad jag blir av att se dig tillbaka Stenfalk! Jag har tänkt mycket på dig och undrat hur det gått för dig! Synd att du har blivit skadad bara. Välkommen tillbaka iaf

Den här veckan har varit lätt hysterisk för vår del, både på jobbet och med husköpet. Vi ska bo kvar i Västerås, vi flyttar bara en knapp km, men det blir mycket närmare skolan och förhoppningsvis lite fler kamrater till barnen. Här bor massor med barn men typiskt nog inga i rätt ålder för våra. Det har bara blivit ett par korta morgonpass för mig den här veckan för jag fick ont i halsen i torsdags och det har bara blivit värre. Inte blir det bättre av att jag har slitit som en hund hela dagen idag med att rensa upp i trädgården inför fotografering och visning av vårt nuvarande hus. Förhoppningsvis gör jobbet nytta iaf Huset vi köper är redan borta från nätet så jag kan inte länka till det tyvärr.

Ursäkta att jag är så sparsam i kommentarer ang er träning och övningar just nu, jag lovar att ta igen det så fort jag hinner!

• isold2003
    Gaby 01 skrev 2010-08-21 21:55:19 följande:
    Kanske tiden är nu? På med skorna och ge dig själv en skön liten joggingtur utan krav och måsten och njut av någon bra musik i mp3:an. Det är en bra start!

Jag är så nöjd att jag nästan skuttar fram här hemma
    Jag köpte ett par Nike Pegasus Air (Adidas fanns ej att prova ens tyvärr) och gav mig ut på en liten testtur men de nya skorna och min nya GPS-klocka. Tänkte bara köra några km men det gick så bra och det var så skönt att springa med dessa skor så jag körde halvmaresträcka på en gång och på 1,58 som i mina ögon är toppen och det fanns mer att ge. Tjohej!!!
    Den största skillnaden jag märkte med mina nya skor var att det gjorde inte ont att springa i nerförsbackar utan jag kunde trycka på. Förut har jag trippat och bromsat för att knäna gjort ont. Helnöjd som sagt och nu väntar några vilodagar med återhämtning i form av pilates och simning.
    Härligt! Vad kul att nya skorna kändes så bra på en gång

Jag har varit ute och sprungit för första gången på 11 dagar idag! Jag är fortfarande inte riktigt frisk men det fungerade iaf. 5 km på egen hand och så nästan 3 km med sonen i hans tempo, jättemysigt
Svar på tråden Löpartråden 13