Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Grattis Waimea! Superbra sprunget!

Rövardotter, nej vilken otur! Hoppas att någon av de som Gaby tipsade om kan hjälpa dig snabbt!

Gaby, tack, det var jag som frågade om kompressionstightsen. Jag är lika lång som du. Får jag vara fräck och fråga ungefär hur mkt du väger? Tänkte om jag ska ha en strl större om jag fyller ut dem lite mer på bredden.

Kattstugan, tänk att det redan ska behövas mössa! Härligt att det gick så lätt idag

• isold2003

Gaby, hm, det finns flera olika 2XU tights men jag hittar inga som heter 50/70. Har du lust att länka?

• isold2003

Tack Gaby! Då är vi både lika långa och lika tunga Du behöver inte skicka några mått. Jag tar och beställer ett par på en gång. Jag har faktiskt flera par herrtights här hemma men de damtights som sitter bäst är de More Mile vintertights som jag köpte som en ren chansning från Startfitness förra vintern, för 15 pund

• isold2003

Gunsan, när jag sprang TEC förra året så gick det nattetid delvis på smal stig i skogen och en kille som jag sällskapade med flera varv hade en pannlampa för 69:- eller något sånt från Claes Ohlsson. Den fungerade precis lika bra som min dyra lampa!

Gaby, More miles tightsen är hur mjuka och sköna som helst. Jag ska kolla hemma imorgon vilken strl jag har, kommer inte ihåg i huvudet och är på jobbet nu.

Waimea, klart du måste ha nya tights du också

Idag hade jag tänkt mig ett långpass men efter tre jobbnätter börjar sömnbristen bli kännbar och när jag började tveka inför träning helt och hållet bestämde jag mig för ett kortare pass så att det blev av iaf, dryga milen i lugnt tempo. Att kombinera nattjobb med flyttpackning/rensning är ingen jättebra kombination..

• isold2003

God kväll! In snabbt bara, glömde att svara dig Gaby om storlek på vintertightsen från More miles, strl 12 har jag , de sitter bra på vår längd och vikt

• isold2003

Härligt Gaby! Grattis till ditt fina nya pers!

Välkomna ni som är nya i tråden, alltid kul med nya ansikten

Ikväll blev det runt 13 km med klubben med fokus på backar. Det kändes bra men bara tanken på 17 km till på lördag med ännu mer backar känns jobbig..

• isold2003

Hemma igen efter Lidingöloppet. Förra året var jag sur hela vägen, iår var jag lite mindre sur men inte heller glad.. Det är så hemskt trångt i spåret att det förtar hela löpglädjen första milen! Sen släpper det lite men man måste ju vara försiktig längs hela banan för att inte krocka eller stöta i någon Jag var inte tillräckligt tränad i år heller men det kändes iaf lite bättre och det blev nytt pers trots nödstopp på toa efter två mil..

Kattstugan, kul att träffa dig efter loppet! Ursäkta att jag rusade iväg så (till toan igen!). Kikade på våra tider, otroligt nog har jag sprungit en tävling snabbare än dig! Det kommer aldrig någonsin att hända igen så jag får vara stolt idag

Hur har det gått för er andra?

• isold2003

Grattis Waimea, det låter som att du hade kul! Jag blir alltid så glad av att läsa dina inlägg, tack för det!

Kattstugan, nej det kommer aldrig att hända igen Jag önskar att jag hade haft pigga ben efter aborrbacken jag med

Gunsan, bra jobbat! Du har ju haft otur med skador nyligen så jag tycker fyra timmar låter alldeles rimligt och klokt. Nästa år kan du göra ditt eget lopp med lite bättre förutsättningar ska du se. Jag skulle behöva träna mer i dina spår hör jag

Rövardotter, vad härligt att du kunde springa och att det gick så bra trots den dåliga uppladdningen!

Gaby, jag håller med dig, det är väldans backigt sista milen. Suveränt jobbat att du klarade ditt mål!

Idag har jag haft en vilodag och bara umgåtts med familjen. Familjegympa med en fyraåring, räknas det som träning förresten

• isold2003

Gunsan, hoppas resan till Portugal blir riktigt lyckad! Jag spanar lite på training camp till våren, hoppas att det blir av

Rövardotter, blev det någon löpning? Det låter som en fin runda med passage över älven!

Waimea, härligt, det är klart att du ska njuta av din fina prestation! Låter klokt med alternativ träning.

Gaby, sent svar men ang välarrangerade lopp så gillar jag verkligen munkastigen! Ett litet och familjärt terränglopp med gemensam bussresa till starten och lunch i klubbstugan efteråt. Kan verkligen rekommenderas om du är sugen på ett långlopp till våren. Förresten, har du hunnit få more miles tightsen? Jag fick mina kompressionstights men de var för korta så jag väntar på utbyte till ett par längre.

Jag har tagit ett par rundor sen LL, det blev dryga milen i måndags och knappt en och en halv idag. Idag var det fantastiskt höstväder med strålande sol och klar luft här, riktigt härligt! Solig 

• isold2003

Kikar in från kongress i Valencia Här är 27 grader varmt och strålande sol, helt ljuvligt! Lagom sen kursstart på morgonen så jag hinner med en runda innan och även en runda före middagen. Ska precis ge mig av ner till havet på lite löparsightseeing nu Så lyxigt att bara ha sug själv att tänka på i några dagar, det måste utnyttjas väl.

Svar på tråden Löpartråden 13