Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Hej allihop! Jag läser så mkt jag hinner i tråden men har inte hunnit skriva. Jag fick en liten efterdyning av förkylningen så det blev nästan två veckors ofrivillig vila men nu är jag frisk igen. Igår sprang jag Blodomloppet iaf och det verkar som att förkylningen inte tagit alla muskler och flås för jag var bara tio sek från mitt pers på milen och kammade hem andra platsen

• isold2003

M o e, härligt att du fick till ett sånt härligt intervallpass! Gunsan, tänk inte så mkt på sträckan på LL, träna på i lugn och ro bara och bygg upp kroppen så mkt du hinner, inte värt att ta ut sig för mkt på långpass nu efter skadan. Gaby, tiden blev 41:09, det är jag jättenöjd med. Låter jobbigt att måla staket! Stenfalk, hur gick cykelturen? Kattstugan, stressig vecka! Hoppas du fick en skön springrunda

• isold2003

Hej hej! Vad duktiga ni är allihop, härlig läsning! Waimea, jag förstår att du ser glad ut när du springer för man blir glad bara av att läsa det du skriver

Jag är inte riktigt igång ännu efter förkylningen och har bara sprungit lite den här veckan men idag var det dags för Västerås halvmara så då blev det tävling. Det är en lokal gratistävling runt ett av stans milspår men varje år kommer fler och fler löpare och nu iår var vi runt 70 st, kul! Det kändes bra att springa idag och tiden blev över förväntan

• isold2003

Jag glömde, lycka till imorgon ni som springer Tjejmilen!

• isold2003

Moe, grattis till perset igår! Nästa år springer vi halvmaran här i stan tillsammans

Kaya, vilken härlig träningsrapport!

Krya på er alla som är sjuka! Sånt trist bihang till hösten..

Gunsan, visst var det E18-loppet du skulle springa? Jag är inte anmäld men fortfarande lite sugen på att springa. Vi får se hur jag gör

• isold2003

Gaby, var köpte du tightsen? Jag funderar också på sådana. Kom gärna med kommentar när de kommer om längd och storlek Härligt att du är så peppad inför helgen!

Rövardotter, stackare! Krya på dig! Om jag är ledig åker jag nog till Norberg till nyår, mysig tävling oh kul om ni
    åker dit

Kaya, Vad skönt att du kom ut och sprang efter en sån arbetsdag i tisdags. Jag är imponerad av hur mkt du hann med när du kom hem så sent! 

Jag sprang med klubben i tisdags och själv imorse och det känns förfärligt tungt. Är inne i en riktig svacka efter förkylningen, saktar inte ner tempot tillräckligt antar jag och känner mig bara seg och långsam. Jag har bestämt mig för att inte springa någon halvmara i helgen och inte något 10mils lopp nästa helg utan istället lufsa runt 23 km i Aboga på LasseMajaloppet på söndag. Låter mycket roligare! Hoppas att lite träningsmotivation kommer av det.

• isold2003

Grattis Waimea, Gunsan och Gaby till era fina resultat idag! Halvmaran ÄR en tung och jobbig distans!

Rövardotter, jag vill också se bild på valpen! Och jag kommer bara till Sylvesterloppet i Norberg om du står på startlinjen

Kattstugan, vad skönt att du är frisk igen

• isold2003

Rövardotter, åh vad fin han är! Vad trist att förkylningen inte vill ge med sig riktigt

Gaby, oj vilken hotellnatt..! Skönt att ni fick sova igen lite idag. Träningsvärk är smärtsam men på ett positivt sätt, eller hur. Kul att du anmälde dig till Göteborgsvarvet!

Välkomna till tråden Trollet Ludenben och Rockasin!

Gunsan, klart du ska springa Göteborgsvarvet! Lika bra att passa på innan platserna tar slut.

Kattstugan, stackare som blev snorig igen direkt!

Jag börjar också bli lite stressad inför Lidingöloppet, jag har knappt sprungit någonting senaste 1½ månaden. Det får bli som det blir. Ingen tävling blev det idag iaf. När jag planerade den här helgen glömde jag den lilla detaljen nattjobb lördag och söndag.. Imorse när jag hade behövt åka och jag hade fått knappt två timmars sömn kändes Lassemajaloppet tyvärr som en dålig idé. Jag sov några timmar till istället men har ändå varit ett vrak resten av dagen och nu är jag tillbaka på jobbet. Jag kom till liv på eftermiddagen och lyckades sno åt mig en halvtimmes löpning mellan skjutsande till kompisar/kalas/träningar och matlagning. Puh!

• isold2003

Flera nya ansikten i tråden, välkomna!

beli skrev 2010-09-14 21:32:37 följande:
    Oj, fullt på Göteborgsvarvet redan på den här sidan årsskiftet, menar ni? Det var värst, då måste jag och sambon också ta och anmäla oss snarast.

Kom just hem från ett 5 km löppass, skönt!
    Ja Göteborgsvarvet blir fullt rätt tidigt på hösten, otroligt egentligen!

Moe, håller tummarna för att det inte är någon fara med katten!
    Kulta17 skrev 2010-09-13 18:11:31 följande:
    Hur gör ni som sprungit halvmarir nu? Har ni följt något speciellt schema?
    Jag sprang min första halvmara lite oplanerat (hittade infolapp i spåret några dagar innan tävlingen..) men hade inte sprungit längre än 15 km innan och det gick bra. Jag har aldrig följt något program men pressade mig själv ganska mkt och körde 3-5 pass i veckan redan från första veckorna när jag började. Jag har nog haft lite tur också som inte blivit skadad.

Gaby, du har så rätt, jag har en bra bas att stå på och nu får det vara färdiggnällt från min sida, nu är det dags att ta tag i träningen istället! Den här veckan med nattjobb ger lite mer träningstid så igår blev det 22 km och idag dryga 12. Försöker få in lite mer backar inför Lidingöloppet. Imorgon blir det vilodag för benen, mer jobb för armarna, flyttpackning..
Svar på tråden Löpartråden 13