Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Moe, så roligt att se dig i tråden igen! Hoppas att du får klartecken så att du kan öka på löpningen i lagom takt. Malvil, du är så klok! Bra upptrappning låter det som. LaFontaine, skönt att ryggen är bättre. Och alla kilometrar, även de framför stum tv, gör gott för själen Per, hoppas du slipper magsjuka! Och att barnen kryar på sig snabbt.

• isold2003
    Malvil skrev 2012-02-26 18:49:53 följande:
    DU ÄR SÅ JÄKLA GRYM!!!!! Hoppas du får åka!!
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Tack! Just nu håller jag med
  • isold2003
    Themis skrev 2012-02-26 22:36:50 följande:
    Yowza! Fan-tastic!! Ujuj, ni borde vara högvilt för en FL-intervju tycker jag. Framförallt fattar jag inte hur ni hittar tiden att ligga ute i spåret, med jobb och allt man ska.
    If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)

Transportlöpning till jobbet ett par ggr i veckan underlättar. Och tidiga långpass på helgerna. Och en massa pusslande plus iaf för min del rätt rejält med dåligt samvete!
  • isold2003

Hej i tråden! Jag har lyckats trassla till livet rejält här hemma så jag har hållt mig borta ett bra tag. Det enda som fungerar som vanligt är träningen och det är ju skönt det! Jag hoppas bli lite mer aktiv framöver igen. Jag ville bara att ni skulle veta att jag inte har glömt bort er! Välkomna ni nya i tråden!

Waimea, lycka till på lördag! Det kommer säkert att bli ett fint lopp!

PerG: Jag säger som Waimea, Munkastigen är ett fantastiskt fint lopp! Jag har sprungit det två ggra och förutom fin bana så är det ett så mysigt arrangemang, absolut värt att springa! Årets upplaga går nu på lördag och om jag inte hade jobbat natten till på lördag hade jag definitivt stått på startlinjen.   

• isold2003

Hej hej! Välkomna ni som är nya i tråden! Och grattis till alla fina tävlingsresultat och hemmapers! Mig har ni inte sett så mycket av sista tiden men jag har hängt här lite av och till i några år nu Sitter och njuter av solen på en mtb tävling där maken och sonen tävlar. Jag har redan gjort mitt för idag, 22 km blandad asfalt/terräng med klubben. Jag är inne i ett bra svep med löpningen nu och är lite ledsen för att jag inte är anmäld till Stockholm marathon. Nästa tävling för mig blir nog Jättelångt, 68 km trail mellan Grisslehamn och Norrtälje i mitten av juni.

• isold2003

Jag är förkyld och inne på fjärde frustrerade dagen utan löpning hoppas vara igång igen om ett par dagar. Kul att se lite diskussioner här i tråden. Jag ansluter mig till skaran som snorar men inte tar med papper när jag springer. Jag snyter mig rätt och slätt i näven.. Håller tröjan ren iaf Morgonlöpning har blivit mina vanligaste pass den här våren, bästa tiden för att inte sno så mkt tid från familjen för min del. Jag springer till jobbet, har bara fyra km dit men det kan man ju göra hur långt som helst beroende på när man orkar kliva ur sängen. Jag varierar mellan 8, 10 och 12 km. Jag äter alltid frukost innan, yoghurt med pumpakärnor och solrosfrön Nu har jag visserligen tränat på att springa direkt på maten ett bra tag men så länge man kör sitt vanliga bekväma distanstempo så är det inga problem med mat i magen tycker jag. Det pratas ju om att det är extra effektiv fettförbränning om man tränar före frukost men jag tror på att fylla på med lättillgänglig energi iaf så länge man inte är helt van vid löpning.

• isold2003

Waimea, härligt! Det var dags att nå det där målet, jag tycker att jag har hört talas om det ett tag Det vore kul att prova din runda tillsammans med dig någon gång. Får se om vi passerar någonting på semestern. Kattstugan, trist att du blev sjuk! Fina intervalltider, speciellt när det inte kändes särskilt jobbigt.. Själv sliter jag rätt hårt i den farten Jag har iaf köpt en startplats till Sthlm maraton av en klubbkompis som fått förhinder så nu blir det upp till bevis på lördag. Hoppas att jag hinner bli helt frisk bara. Jag provsprang i fredags men fick ont i halsen igen igår. Testar en runda igen ikväll.

• isold2003

Det blev en lite längre testrunda än jag hade tänkt men jag behövde komma hemifrån. 21 km senare känns det väl litegrann i halsen men inte farligt. Jag hoppas vara helt frisk imorgon!

• isold2003

Per G, det låter som en seriös jobbtävling

• isold2003

Tack! Lycka till Waimea och PerG! Vädret är ingen höjdare direkt men kanske ändå bättre än 30 grader varmt Skönt att du är på gång igen Kattstugan. Ang din stundande tävling så antar jag att det inte blir någon fara att någon springer sakta i din startgrupp! Jag håller med om det trista med folk i fel fålla och trängsel på stora evenemang, bra sprunget ni som sprang Vårruset!

• isold2003

Vilken dag i Sthlm idag! Vädret var riktigt grymt!! 14m/s, 6 grader varmt och så ihållande regn på det.. Jag frös som en hund redan innan start, jag hade valt korta tights och långärmad t-shirt, inget vind- eller vattentätt och det var väl inte så klokt. Hur som helst hamnade jag direkt efter start i mitt planerade tempo 4:30/min och det kändes rätt bra. Tempot var en önskedröm och jag hade väl inte tänkt att jag skulle orka hålla det men det gjorde jag! Trots motvind på Västerbron och ut på Djurgården så att man inte trodde man skulle kunna ta sig fram överhuvudtaget! Jag tappade känseln i händerna sista milen och var så stelfrusen i ansiktet att jag knappt kunde prata när jag gick i mål men jag gjorde nytt pers med 7 minuter och kom på 29:e plats med tiden 3:08:43, supernöjd!! Hoppas att Waimea och Per hade lika bra upplevelser idag!

• isold2003
    PerG skrev 2012-06-02 20:44:06 följande:
    Wow! Grattis! Sjukt bra jobbat! Övergår mitt förstånd! ;)

För mig började det ganska bra. Höll min planerade hastighet i början och frös inte så mycket (hade handskar). Det höll i sig fram till 28km nånstans när mina vadmuskler plötsligt började bli riktigt stela (det syntes tydligt i GPS-loggen nu i efterhand!) och efter det fick jag slå av tempot rejält ända in i mål. Hade "flåset" kvar men musklerna orkade inte så jag sprang in på 4:11! Är helt klart nöjd även om jag tidigare hade siktat på under 4 timmar. Det var ju ändå mitt första marathon så jag visste ju inte helt vad som väntade.

Till nästa gång ska jag definitivt träna lite fler långpass. Jag tror det var det som ställde till det där vid 28km snarare än vädret (även om det kalla vädret såklart nog hade inverkan på musklerna).

Frös också rejält om händerna sista milen eftersom jag hade fått ta av mig handskarna vid 20km nånstans då de var så blöta att de inte längre fyllde någon funktion.... ;)

Jag körde på långa tajts, t-shirt + armförlängare och en väldigt tunn vindjacka och jag var nog faktiskt väldigt nöjd med det valet! Var dock riktigt jobbigt efter målgång när man skulle hämta sina kläder... Huttrade nog i en timme även efter att jag bytt om till varma torra kläder ...... ;) 
    Bra jobbat på maratondebuten! Jag önskar att jag hade haft den där vindjackan jag med.. Det tog inte bara en timme för mig att tina upp, jag har fortfarande tre ylletröjor på mig
    Zezzan skrev 2012-06-02 20:56:13 följande:
    Super duper bra! 
    Tack! Bra jobbat med ditt snabbdistanspass imorse! Jag, som också avskyr intervaller, brukar springa just såna snabbdistanspass för att få upp farten. Det fungerar tillräckligt bra för mig iaf  

• isold2003
    Zezzan skrev 2012-06-02 22:34:13 följande:
    Skönt att höra att sånt fungerar för andra. Då kanske det fungerar för mig med. Dock behöver jag öva på att bli ännu snabbare. Som det är nu är jag allt för jämn. Men fler pass med varierande längder tror jag ska lösa det. 3,5 månad kvar till halvmaran. Jag längtar med skräckblandad förtjusning. Tycker de är skit svårt att välja vart jag ska starta. Man ska skriva in hur snabbt man tror sig klara av distansen. Vad borde jag välja?

Oj vad svårt att gissa! Höfta till med något och sen kan du alltid maila och ändra den tiden senare när du tränat på lite längre distanser och vet bättre hur snabbt du kan springa.
  • isold2003
    StilaM skrev 2012-06-06 11:02:54 följande:
    Börjar leka lite med tanken på Sthlm halvamara i höst. Men det är ju långt för mig. Min längsta distans hittills är 15 km (under synnerligen dåliga omständigheter, förvisso). Hur långa långdistanser bör man träna för att klara halvmaran bra?

Det är klart du ska springa halvmaran! 15 km är jättebra träningspass inför halvmaran. Att springa något ännu längre pass, runt 18 km iaf, är skönt för självförtroendet under loppet. Klarar du 15 km på träning så klarar du 21 km på tävling, det är jag övertygad om!
  • isold2003
    PerG skrev 2012-06-06 11:58:12 följande:
    Börjar känna mig sugen på en runda men ska nog vänta några dagar till innan jag tar en lugn och kort runda.. Träningsvärken är nästan helt borta nu!

Dock upptäckte jag att jag hade tagit fram och tvättat alla blöta kläder direkt när jag kom hem förutom mina skor!? Hade glömt dem i en påse i väskan som jag bara slängt undan.. Så nu luktar de mög och riktigt sunkigt..

Nån som har något tips på vad man ska göra? Handtvätt (med vad isåfall?)? Bara skölja dem i vatten? Köpa nya? ;)...

Jag handtvättar och skrubbar med tvättsvamp (jag gissar att du har en oanvänd från Stockholmspåsen..), vågar inte köra dyrgriparna i tvättmaskinen. Fyll dem med tidningspapper efteråt så torkar de snabbt och lukten försvinner bättre.
  • isold2003
    Zezzan skrev 2012-06-07 13:25:03 följande:
    Idag ska jag springa Jentebølgen här i stan 5km
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)

Lycka till!
  • isold2003

Malvil, rätt satsat iaf tycker jag! Nästa gång orkar du hålla samma tempo längre! Zezzan, härligt! Grattis till pers!

• isold2003

Jag sprang Jättelångt igår, ett terräng/väglopp mellan Grisslehamn och Norrtälje. Det var inte helt smart, alldeles för tätt inpå marathon förstås. Jag hade riktigt sega ben redan från start och fick slita som ett djur de sista 30 km (av 68). Det var inte ens roligt förrän jag var i mål.. Jag vann damklassen och satte otroligt nog banrekord (för damer). Trevligt arrangemang var det iaf, med avslutning med grillning och samvaro på torget i Norrtälje. Jag tror att jag måste komma tillbaka ett annat år med lite fräschare ben

Svar på tråden Löpartråden 13