PerG skrev 2012-06-02 20:44:06 följande:
Wow! Grattis! Sjukt bra jobbat! Övergår mitt förstånd! ;)
För mig började det ganska bra. Höll min planerade hastighet i början och frös inte så mycket (hade handskar). Det höll i sig fram till 28km nånstans när mina vadmuskler plötsligt började bli riktigt stela (det syntes tydligt i GPS-loggen nu i efterhand!) och efter det fick jag slå av tempot rejält ända in i mål. Hade "flåset" kvar men musklerna orkade inte så jag sprang in på 4:11! Är helt klart nöjd även om jag tidigare hade siktat på under 4 timmar. Det var ju ändå mitt första marathon så jag visste ju inte helt vad som väntade.
Till nästa gång ska jag definitivt träna lite fler långpass. Jag tror det var det som ställde till det där vid 28km snarare än vädret (även om det kalla vädret såklart nog hade inverkan på musklerna).
Frös också rejält om händerna sista milen eftersom jag hade fått ta av mig handskarna vid 20km nånstans då de var så blöta att de inte längre fyllde någon funktion.... ;)
Jag körde på långa tajts, t-shirt + armförlängare och en väldigt tunn vindjacka och jag var nog faktiskt väldigt nöjd med det valet! Var dock riktigt jobbigt efter målgång när man skulle hämta sina kläder... Huttrade nog i en timme även efter att jag bytt om till varma torra kläder ...... ;)
Bra jobbat på maratondebuten! Jag önskar att jag hade haft den där vindjackan jag med.. Det tog inte bara
en timme för mig att tina upp, jag har fortfarande tre ylletröjor på mig

Zezzan skrev 2012-06-02 20:56:13 följande:
Super duper bra!
Tack! Bra jobbat med ditt snabbdistanspass imorse! Jag, som också avskyr intervaller, brukar springa just såna snabbdistanspass för att få upp farten. Det fungerar tillräckligt bra för mig iaf