Löpartråden 13
Kulta, ja lite galet var det att springa maran idag.. Och din man har rätt, inte riktigt lika glammigt som New York heller
Förstår att det tar emot att komma ut när det är så blåsigt, låter klokt att ta sällskap
Kulta, ja lite galet var det att springa maran idag.. Och din man har rätt, inte riktigt lika glammigt som New York heller
Förstår att det tar emot att komma ut när det är så blåsigt, låter klokt att ta sällskap
Mamsingen, härligt med nysnö! Kattstugan, det blev ett par A4, hade ingen aning om villa skor jag plockade från hyllan, de var bara underbart lätta så jag var tvungen att provspringa dem
Kollade på kvittot när jag kom hem vilken modell det var jag hade köpt.. Surt att ditt knä krånglar så, hoppas att lite lugnare vinterträning gör susen. Rövardotter, svårt att springa på vintern I Sverige med de kraven på underlaget
Men jag håller med, att springa och spänna sig är inte roligt. Något som verkligen hjälper mot halka är korta steg och att sluta skjuta ifrån och lyfta foten istället. Julmusten, var du tvungen att berätta det där om 16 grader varmt? Det var det minsann inte förra veckan.. Hoppas att knät fungerar bra nästa gång du kommer ut och springer. Waimea, bra tajming på hostan, lika bra att ha den avklarad innan du får springa igen
Jag är riktigt seg i benen idag, antar att jag har mig själv att skylla.. Hade nog behövt en återhämtningsrunda idag men jag har jobbat hela dagen och nu är jag för lat
Ska hoppa i säng nu, bilen till jobbet går halv sex imorgon bitti.
Härligt Moe! Vad skönt att du kom iväg! Du skulle ha hakat på kvällens träning med VLK, vi körde löpteknik på isig trottoar för att lära oss springa utan att halka! Det var jättenyttigt. Julmusten, bra att knät känns bättre. Hoppas att du får en fin runda imorgon. Göteborgstjejen, motivationen tryter ibland men försök att komma ut på en riktigt kort runda hellre än att inte komma ut alls. Lite är ju mkt bättre än inget och när man väl kommer igång är det lättare att fortsätta.
Waimea, ta det lugnt nu i början för vadernas skull även om det är svårt! Hoppas sjukgymnasten har bra tips. Jag har inte satt upp något fast mål 2011 men att fullfölja ett 24-h lopp någon gång är ett måste. Planerna för våren är 100 miles i Täby och förhoppningsvis ett dryga 20mils lopp i Sydeuropa
Rövardotter, vad kul med skidresa! Hoppas ni får bra väder. Moe, hör av dig till mig innan om du vill prova på ett pass med klubben så lovar jag att ta väl hand om dig! Julmusten, det är tufft de där småbarnsåren med dåliga nätter titt som tätt! Jag vet precis hur det känns och jag hade inte fixat att träna som det var då, jag började inte springa förrän lillkillen var drygt två. Ang undre gräns för utomhuslöpning så har jag tur, dels för att det här i Mälardalen sällan blir kallare än 20 minus och dels för att jag inte har problem att andas in kall luft. Jag sprang fyramilspass i minus 20 förra året och det gick bra även om det var i kallaste laget för ett så långt pass.
Ursäkta mina komprimerade inlägg, hur jag än försöker göra nya stycken fungerar det inte med, jag är fortfarande hänvisad till mobilen..
Kattstugan, jaa, vad kul! Klart du ska springa i Skövde! Jag sprang där förra året och det var välorganiserat och en bra varierad bana. Om inget oförutsett händer springer jag där iår igen.
Hej hej! Har äntligen letat upp en riktig dator så jag kan skriva lite lättare..
Grattis Waimea till nya jobbet! Hoppas att det blir riktigt bra nu. Polisskolan finns ju kvar om du ångrar dig sen
Vilket kap Rövardotter! Inga ursäkter att inte springa på vintern längre nu då
Det får bli ett gemensamt Krya på er! till alla sjuklingar. Så trist med förkylning nu när det är så kallt och ruggigt ändå.
Trots kylan är det ju otroligt vackert ute nu! Sprang imorse i bitvis upp till knäna i nysnö på oplogade cykelbanor! Som tur var hade de plogat den lilla landsvägen vi sprang hemåt på för annars vet jag inte om jag hade kommit hem.. Dryga tre mil blev det i snöfall och blåst. Tur att jag hade trevligt sällskap, vi pratade precis hela vägen
Det har bara blivit tre pass per vecka för mig under hösten men om jag kan hålla mig frisk nu så ska jag verkligen försöka se till att det blir åtminstonde fyra framöver. Konstigt nog har vintrarna varit mina flitigaste träningsperioder sen jag började springa 
M o e, höll på att glömma, precis som Göteborgstjejen skrev så är det inte penicillin i sig som man inte ska träna med, det är sjukdomen som man behandlar för som man ska vara försiktig med. Halsfluss ska man definitivt inte springa med så om jag vore du skulle jag avsluta hela kuren innan jag körde något ordentligt löppass.
Waimea, vilken otur, jag jobbar natt 6:e
Kanske hinner du klämma in ett lunchpass? Vi har klubbträningar på tisdagar och lördagar så om du är kvar till tisdagen får du jättegärna hänga med då annars!
Idag tog jag en kortrunda till jobbet och en ännu lite kortare hem pga tidsbrist, totalt blev det 12 km iaf. Nu ska jag förbereda en presentation till imorgon bitti. Ute i god tid såklart 
Vi har också en massa härlig snö
Har sprungit ett par morgonpass och ett långpass med klubben den här veckan och idag blev det tävling. Klubben har gått med i Vinterserien som ärmfem deltävlingar utspridda över Västmanland och vi ska ordna nästa deltävling så vi var i Kungsör och rekade idag. Själva tävlingen är verkligen kortdistans, 3.5 km för damer, så vi passade på att springa på lite nya marker och värmde upp i 16 km först
Tävlingen gick bra, gick i mål först på min sträcka. Krya på er alla sjuklingar!