Löpartråden 13
Grattis Waimea på bröllopsdagen! Grattis Kattstugan till ännu ett fantastiskt lopp, den här gången trots halsont också! Reb80, det måste vara ännu varmare att gå med stavar än att springa nu i värmen? Låter som bra komplementträning iaf. Kulta, härligt att nya skorna fungerar bra! Hoppas det håller i sig. Jag har haft en blandad vecka. Sprang ett bra backintervallpass med klubben i tisdags men vaknade sen med halsont på onsdagen och det blev tre vilodagar. Tröttnade på det på lördagen och sprang ett långpass på 26 km med klubben. Igår åkte jag till Sthlm för att springa Hornstull - Järna med 55 andra. Jag kände av lördagens löpning och det gick rätt tungt men kul att springa med nytt sällskap och på nya platser. Vi delades snabbt in i flera grupper s sprang i olika tempon. Jag gjorde sällskap med knappt tio killar i den snabba gruppen och det var ett himla trevligt gäng men det guck i snabbaste laget för min del. Efter drygt 30 km började jag fundera på hyr långt jag skulle komma. Tyvärr fick passet ett abrupt slut av andra orsaker, i Södertälje fick jag ett meddelande från maken att han var uppe på sjukhuset med lunginflammation och de ville lägga in honom. Barnen var utlånade till kompisar under tiden jag kastade mig på första tåg hem.. Idag mår han lite bättre som tur är!
Han mår mycket bättre nu även om en heldag på Tom Titts igår var lite för mycket.. Han satt i skuggan hela dagen medan jag och barnen roade oss