Löpartråden 13
Moe, nä det är faktiskt en kvinna som ordnar det mesta med Västerås halvmara
Moe, nä det är faktiskt en kvinna som ordnar det mesta med Västerås halvmara
Härligt att höra om så många lyckade träningspass! Själv har jag en lugnare vecka löpmässigt men vi har både haft en heldag i skidbacken och en heldag på äventyrsbad med pojkarna den här veckan. Bara två löpturer har jag fått till men hoppas komma ut en sväng ikväll igen.
M o e, det är inte jag som ordnar Västerås halvmara och jag känner henne inte heller men jag vet vem det är som sköter arrangemanget ![]()
Moe, stackare! Brutna tår är ingen höjdare förstås! Låter inte som att det blir nÅgon löpning på ett tag då. Det blev inte så mkt löpning för mig i helgen heller, var lat igår och idag har vi varit i Romme och åkt utför hela dagen. Smet ut en halvtimme imorse innan vi åkte iväg så jag fick något sprunget iaf. Härligt att du sprang idag Julmusten!
Kul att se lite nya ansikten i tråden! Välkomna! Jag har haft ett par dåliga veckor med bara korta morgonpass men förhoppningsvis blir det ett rejält långpass imorgon. Idag ordnade vi en kortdistans tävling med klubben, roligt men mycket jobb!
Moe, tån verkar inte hindra dig alls! Roligt med lite skidåkning också
Japp, det blev drygt 54 km idag, bakvägen mellan Enköping och Västerås. Töväder och bitvis rejält halt men en fin runda och benen orkade oväntat bra
Vi pratade om Munkastigen idag faktiskt, ingen som har hört något. Jag lovade att maila och höra efter så det var bra att du påminde mig, mailar på en gång.
Kikar in snabbt från Leipzig, jobbkongress. Här är det barmark och vilken härlig omväxling det blev, har sprungit en timmes morgonrunda tre dagar i rad på ren asfalt nu
Waimea, härligt att du fick en plats i NY!!
Kul att läsa era träningsrapporter! Själv är jag genomförkyld, gissar att han som satt och nös bakom mig på kongressen i fredags är den skyldige.. Ingen träning sen i måndags då det bara blev 800 m simning i väntan på sonens simskola och jag klättrar redan på väggarna! Imorgon ska vi åka på slalomsemester med familjen, får se om jag orkar åka något. Hoppas att ni andra håller er friska!
Kulta, jag vet så väl hur det känns! Jag har inga supertips tyvärr men se till att bli glad över det du lyckas åstadkomma istället för att bli frustrerad över det du inte får gjort. Gå ett varv runt kvarteret, cykla till affären istället för att ta bilen, använd trappor istället för att ta hissen. Du är snart tillbaka ska du se! M o e, krya på dig! Jag är i fjällen med familjen och orken räcker precis till gröna backar med pojkarna.. Det blir definitivt ingen löpning den här veckan
Nej inte du också Kulta! Nu får förkylningarna hålla sig borta tycker jag! Hoppas att du får lite inspiration på lördag iaf!
Välkommen i tråden Emma! Mitt bästa tips är att strunta i alla prestationskrav och bara springa så länge som du orkar. Jag har ingen aning om hur långt du orkar springa, definitionen "orkar ingenting" är ju rätt personlig
Hur som helst, strunta i om det bara blir några få min, komplettera med en stunds promenad i så fall, men gör det ofta. Det går snabbt att få upp konditionen om man bara får lite kontinuitet på löpningen. Att springa kort tre ggr i veckan är bättre än att springa långt en gång i uppbyggnadsfasen. Hoppas det var till lite hjälp.
Själv hostar jag vidare.. Tur att pojkarna ännu inte är så stora och håller sig i gröna och blåa slalombackar så att jag klarar att hänga med utan att behöva anstränga mig så mkt!