Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Puh, snubblar in efter en heldag med tävlingsarrangemang. Det har gått jättebra och det var såå roligt! Det slutade med bara 33löpare men det var nog bara bra med tanke på att det var vårt första arrangemang.

Tettelisa, härligt! Det lät som en bra taktik!

Trollens mamma, jag förstår att du är besviken men det var nog klokt att låta bli tävlingen. Vad trist att du fortfarande har så mkt problem

Kattstugan, åh vilken bra träningsvecka! Själv är jag frustrerad över hur lite jag har tränat i sommar och speciellt den här veckan Hoppas verkligen jag hinner med ett ordentligt träningspass imorgon innan barnen kommer hem.

• isold2003

Hej hej! Hann med en 15 km runda före jobbet igår i helt perfekt löparväder och jag bara njöt runt de fina motionsspåren. Idag var det långpass med klubben och benen var pigga men min mage lackade ur och jag fick vika hem lite tidigar eän jag hade tänkt. 27 km blev det iaf. Väl hemma insåg jag att det nog var gårdagens sena middag bestående av chili con carne som inte var bästa uppladdningen inför långpass..

Ang tävlingar så tävlar jag dels för att jag tycker att det är så roligt med hela grejen (det sociala före och efter och stämningen på tävlingsplatsen och känslan i kroppen när man tar ut sig) och dels för att jag gillar att utmana mig själv att klara att springa riktigt långt och i viss mån klara tidsgränser. Det spelar ingen roll om jag vinner eller kommer sist, bara jag känner att jag har vunnit något över mig själv under loppet. Tex tyckte jag att Sthlm marathon var superroligt eftersom det kändes så oväntat bra större delen av loppet medan Lidingöloppet i höstas, där jag egentligen var supernöjd med tiden, var förfärligt för att det inte kändes bra ett enda steg, jag plågade mig igenom det.

Ang vätska så tar jag bara med mig vätska om jag ska springa längre än 2 mil. Riktigt varma dagar skulle det inte skada med vätska på pass mellan 1 och 2 mil heller men jag gillar inte att springa med vätskebälte så jag struntar i det. Jag har i stort sett alltid bara vatten med mig.

• isold2003
    m o e skrev 2010-07-25 19:36:56 följande:
    Är det fler än jag som tycker om att springa i regn eller är jag tokig?

isold: jag hade glömt att loppet var i torsdags, men råkade gå förbi Rönnby centrum när det höll på. Var du där? Nästa gång ska jag vara med!
    Japp, jag var där i torsdags, typ mellan kl ett och klockan nio på kvällen Vad synd att du inte stannade och sa hej! Vi hade jättekul! Och du är inte tokig, det är härligt att springa i regn (bara det är några plusgrader..)!

Idag har jag jobbat och sen rusade jag hem till långväga gäster som precis har åkt nu. Funderar på om jag ska ge mig ut en sväng ikväll men jag är fortfarande proppmätt efter den goda middagen.

Kattstugan, spännande med Vertex! Jag gissar att ni ligger bra till för att försvara er titel från förra året Jag har ett par klubbkompisar som ska springa också. Rackarns att jag måste jobba den dagen, det hade varit så roligt att vara med!
  • isold2003

Grattis på födelsedagen Waimea! Vilken härlig dag du har haft! Jag blir nyfiken på skorna, du får fota och visa Jag har min sista semestervecka nu men maken jobbar så lite svårt att få till träningen riktigt. Igår smet jag iväg sent på en 18 km runda och idag blev det dryga 12 km. Imorgon ska jag och pojkarna åka tåg i Mariefred och sen sova över hos mamma, mysigt! Jag har nästan bara Nike kläder. Jag provar typ allt som finns i löparväg men fastnar alltid för Nike. I sommar har det smugit sig in ett linne från SOC också som nyttjas flitigt. Jag är supernoga nuförtiden när jag köper nya kläder, det får inte vara tight någonstans och helst knappt några sömmar heller, det ska gå att springa i i massor med timmar.

• isold2003

M o e, vad kul att det gick så bra att du t o m ökade på distansen. Det är skumt det där hur det varierar men jag känner igen mig. Gunsan, det låter som att du är duktig med din alternativa träning! Hoppas det går bra med första prova på löppasset. Gaby, jag känner igen mig där med, en dag utan träning gör mig garanterat sur och vresig.. Idag har vi varit i Mariefred och nu har vi mellanlandat hos mamma. Jag passade på att låna barnvakt en stund och fick en dryg timmes terränglöpning. Det går världens finaste vandringsled alldeles utanför dörren här och jag tror att det var årets skönaste löppass ikväll 19 grader och strilande regn över stock och sten. Benen var bara pigga och det tog verkligen emot att vända hemåt igen.

• isold2003

Kattstugan, hur gick de nya skorna i terrängen?

Rövardotter, jag håller med Kattstugan, jag är övertygad om att du är i form till milen på LL, du har ju redan börjat bra!

Gaby, vad jobbigt att det blir så långa uppehåll mellan löppassen! Tur att du verkar så bra på att träna annat emellanåt

Kulta, härligt!

Idag var det långpass med klubben och vi provade en ny cykelväg som än så länge bara är grusad och som går nere vid Mälaren, rätt som det var sprang vi på en bäver Totalt drygt 3½ mil blev det idag och jag känner mig skönt seg i benen nu efteråt.

• isold2003

Rövardotter, såklart jag kommer ihåg svanen Roligare efteråt än när det hände Suveränt av dottern, jag gissar att det är Gurkspelen hon är med på? Jag är ensam med pojkarna imorgon men vi kanske kan ta oss ner och heja på lite. Är det ute eller inne?

• isold2003
    rövardotter73 skrev 2010-07-31 20:49:32 följande:
    Det är ute. I morgon kör vi från 10 med första grenen, boll. Sedan gäller det att vara snabb till längdgropen 10.50 och vi avslutar med höjd 12.10.
    Riktigt intensivt program i morrn :-S
    Skoj om ni kom ner
    Jag ska försöka få med mig pojkarna dit. Hoppas att det går lika bra för din dotter idag!
    Gaby 01 skrev 2010-07-31 21:24:11 följande:
    Isold: När man springer så långa sträckor som du gör hur mycket återhämtning behöver kroppen då? Och av ren nyfikenhet, hur gammal är du? Jag känner att jag kräver mer vila nu men att kroppen ger resultat fortare än när jag var yngre. Är själv 37.
    Jag brukar vila dagen efter såna långpass, det brukar räcka. Det funkar att springa dagen efter också men då är jag riktigt seg i benen. Jag är ett år yngre än dig Eftersom jag inte har tränat något sen jag var tonåring innan jag började springa för två år sen så kan jag inte riktigt jämföra kroppen nu och då men jag vet att jag tränade betydligt mindre då och ändå sprang milen under 45 min så nog tar åldern ut sin rätt.
  • isold2003
    Rövardotter, förlåt at jag ler lite när jag läser ditt inlägg Jag känner igen mig en hel del (förutom att det gäller andra sporter här hemma, när det gäller löpning är det omvända förhållandet). Jag är övertygad om att ett sånt pass ger massor så det var värt det Grattis till dottern som gjorde så fina resultat!! Vi var på väg ner till Arosvallen i förmiddags när telefonen ringde och yngste sonens bäste kompis ringde och bjöd in till en heldag på Sagostigen och sen var det inget svårt val för pojkarna vart vi skulle åka.. Det hade varit jättekul att träffas men det får bli en annan gång. Vi hade (som tur var) en riktigt mysig dag med massor av lek och eftersom kompisens föräldrar är supertrevliga så blev det en rolig social dag också Maken gav sig precis ut på en lång cykelrunda så jag antar att det blir vilodag för mig även om det börjar spritta i benen..

Engfield, välkommen hit! Jag har tyvärr ingen erfarnhet av löpning efter förlossning eftersom min yngste var drygt två när jag började springa. Känns det bra är det säkert inget problem men ta det lugnt så du inte får besvär senare.
  • isold2003

Vad duktiga ni är allihop! Bra jobbat!

Efter en diskussion på jobbet med en kollega som är gammal löpare så tvingade jag mig att köra lite intervaller ikväll. Inte ett rent intervallpass men jag la in 4 st intervaller 750-800m långa mitt i. Det kändes rätt bra när jag väl gjorde det. Ska verkligen försöka bättra mig och tvinga mig att köra lite mer varierade pass (dvs lägga in mer kvalitetspass) under hösten.

Waimea, jo jag ska springa Lidingöloppet men eg mest för att jag lovat min kompis att vara med, jag ska förmodligen springa ett betydligt längre lopp helgen innan så det kan bli lite tufft men det ska nog gå.

Svar på tråden Löpartråden 13