Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Ja usch vilket ruskväder det är idag! Här har det iaf slutat regna nu. Vi sprang till större delen inne i skogen idag så vi slapp det värsta av vinden också. Drygt tre mil blev det idag. Jag hade eg inte tänkt springa så långt men i trevligt sällskap så går tiden fort Dessutom blev det ju vilodag igår.

• isold2003

Kattstugan, det låter verkligen härligt! Jag kommer att passera Skåne på torsdag men eftersom jag ska tävla på fredag så blir det ingen löpning då tyvärr.

Waimea, nya skor är ju alltid lite ovant och hård intervallträning kan sätta sina spår. Ta det försiktigt så du inte får några långvariga krämpor. Kul med DM på onsdag! Lycka till!!

Moe, usch så trist! Ingen höjdare att komma hem till en sån rörar och inte kul att spendera en dag på IKEA och Bauhaus heller..

Kulta, stackare, du får kolla upp om du behöver något mer stöd i hålfoten?

Idag har jag och barnen varit åskådare och supportrar åt maken på Lida loop, mountainbiketävling i Sthlm. När vi åkte hemifrån hängde regnet i luften och när vi kom hem ösregnade men på Lida friluftsgård har solen strålat hela dagen Solig Vi som tittade på hade en jättemysig dag men maken var helt slut och försökte bryta vid andra varvningen men hans elaka fru tvingade ut honom på banan igen  Imorgon åker vi söderut på semester

• isold2003

Kikar in snabbt från hotellet på Bornholm Det är ett 24-timmars lopp jag ska springqa och starten går imorgon. Jag har varit lite tveksam om jag skulle starta eller inte pga envist halsont men idag känner jag mig i stort sett bra så nu är vi på plats några hundra meter från start.

Välkomna alla nya i tråden!

Grattis Waimea till vinsten på DM!

Fantastisk tid på 5000m Kattstugan, speciellt med de förutsättningarna! Du är min idol det vet du väl?Solig

Byggd av bomull, grattis till första milen! Härligt!

Trollens mamma, så kul att se dig här igen!!

• isold2003

Nej halsont var inte någon höjdare. Jag kände mig ok och startade på fredagen men bara efter några timmar gjorde sig halsen alltmer påmind och jag klev av efter 8½ timme och 8 mil. Så himla surt Hade jag verkligen verkligen velat hade jag nog struntat i halsen men det kändes inte som att det var värt det. Usch, jag ska nog hålla mig undan 24-timmars, två brutna lopp på två försök

Lycka till idag Kattstugan! Var går loppet? Vi är i Skåne, kanske hinner förbi och heja på?!

• isold2003

Grattis Kattstugan till ännu ett fantastiskt lopp! Tyvärr lyckades jag inte övertyga familjen att ta omvägen via Ystad eftersom vi var där både torsdag och lördag, det hade varit jättekul att se dig tävla! Vi är äntligen hemma igen efter en hektisk men mysig resa. Tyvärr fick stora killen feber igår men mha Alvedon fick vi en bra avslutning på Kolmården idag. Puh, nu blir det lite lugnare resten av veckan iaf. Jag hann ut en sväng ikväll, blev 8km på hemmaplan, skönt att röra lite på sig efter alla timmar i bil senaste veckan.

• isold2003

Kulta, det låter klokt med nya skor. Se till att du provar ordentligt och får skor som passar bra nu.

Waimea, vad kul det låter! Hoppas att träningen igår också gick bra!

Vi körde tröskeltempo 2x3km med klubben igår och det gick över förväntan. Jag trodde att benen skulle vara tröttare efter Bornholm men det kändes helt ok även om jag inte kunde ta i riktigt så mycket som jag hade önskat.

• isold2003

Det låter klokt med vila idag Kattstugan, är man så sömnig är nog sömn det bästa Jag vilar också idag. Har varit på stranden med familjen större delen av dagen och njutit i solen Solig

Ang tröskelfarten så var det sagt att vi skulle lägga oss på cirka 10 sek över tävlingsfart per km på milen. Vi sprang på ett elljusspår med markering bara efter första kilometern så det gick mest på känsla. Jag sprang i stort sett så snabbt jag orkade utan att dra på mig mjölksyra. Jag kände att jag låg lite nära gränsen men höll mig på rätt sida och tiden blev 8 sek över milfarten. Jag undrar om jag på något märkligt sätt också blivit lite snabbare på kortare distanser senaste året trots i stort sett bara långdistansträning? Det får visa sig på Blodomloppet i augusti

• isold2003

Byggd av bomull, härligt! Det är konstigt hur det kan växla så hur bra det känns mellan passen!

M o e, jag började på ett inlägg ang gpsklockor häromdagen men blev aldrig klar så det kommer nu istället. Jag tror att det skiljer sig ganska mycket mellan olika modeller, inte bara mellan olika märken. Garmins 205 och 405 modell har olika system för just gps:en så de är helt olika där. Jasg har en 405:a men skulle inte rekommendera någon att köpa den.. Den fungerar bra på väg men inte i skogen, den drar av minst 10% på distansen så fort det är lite träd runt omkring. De ggr jag sprungit med vänner med 305:an har de alltid fått längre distans än jag och i fall med känd distans har deras klockor visat mycket närmare sanningen. Dessutom är 405:an krånglig att manövrera med sin "klickring" som man bara kan använda utan vantar och inte i regn eller frost. Jag är nog en ovanligt missnöjd ägare av 405:an men det är iaf mina synpunkter. Hade jag fått välja helt själv (jag fick min klocka i present) hade jag köpt Garmins 410:a. Mycket enklare att hantera och ytterligare en ny variant av gps-system som verkar vara bättre än 405:an. Den är lite dyrare så vill du inte betala så mkt skulle jag välja 305:an. Outdoorexperten i Västerås har i stort sett bäst priser på Garmin i Sverige så gå dit och kika lite på klockorna och hör efter vilka funktioner de har och fundera sen på vad som passar dig bäst.

Glad midsommar allihop! Här har vi redan avslutat firandet eftersom vi hade andra småbarnsfamiljer över Firade allra först imorse med dryga milen i skön morgonluft innan solen hann titta fram.

• isold2003

Det var värst vad alla firar midsommar, ingen som springer? vi har varit hos mina föräldrar idag och haft jättemysigt men innan dess hann jag med dryga två mil med klubben i perfekt duggregn/mulet morgonväder.

• isold2003

Kulta, vad trist att det inte ger sig Hoppas att det blir bättre med nya skor. Något du kan göra i väntan på skorna är att träna upp de små musklerna i foten genom att ta dig fram enbart med hjälp av tårna, dra dig framåt liksom. Det går grymt långsamt så någon meter åt gången brukar vara ´vad man står ut med. Det kan hjälpa lite i längden iaf.

reb80, jag springer väldigt lite intervaller och kan inte mycket om det men några tips kanske jag kan komma med. Man ska vänta lite med att börja med intervaller tills kroppen är stark nog för det, nu kommer jag inte ihåg hur länge du har sprungit men något år är en bra riktlinje. Sen ska man inte gå ut för hårt, jag tycker att det låter klokt som du gjort att ta en kortare fartökning här och där. Du kan tex välja att öka mellan några lyktstolpar eller fram till en vägkorsning eller så. Efterhand kan du öka på distanserna. Kör såna pass max en gång i veckan till en början så du undviker skador. Variera gärna med backträning för det blir du stark av.

Idag har vi underbart sommarväder och jag passade på att springa de 18 km ut till badplatsen och möta upp familjen och lite kompisar där. Perfekt att hoppa i sjön direkt efter springturen

Svar på tråden Löpartråden 13