Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Waimea, usch så jobbigt med din mamma! Hoppas att det blir fortsatta bra besked! Var du i Västerås i måndags? Det var så synd att jag inte kunde träffa dig när du för en gångs skull var här i trakten!

Kulta, härligt att du kom ut och sprang! Jag tror verkligen att modellen är att inte tänka att man måste prestera så himla mycket hela tiden, hellre komma ut två km än inga (fast 5 km är förstås ännu bättre ) och jag har sprungit till godisaffären många ggr, varför inte kombinera två goda ting

M o e, förstår att det är trist med alla förkylningar du råkat ut för! Så svårt att få in någon rutin när det hela tiden bryts. Jag har ingen erfarenhet av luftväxlare men sök bland trådarna på forum som Jogg.se, där vet jag att jag har sett diskussioner om det.

Julmusten, krya på dig och försök hitta lite sovtid när du hinner!

Jag har haft något skumt förkylningsaktigt sen i lördags med bara aningens halsont men ruskig trötthet. Har känt mig alldeles för risig för att träna men inte haft något att skylla på egentligen. Igår kände jag mig äntligen aningens piggare och idag mår jag bra igen. Det fick bli en knappt 15 km runda i härlig snö ut till Björnön och tillbaka. Nattjobb inatt.

• isold2003

Waimea, jag är så ledsen att det var så illa Skickar en stor kram!

• isold2003

God fortsättning löparvänner! Och välkommen till tråden Anwis! Jag har haft en bra träningsvecka inklusive julaftonsjogg med åtta andra tomtar från klubben. Vi fick många glada kommentarer Kände av halsen igår men inte idag så nu sitter jag ombytt och ska sticka ut på en runda alldeles strax. Idag är det inte ens tio minus så nästan töväder jämfört med senaste veckorna Ymnigt snöfall och massa nysnö bäddar ändå för en lite tyngre vända.

• isold2003

Härligt Anwis! Visst är det lite mysigt när det är sådär otroligt stilla. Känns som att alla andra går miste om något när de inte är ute

Det blev två mil runt utkanten av stan igår, mestadels på oplogade cykelvägar. Där det bara var en decimeter nysnö var det inga problem eftersom snön är så lätt men där plogen låtit snön från vägen lägga sig på cykelbanan blev det väldans svårsprunget.. Idag är jag tillbaka på jobbet så jag passade på att springa hit via lite omvägar

• isold2003

Waimea, jag förstår att det har varit en annorlunda jul för er i år. Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara om det var min mamma. Jag hoppas att behandlingen gör stor nytta nu. Skönt att du kunde springa utan att ha ont. Jag tycker absolut att du ska satsa på New York marathon till nästa år, det är en fantastisk upplevelse! Kanske klokt som du säger att få utlopp för känslor genom att satsa på något sådant. Kram på dig!

• isold2003

Kulta, jag reggar all min träning på jogg.se, jag har inga hemligheter där så du får gärna kika förbi, heter Kerstin R där. Vad skönt att du kom ut och sprang idag. Man ska inte bry sig om hur långt det blir, bara man kommer ut är det bra!

• isold2003

Jag läste artikeln och det stämmer säkert för många men jag tror att jag har någon sorts omvänd årsrytm för min stora svacka är sensommar och tidig höst, nu när det är snö och kallt tycker jag bara det är härligt ute Jag inser att jag har tur för jag har inga problem med kylan, varken värmemässigt eller med andningen. Det blev en 8 km runda till jobbet idag igen

• isold2003

Kanske ska tillägga också att vi varken har modd eller halt, bara superfin hårdpackad snö att springa på och det underlättar såklart!

• isold2003

Såklart vi ska skryta om våra träningspass, precis som Waimea skriver blir man ju jättepeppad av att läsa om alla andras prestationer! Hur det ser ut på Facebook har jag ingen aning om, har aldrig varit inne där, så gammaldags är jag..

M o e, vad härligt att det fungerade att springa trots kylan! Du har gott om tid att ta igen förlorade upplevelser med vinterlöpning

Det blev transportjogg till och från jobbet igår igen för min del. Sitter just nu och funderar på om jag ska orka ge mig ut på en runda idag eller inte. Hoppas att ni får en fin nyårsafton allihop! Vi ska traska över till våra kompisar lite senare och laga middag ihop, brukar blir riktigt mysigt!

• isold2003

Moe, jag är övertygad om att Västerås halvmara kommer att arrangeras i år igen, det brukar vara i augusti. Det kommer att bli två millopp arrangerade av VLK, ett samma som förra året, på Rönnby, och ett i samarbete med Lidingöloppet, sannolikt på Björnö mitt på våren. Om du är sugen på att få en anledning att ta dig ut nu i januari så blir det ett kortdistanslopp på Björnön nu 15 jan också! Jag har inte hittat dig på jogg än, någon ledtråd? Kulta, jag heter Kerstin R på jogg. Hur hittar jag dig? Igår vilade jag hela dagen, hela familjen var trötta och sega Idag blev det ett tremilspass med klubbkompisarna, jätteskönt!

Svar på tråden Löpartråden 13