Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Hej! Inlyttade i nya huset men än så länge utan internetanslutning så det är därför jag är inne i tråden så lite. Surfar på mobilen än så länge.. Lite träning hinner jag med men lite för lite egentligen.

Grattis Kattstugan och Waimea!! Vilka kanonlopp ni gjorde igår! Ni är helt suveräna!

Välkommen alla nya i tråden! Kul med fler entusiasiska löpare

Julmusten, jag ska springa New York marathon nu iår Jag kunde kvala in på min halvmaratid från förra våren och då var jag garanterad en plats, toppen! Min man och två kompisar hänger med så det blir en semester- och löparresa kombinerat. Det ska bli jättekul men jag är lite fundersam över formen.. Igår när jag sprang första långpaset med klubben på evigheter började jag fundera på om jag skulle springa NY marathon bara som ett träningspass och njuta mest, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att pressa mitt yttersta

• isold2003
    mamma till trippelXY skrev 2010-10-17 18:19:56 följande:
    Vilka tider ni gjort på maraton tjejer, grattis!

Idag var tanken att jag skulle köra 6,5 km men efter 4 km började vänsterfoten krångla. tappade helt känseln i den, väldigt mysko. Funderar på om jag kanske snört skon för hårt eller om det har med benhinorna att göra som jag har lite känning av. Har ni varit med om något liknande?
    Det kan absolut bero på snörningen, prova att knyta lite lösare nästa gång.
    julmusten skrev 2010-10-17 15:27:34 följande:
    Ja, just det ja, man kan ju komma med om man ar snabb med!! Eller om man sprungit fem ar i rad eller nat sant. Det ar en hel djungel. Min man ar polis och NYPD har ett visst antal platser varje ar som ar relativt latta att fa, men nu sa jobbar han inte for NYPD langre, sa vi far heja pa vara kompisar i stallet!

Jag kommer inte kunna aka in och heja i ar, da jag ar larare i svenska skolan har, och vi undervisar pa sondagar, men om det star en familj och ger ut godis nar det ar typ 1-2 miles kvar inne i Central Park sa kanner jag dem!! Det ar en familj jag brukade jobba for som bor alldeles vid parken. De gar in varje ar och ger bort sitt overblivna Halloweengodis till de som springer. Inte for att jag forstar varfor man skulle vilja en godisbit just da, (dessutom ar amerikanskt godis skitackligt), men det var alltid en massa som kom och tog. Jag fick barnen att lara sig att skrika Heja Sverige varje gang nan i gult och blatt kom forbi. Ibland sa blev det dock att de hejade pa en ukrainare i stallet, men oh well!!

De jag kanner som har sprungit sager att strackan mellan 1st avenue och Harlem ar varst. Det ar typ bara konstant uppfor. Men sant dar har ni sakert redan koll pa.

New York ar helt fantastiskt just nu, aven om man inte skall springa maraton sa ar hosten den klart basta tiden har. Det ar soligt, klart, gula lov overallt och inte for varmt och inte for kallt.

Nu skall vi se om min lillfis kan tanka sig att somna sa att jag kan springa ivag har.
    Nja, godisugen tror jag inte att jag kommer att vara men om någon hejar på svenska så kommer jag nog ihåg det Jag har faktiskt inte läst in mig på banan så jag vet inte var backarna är, det kanske man skulle göra. Jag ser verkligen fram emot New York som stad också. Vi var där så här års förra året men då var det kallt, blött och till och med snö så vi hoppas på lite varmare väder iår
  • isold2003

Hej hej! Jag får stämma in i klagokören om förkylningar, vaknade igår morse med rivande halsont Hade tänkt springa mina sista långpass inför maran den här helgen men det blev inget med det.

Julmusten, jag måste erkänna att jag sprang och njöt i fulla drag i somras när jag sprang ett ultrapass på en av sommarens varmaste dagar med ett gäng vältränade manliga löpare och samtliga drog av sig tröjorna Jag höll mig klädsamt bakom och roade mig

• isold2003

Waimea, härligt att är igång igen. Hoppas att du får ordning på hälsenorna nu också. Tråkigare förstås att läsa om alla förkylningar, jag hoppas att ni letar på er snabbt! Själv är jag hemma från jobbet idag för jag har helt tappat rösten.. Håller med om att det är svårt att få till träningen med familj och små barn. Jag har börjat springa fler morgonpass, även om jag eg inte gillar det, för att kunna spendera kvällarna med familjen istället. Långpass får bli på helgen och så tar jag en kväll i veckan till träning med klubben.

• isold2003

Kattstugan, tråkigt med så långt träningsuppehåll, jag vet tyvärr precis hur det känns! Inne på åttonde dagen utan någon som helst kroppslig aktivitet och flåsar fortfarande som en blåsbälg bara av att gå uppför trappan hemma.. Det halsonda har iaf blivit bättre, kände bara av det en gnutta imorse. Hoppas verkligen kunna springa imorgon så jag hinner några rundor innan marathon.

Julmusten, jag sprang inte Göteborgsvarvet men har förstås läst om värmen. Tydligen var det runt 26 grader vilket ju i sig inte är så varmt men det var stekande sol. Tvåhundra löpare kollapsade och över 60 fick åka till sjukhus så det ger en bild av hur det var iaf..

• isold2003

Härligt att du mår bra igen Rövardotter! Låter klokt att träna lugnt och anpassa det efter energiintaget. Kattstugan, vad retsamt med ännu en förkylning! Hoppas den inte blir långvarig. Jag sprang mitt första pass på nio dagar idag, det blev knappt sex lugna km hem från mattens jobb. Det gick tungten jag mår iaf inte sämre nu än igår. Skönt att höra att så många av er andra också kommit igång igen i helgen. Hoppas det blir lite mindre ofrivillig vila framöver. Julmusten, vad är det för väder i NY nu? Mindre än en vecka kvar tills jag är där också

• isold2003

Välkommen till tråden Michelle S!

Göteborgstjej, tråkigt med vadont! Gör du tåhävningar? Det brukar hjälpa lite.

Julmusten, tack för väderinfo! Det hade gärna fått vara lite varmare men eg ganska skönt löparväder. Jag oroar mig lite för de långa väntetiderna inför starten och att jag blir kall innan bara. 4 timmars väntan i 2-3 grader..

Idag har jag kört löpteknik med klubben och Markus Stålbom. Som vanligt riktigt nyttigt! Passet avslutades med 16x200m med fokus på teknik. Det kändes oväntat bra med tanke på den långa vilan. Nu blir det något lätt pass på torsdag och sen vila till maran.

• isold2003

Ja jag får ta med överdragskläder som jag kan skänka bort sen, lite synd bara att jag rensade bort så mkt kläder i samband med flytten. Eftersom loppet är dagen efter vi kommer till NY lär jag för säkerhetsskull proppa ner alla springkläder i handbagaget. Idag har jag härlig träningsvärk efter gårdagens löpteknikpass. Det komiska är att träningsvärken sitter i armarna

• isold2003

Tack snälla ni för alla lyckönskningar! Det var en otroligt häftig upplevelse att springa genom New York! Bitvis öronbedövande jubel och jag fick gåshud och tom tårar i ögonen på ett ställe för att stämningen var så fantastisk! Jag tog det lite lugnare än i Sthlm eftersom träningen inte varit på topp och det kändes bra ända tills det var typ 3 km kvar då orken tog helt slut. Jag är jättenöjd med tiden ändå, 3:21:15 och plats 332 av damerna återkommer med mer detaljer när jag kommer hem, nu väntat några dagars sightseeing och shopping!

• isold2003

Hej hej! Hemma igen och jag firade det med att springa Vintermaran i Sala idag Flera från klubben skulle åka så jag kunde lika gärna hänga med. Benen var inte helt fräscha förstås men jag kände mig ändå stark och tog mig runt på godkända 3:26 någonting. En rolig dag med goda vänner Innan vi åkte hem från NY hann vi med en återhämtningstinda i Central Park och inköp av ett par lättviktsskor från Saucony. Waimea, vad kul med polisutbildning! Kör hårt! Vill man något är det alltid värt att satsa på det! Kattstugan, hur är det med knät? Kan/kunde du tävla i helgen? Rövardotter, vilken skön träningsvecka Tack alla snälla för era grattis till NY marathon!!

Svar på tråden Löpartråden 13