mamma till trippelXY skrev 2010-10-17 18:19:56 följande:
Vilka tider ni gjort på maraton tjejer, grattis!
Idag var tanken att jag skulle köra 6,5 km men efter 4 km började vänsterfoten krångla. tappade helt känseln i den, väldigt mysko. Funderar på om jag kanske snört skon för hårt eller om det har med benhinorna att göra som jag har lite känning av. Har ni varit med om något liknande?
Det kan absolut bero på snörningen, prova att knyta lite lösare nästa gång.
julmusten skrev 2010-10-17 15:27:34 följande:
Ja, just det ja, man kan ju komma med om man ar snabb med!! Eller om man sprungit fem ar i rad eller nat sant. Det ar en hel djungel.

Min man ar polis och NYPD har ett visst antal platser varje ar som ar relativt latta att fa, men nu sa jobbar han inte for NYPD langre, sa vi far heja pa vara kompisar i stallet!
Jag kommer inte kunna aka in och heja i ar, da jag ar larare i svenska skolan har, och vi undervisar pa sondagar, men om det star en familj och ger ut godis nar det ar typ 1-2 miles kvar inne i Central Park sa kanner jag dem!!

Det ar en familj jag brukade jobba for som bor alldeles vid parken. De gar in varje ar och ger bort sitt overblivna Halloweengodis till de som springer. Inte for att jag forstar varfor man skulle vilja en godisbit just da, (dessutom ar amerikanskt godis skitackligt), men det var alltid en massa som kom och tog. Jag fick barnen att lara sig att skrika Heja Sverige varje gang nan i gult och blatt kom forbi. Ibland sa blev det dock att de hejade pa en ukrainare i stallet, men oh well!!
De jag kanner som har sprungit sager att strackan mellan 1st avenue och Harlem ar varst. Det ar typ bara konstant uppfor. Men sant dar har ni sakert redan koll pa.
New York ar helt fantastiskt just nu, aven om man inte skall springa maraton sa ar hosten den klart basta tiden har. Det ar soligt, klart, gula lov overallt och inte for varmt och inte for kallt.
Nu skall vi se om min lillfis kan tanka sig att somna sa att jag kan springa ivag har.
Nja, godisugen tror jag inte att jag kommer att vara men om någon hejar på svenska så kommer jag nog ihåg det

Jag har faktiskt inte läst in mig på banan så jag vet inte var backarna är, det kanske man skulle göra. Jag ser verkligen fram emot New York som stad också. Vi var där så här års förra året men då var det kallt, blött och till och med snö så vi hoppas på lite varmare väder iår