Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Waimea, lycka till idag! Vad kul att tidningen uppmärksammar loppet, jag hoppas att du mår lite bättre idag så att du kan göra dig själv rättvisa.

• isold2003

Det blev ett rejält långpass för min del idag, 48 km i gassande sol. Hade sällskap av två klubbkompisar och det var skönt för det var rejält slitigt idag. Glass- och drickapaus en mil hemifrån gjorde gott men jag fick ändå ta en gångpauser på slutet för att ta mig hem. Puh!

• isold2003
    LaFontaine skrev 2011-06-07 21:35:25 följande:
    Skönt att det inte bara är jag alltså. Jag ser inte klok ut!

Jag vet inte om det kan ha nåt med att jag inte svettas så mycket. Min teori är nämligen att kroppen transporterar blod ut i huden för att kyla ner. Men så är jag humanist också

Klok humanist När man blir varm slussas mer blod genom de ytliga kärlen = man blir röd. Jag bli också knallröd när jag springer. Jag intalar mig att det är bra att svettas mycket, med så effektiv avkylning borde man ju inte bli lika påverkad av värmen

Idag blev det riktigt lugn återhämtning efter gårdagens utmattning, 2.5 km med äldsta sonen (7½). Han hängde motvilligt med ut men hade riktigt kul sen när vi väl sprang. Det blev lite gånginslag när han behövde fråga om något, han har massa funderingar om det mesta han

• isold2003

Göteborgstjejen, skönt med goda besked men vad trust med bakslag direkt Hoppas att du får ordning på höften nu!

• isold2003

Gaby, jag tycker inte heller att du ska springa såpass långt utan att äta innan. Som M o e sa, ät något lättare som yoghurt eller blåbärssoppa så du får i dig någonting. Eller gå upp en timme tidigare och ät vanlig frukost och så går du och lägger dig och sover en timme till. På så sätt hinner du smälta maten lite mer. Blir du tom på energi under passet kan du alltid stanna till och köpa en glass

• isold2003

Jag har tagit det lugnt de senaste dagarna. Det blev ett morgonpass igår på dryga milen i lugnt tempo och idag blev det 8 km. Avrundade med en mils promenad när vi mätte upp Rocklundamilen med mäthjul inför tisdagens tävling. M o e, och om fler västeråsare läser det här, den är 110 m för kort

• isold2003

Välkommen hemma hos Sofi! Och jag undrar om jag har hälsat dig välkommen Carisma? Välkommen iaf, om än lite sent.. Effektiva bakintervaller låter som något för mig också Annars vägrar jag ju som vanligt intervallträning och hävdar att man kan bli hyfsat snabb ändå med enbart varierade distans- och långpass Idag har vi supportat maken på Lida lopp (MTB-tävling) större delen av dagen så jag hann bli riktigt träningssugen innan vi kom hem. Det blev drygt 15 km på småstigar i utkanten av stan.

• isold2003

Välkommen till tråden daddy XL! Jag tränar 4-5 dagar i veckan och har som mål att springa minst 7 mil totalt på de passen. Försöker få till ett långpass på runt 3 mil i veckan och det är veckans favoritpasd. Jag gillar att springa långt och långsamt, avskyr intervaller.. Har också svårt att få ihop träningen med familelivet men springer ofta tidiga morgonpass så jag kan vara med barnen på kvällen.

• isold2003

Snabba kommentarer från jobbet..

Grattis Waimea! Härligt sprunget!

Moe, det var Lidingöloppet on Tour i Västerås igår. 10 km lopp, öppet för alla men tiden kan användas som seeding till Lidingöloppet i höst. Jag gjorde TV debut igår, Tv4 Västerås var där och filmade från loppet och jag blev intervjuad (ordförande i klubben). Jag har inte sett det själv ännu eftersom det inte går att spela upp här från jobbet  men om någon blir nyfiken finns jag på den här länken.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vasteras?title=lidingoloppet_pa_turne_i_vasteras&videoid=1686040  Gjorde jag bort mig?

• isold2003

Moe, vad mysigt det låter med bebisen! Skönt att det går så bra att springa

Göteborgstjej, Hoppas att kortisonet gör effekt. Du har verkligen åkt på en rejäl skada Håller tummarna för att du kan springa lite på Mallorca!

Kulta17, härligt! Bra jobbat!

Mae, jag tycker att du ska byta till den snabbare gruppen. Du kommer att bli mycket mer inspirerad där tror jag.

Jag har legat lite lågt med träning sista veckan för vi råkade visst köpa ett hus och oj så mycket fixande det har varit med det Tur att jag jobbade natt förra veckan och hade tid att springa till banken och mäklare och ringa skolar etc.. Lite tränat har det blivit iaf. Imorse sprang jag ett skönt lugnt morgonpass på dryga milen.

Apropå skor så har jag massor olika men springer nästan alltid i mina lättviktsskor Puma Roadracer. Och långpass för min del är de som är längre än en halvmara (21.2 km) men jag håller med er andra om att det är relativt hur långa pass man springer i övrigt typ 50-100% längre än de vanliga distanspassen. Tempot är långsammare, runt 20 sek långsammare per kilometer än på mina vanliga distanspass.

Svar på tråden Löpartråden 13