Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Moe, jo vi har inte ens bott ett år i det här huset men vi har aldrig kommit till rätta här och nu har vi hittat vårt drömhus Lite knasigt men ibland får man chansa lite. Hoppas bara att vi får vårt hus sålt nu!

• isold2003

Göteborgstjej, jag har provat på vattenlöpning en gång på badhuset här i stan och det var riktigt roligt, kändes lite fånigt bara Med dyna kommer man alldeles lagom högt i vattnet och får en kroppsställning så att man kan ha nästan samma rörelsemönster som när man springer på land.

Gaby, vad härligt! Kul att det lossnar lite. Det är alltid skönt att få ett kvitto på att träningen ger effekt

Jag fick hoppa in och jobba extra inatt så jag fick dagen ledig, hann med ett långpass på skogsstigar längs med åsen utanför stan, härligt! Det var riktigt svettigt ett tag i solskenet Solig

• isold2003

Hej i tråden! Har legat lite lågt ett tag. Vi försöker ju sälja vårt hus och det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt Syns tyvärr i träningsdagboken också. Det har blivit knappt 50 km i veckan senaste veckorna men idag kom jag äntligen ut på ett långpass igen. Fick med mig några klubbkompisar också och det blev lite drygt 50 km sprunget. Välkomna alla nya i tråden! Glada träningsberättelser från er "gamla" i tråden också, kul!!

• isold2003

Waimea, nu har jag missat något, yr och trött? Har det hänt något? Jag har siktet inställt på ett 100km lopp i aug, sannolikt i Finland. Hade tänkt springa St Olavs ultra (100km) i lördags men jag hann inte upp dit eftersom jag var tvungen att jobba på fredagen och loppet startade kl 6 på morgonen på lördagen.. Kul att jag kan inspirera dig någon gång, det är mest du som inspirerar annars jag sprang föresten intervaller idag för första gången på ett år eller så! Usch så jobbigt men säkert nyttigt

• isold2003

Vilken härlig läsning! Massa pers både gällande längden och tiden! Grattis!

Vi har varit i Rättvik över helgen och jag fick springa lite backe för en gångs skull. Ni som har backigt hemm är säkert trötta på det men för mig från platta plattaste västerås såär det toppen Blev ett långpass på drygt två mil igår och imorse ett morgonpass på en mil. Får se om jag hinner med någon mer träning ikväll, maken har cyklat Mörksuggejakten idag och borde inte vilja göra många knop ikväll..

• isold2003

Tack Mae! Det blev en mil till ikväll, härligt!

Göteborgstjej, jag förstår att det känns surt! Håller tummarna för att det onda hinner gå över innan ortopeden hör av sig!

TomMon, all träning är bra träning, oavsett distans och tid! Klart du är värd din gin och tonic!

• isold2003

Välkomna alla nya! Kul att så många har hittat hit till tråden! Hoppas det håller i sig i vinter

Waimea, jag kan rekomendera backen från centrum upp till rodelbanan, Bockvägen, den var fin Skicka upp resten av familjen att åka rodel medan du springer, mina pojkar hade superkul där!

Igår sprang jag med klubben, ett riktigt roligt intervallpass där nedjoggen råkade öka successivt i tempo tills vi var uppe i intervalltempo igen.. Det blev 25 km innan jag var hemma igen men bara en bråkdel av det i högt tempo förstås. Idag har jag tassat runt åsen hemmavid. Maken tränade och barnen är hos farmor och farfar så jag had eingen brådska hem, det blev knappa 17 km i lugnt skönt tempo. Vädret här är helt perfekt för löpning nu, jag bara njuter!

• isold2003

Kattstugan, tur att jag hade en keps att gömma mig under Jag vet, intervaller två veckor i rad, jag har nog fått solsting Gårdagens pass var konstigt nog riktigt riktigt kul dessutom! Kom hem och var alldeles lycklig..

• isold2003

Mae, skönt att du är frisk igen. Det lät som en fin springtur igår. Kattstugan, trist att du inte har kunnat springa mer men du verkar ju hålla igång med massor med annan träning istället. Bra att det fungerar så du håller igång konditionen. Göteborgstjej, korta snabba steg är skonsamt för hela kroppen, räkna dina steg så att du aldrig springer med färre fotisättningar än 90 per min per fot. Jag är på miniträningsläger med ett par killar från löparklubben och har fått springa ett härligt långpass i backig terräng följt av bad i Vättern idag. Imorgon blir det ett långpass till innan hemfärd.

• isold2003

Göteborgstjej, håll 90 per fot per minut oavsett tempo, kanske lite mer om du ökar tempot men aldrig mindre än 90. Tanken är att det blir energibesparande i längden men det är jobbigare innan man har vant sig. Dessutom kan man inte springa med helt utsträckta ben och landa på hälen om man har så hög frekvens så det är skonsamt för benen. Testa och se hur det känns.

Svar på tråden Löpartråden 13