Malvil skrev 2012-02-02 19:48:05 följande:
Hej goda löparvänner. Kikar in till er då och då

Kul med härliga rekord!!
Jag jobbar på med mina promenader 30-60 minuter om dagen och det känns lungt och skönt. I dag testade jag känslan på löpbandet igen med lite långa intervaller. 6 x 500 m i 6 min tempo. 3 minuter gåvila mellan och det höll. Låg på snittpuls 161 genom passet och det är rätt lågt för att vara jag, så jag börjar helt klart få ordning på kroppen efter utmattningen. Är väldigt nöjd då planen var att ligga på max 185 under passet och det nådde jag med 15 sek kvar på sista intervallen - känns bra avvägt
Nu gäller det att inte stressa igång detta utan skynda långsamt. Kommer nöja mig med ett löppass i veckan (torsdagar när dottern dansar) till att börja med och komplettera med CT och Kettlebells - och promenader

Hej! Roligt att se att du är på gång igen!
Kattstugan skrev 2012-02-05 14:40:42 följande:
God eftermiddag ute i stugorna! Här har bacillerna härjat fritt i vinter och jag har missat det ena roliga skidloppet efter det andra. Just nu har jag iallafall börjat smyga igång lite efter drygt två veckors influensauppehåll. Superfrisk är jag väl inte men det är bara härligt att röra på sig igen och jag kan nästan tycka att det är inspirerande att vara i dålig form

. Började i fredags med att springa några kilometer, igår åkte jag långfärdsskridskor för första gången i mitt liv och idag blev det efterlängtad comeback på längdskidorna. Har inte mycket snö här, men uppe på Hallandsåsen där vi var hade de jobbat ihop riktigt bra spår - lovely

Ja jag tyckte att det var väl glest mellan dina träningar, du har då otur! Skönt att du fått åka lite skidor nu (även om jag själv inte förstår tjusningen med det

)
Waimea skrev 2012-02-05 20:56:22 följande:
Isold: tackar, jag hoppas du mår bättre nu?
Jag sprang ett längre pass på 16 km igår, sonen var på gympakalas så jag tog en överjordiskt fin tur ut på landet, jättehärligt trots -10 grader, men det märks att man blir tröttare när det är så kallt ute, var också ett tag sedan jag sprang något längre än en mil. Till min lycka fanns en bastu i omklädningsrummet där sonen var på kalas, så jag slog på den innan jag gav mig iväg och tinade tacksamt mig själv efteråt. Gött, så finne jag är..
Idag sprang jag samtidigt som sonen var på gympa, det som var tänkt som en helt vanlig korttur på sju km blev en långintervall på 3,5 km med upp och nerjogg - först surade jag för att det gick så långsamt och ändå kändes trögt, så jag satte lite mer fart på benen, tyckte inte fartökningen kändes alls, mer än att jag blev tröttare, surade lite till och tittade ner på klockan som visade 4.23 min/km. Hoppsan! Eftersom jag skulle springa ett varv runt en sjö bestämde jag mig för att det fick bli min intervall och tuggade på i 4.30-tempo hela vägen runt. Det kändes att det var tio minusgrader även idag, har inte reflekterat så mkt över kylans inverkan på prestation, men idag kändes det kallt i luftfören, sen satte väl kanske gårdagens långrunda sina spår. Skönt var det (efteråt), hur som helst.
Tack! Nu mår jag bara bra, förkylningen gick över fort den här gången. Bra jobbat med den långintervallen!
Vi kom iväg till fjällen till slut och trots att maken blev liggande en dag med feber och halsont så har vi haft det härligt här uppe. Svärföräldrarna är med och det är skönt att dela lite på matlagning och pyssel i stugan. Jag har kunnat springa varje dag utan dåligt samvete eftersom maken och barnen har haft sällskap av dem också. Skönt att få till lite backträning eftersom vi har så tråkigt platt hemma och jag känner att det suger fint i benen efter tre dagars slalom och tre ggr 15 km backig terräng till fots, fantastisk semester!