Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Välkomna alla nya i tråden! Jag är tyvärr inte bra på träningsupplägg, jag bara springer utan plan för det mesta, likadant när jag började springa Alla pass är bra pass är min filosofi, ha inte för stora krav på er själva, ha roligt så kommer både fart och distans allt eftersom Ibland känns allt bara tungt men om man pressar sig igenom det och fortsätter springa så tar det oftast inte så många pass innan det känns bra igen. Moe, läskigt att vara ensam med barnen när du var så sjuk! Skönt att du mår bättre nu!

• isold2003

Våga vägra intervallpass Jag avskyr dem.. Skulle kanske hjälpa mig att bli snabbare men jag avstår hellre det och har roligt istället Har du hållit på ett tag så går det säkert bra att lägga in intervallpass men man ska vara försiktig med att öka på med både längd och fart samtidigt. Man kan ju alltid lägga in lite fartlek och backrusher under sina vanliga pass.

• isold2003

Kattstugan, jag kan inte tänka mig att någon tog illa upp av dina inlägg. Intervaller är jättebra för många och tycker man att de är roliga så ska man absolut köra dem! Vill man bli snabbare än man är måste man ju pressa sig framåt och ett sätt är ju intervaller. Jag avskyr dem och låter därför bli men jag gör ju annat för att utvecklas. Jag lägger tex in snabbdistanspass och höjer farten på långpassen emellanåt. Om man bara kör alla pass i samma bekväma tempo blir man ju inte snabbare. Alla är vi olika och därför är det ju tur att det finns många vägar att nå samma mål Jag är hemma med lillkillen som var magsjuk i söndags men som nu mår hur bra som helst, väntar bara in de obligatoriska 48 timmarna innan han får gå på dagis igen. Passade därför på att springa med honom på cykel bredvid till en folktom lekplats, mysiga lugna 5 km. Igår blev det snabbdistans till och från möte med klubben, dryga milen.

• isold2003

Hanna77, backar är finfint! Tufft av dig att ta den vanliga vagnen! Waimea, krya på dig! Det låter som att du är i fin form, härligt! Kattstugan, tänk att det är så svårt att veta hur de olika passen kommer att gå, ena dagen känns det kanon, dagen efter gräsligt! Jag skulle springa TEC, var anmäld ända till i eftermiddags.. Jag har nu efter en massa funderande bestämt mig för att springa 100km i Tibro nästa helg istället.

• isold2003

Kattstugan, jo det är SM men det hade jag tänkt prata lite tyst om Det är många duktiga löpare med och jag har inget med toppstriden att göra men jag hoppas kunna göra ett hyfsat resultat, har ju inte provat den distansen förut.

• isold2003

Välkommen i tråden Vilda tiger och välkommen tillbaka Bimsan! Vilda tiger, strunta i tider i början, alla rundor som är genomförda är bra rundor! Bra jobbat att du kommit igång! Flera härliga träningsrapporter idag, verkar ha varit en bra helg Och Göreborgstjejen smärtfri åtminstonde innan monsterträningshelgen såklart du grejar halvmaran på din önskade tid, bara du får till några långpass utan att ha ont så tror inte jag det blir några problem alls. Annkris, grattis till ditt pers!! Själv har jag sprungit riktigt långsamt idag, garanterat långsammast av alla i tråden Jag har nämligen varit pacer åt kompisar på ultraloppet i Täby idag. Tog bussen tio i fyra på morgonen, sprang några km från busshållsplatsen och försökte sen hålla löparna kvar på banan för att avsluta sina lopp på 12 resp 16 mil. Otroliga distanser och självklart gick det inte fort men båda kom i mål (de startade igår förmiddags, därav min nattlöpning..)

• isold2003

Waimea, jag älskar att läsa om dina träningspass! Det låter som att du verkligen njuter av löpningen och det är så inspirerande! Det var riktigt kul att springa med på TEC utom tävlan. Jag ville liksom betala tillbaka lite, jag fick ju sån oerhörd hjälp förra året när en klubbkompis sprang fyra mil med mig och jag kommer ihåg hur mycket det betydde för motivationen och för att hålla undan sömnen. Nu fick jag springa sista varvet med Bosse och han ökade farten markant när han fick sällskap. Dvs han sprang bitvis

• isold2003

Ni är jätteduktiga alla som kommer ut och springer! Strunt i farten, bara spring. Det Tar ju några ggr innan man kommer in i det ordentligt men det är en sån skön känsla när msn är ute och inser att man tänkt på annat en lång stund och att man inte ens tänker på att man springer

• isold2003

Härligt m o e! Visst kommer du imorgon på föreläsning och gemensam jogg? Hemmaplan för dig ju

• isold2003

M o e, vad tråkigt med sonen och katterna! Hoppas verkligen att ni hittar ett bra hem åt dem. Jag skulle gärna ta hand om dem men min man vägrar Jag får erkänna att kvällens föreläsning (LOT) inte var helt lysande men löpningen efteråt var rolig. Vi körde två varv på femman så det hade ju gått utmärkt att hoppa av efter halva distansen. Det är trist att nästa föreläsning krockar med Vårruset, vi hade inte så många datum att välja på tyvärr.

Svar på tråden Löpartråden 13