Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Usch jag känner igen det där med att äta för mkt av fel sort.. Har haft en lång period emd dåliga vanor under vintern och hoppas verkligen att jag kan ta mig i kragen nu i vår. Nu när vi har varit i fjällen har jag iaf fått en bra start på det, vi har ätit en massa goda nyttigheter och inte hunnit med så mkt annat Tyvärr avslutade jag fjällvistelsen med att få ont i halsen så det blev inte så mkt mer löpning men jag kunde åka skidor iaf. Imorgon är det dags för ett riktigt långpass med klubben men jag är fortfarande inte helt bra i halsen så jag får se hur det går. Maken har lovat att hämta upp längs med vägen i värsta fall

• isold2003

Aj Kattstugan! Tur att det inte var värre med vurpan! Och snurren med bilen också, läskigt! Det har verkligen varit halt ett par dagar nu.

• isold2003

Höll på att glömma mitt eget pass Halsen höll sig i schack och jag njöt mig fram i strålande solsken med klubbkompisarna från Eskilstuna till Västerås i förmiddags. Det är så kul med de här långpassen med start på annan ort, lite omväxling Jag trodde att det skulle gå tungt men jag kände mig fräsch i benen och det gick med bra fart i totalt 56 km.

• isold2003

Alla genomförda löppass är bra löppass, oavsett längden på dem Iseika, skönt att det inte gjorde ont! Kulta, klokt att ta det lugnt nu när benen säger ifrån. 10 grader varmt låter härligt!

• isold2003

Svårt att få resten av livet att anpassa sig till våra önskade träningstider.. Jag förstår frustrationen Göteborgstjej! Hoppas att du hann med ett pass ikväll ändå. Waimea, härligt att det kändes så bra! Har ni snöfritt i skogen? Jag lyckades klämma in ett löppass idag också, sprang till badhuset och mötte upp resten av familjen där. Tur det för resten av dagen har jag ägnat åt att äta kakor, först på barnkalas och sen på möte med klubben..

• isold2003

Göteborgstjej, jag tycker att ditt upplägg låter vettigt. Veckor med tidspress skulle jag prioritera vanlig distans eller kanske köra backe istället för vanlig intervall.

Kattstugan, dina träningspass och din redogörelse för dem går inte ihop riktigt. Du springer ruskigt snabbt och mkt men känner dig inte i form? Snart vänder det ska du se, du kommer att få fantastisk utdelning av all din vinterträning {#emotions_dlg.flower}

Rövardotter, vilket schema! Jag blir trött bara av att läsa.. Men tänker jag efter så är det nog ilte så här också, dagarna går verkligen i ett! Nu har jag ett par lugnare dagar eftersom jag är hemma med sjukt barn. Mer tid till träning blir det ju tyvärr inte av det bara. Igår körde jag lite styrka här hemma och tvingade sjuka sonen att sitta bredvid bassängen så att jag kunde simma när yngste sonen hade simskola. Idag är min man jour men om jag springer runt runt huset så har jag nära hem om han blir inringd så kanske jag kan springa lite ikväll  

• isold2003

Göteborgstjejen, förstår att du misströstar, det är verkligen för j-vligt emellanåt! Hoppas att det släpper snart!

Waimea, det där intervallupplägget låter intressant, det ska jag nog prova på någon dag. För min del har det blivit ett par morgonrundor till jobbet och planerar detsamma imorgon. På söndag åker jag till Monte Gordo, Portugal på löparsemester! Solig

• isold2003

Fantastisk vackert väder här idag! Solen sken redan kl 6 när jag var ute på min morgonrunda och luften var härligt klar och kylig. Dryga milen blev det, en toppenstart på dagen

• isold2003

Hej hej! Kikar in från Portugal. Veckan har bjudit på idel ultrapass, 50,43 och 45 km hitills! Det är supervackert och ävetyret fortsätter imorgon!

• isold2003

Hej igen tjejer! (Och killar? Finns det någon som smyger kanske?)

Hemma igen efter en fantastisk ultravecka i Portugal! Jag såg inte förrän nu att Kattstugan hade sett mig i en blogg redan, vad kul! Vi hade det helt underbart, vilken vecka! Vi sprang hela Portugals kust, från väst till öst, och fick verkligen uppleva Algarves finaste sida! Vi har haft alldeles perfekt väder och trots att en del fick det besvärligt på slutet så tog sig alla 19 deltagare och 2 av 3 ledare hela vägen de 23 milen på 5 dagar! Med lite extralöpning fick jag ihop 26 mil och ett yogapass på 6 dagar och det är mer än jag sprungit per månad sen i november.. Jag är så glad över mina otroligt snälla ben som har burit mig utan att klaga hela vägen och som var lika pigga, om än inte piggare, på lördag morgon som före start i måndags! Wow, det går inte att beskriva med ord hur häftigt det har varit och vilka härliga människor jag har fått umgås med. Man hinner ju prata en hel del när man spenderar hela dagarna tillsammans.. Vi har definitivt inte sprungit hela vägen, vi har gått en hel del, och vi har pausat för lunch och fika ganska länge vissa dagar men vi har ändå tagit oss till fots hela vägen. Nu ska ja gsluta, hade kunnat skriva hela kvällen, men ta chansen om det blir ett liknande äventyr nästa år, det var helt fantastiskt!!

Kattstugan, du är lika fantastisk som vanligt! Jag sa ju att du skulle få utdelning för din fina träning, härligt att du fick till det nu när det var tävling Solig

Svar på tråden Löpartråden 13