Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Tack alla!! Moe, det är lite skumt att springa runt runt, det håller jag med om, men konstigt nog fungerar det bra. Iaf i sex timmar. Jag har inte lyckats fullfölja något 24-timmars lopp på varvbana men motivationsbristen då har berott mest på att jag har tänkt för mycket på kommande ansträngning och gett upp i förtid. Jag kan inte påstå att det hände så jättemycket utanför banan idag, finsk skog

• isold2003

Waimea, du ger bra intervallråd som vanligt och du känner mig också En liten korrigering bara, om man vill bli snabb på längre distanser behöver man intervaller men om man bara vill bli snabbare än man är finns det andra sätt också Jag är ju mer uthållig än snabb även om jag är ganska nöjd med min fart också.

• isold2003

Lycka till Kulta och Göteborgstjej! Härligt Gaby, extra kul med pers på en sån tuff bana!

• isold2003

Hej i tråden! Jag har läst men inte skrivit på länge, har varit rätt rörigt med flytt och hus som vi inte lyckas sälja och massor med jobb.. Tråkigt att läsa om skador och förkylningar som ställer till det! Själv har jag klarat mig med bara en förkylning förra veckan och känner mig återställd nu. Jag måste bara be om lite tumhållning på lördag då jag ska representera Sverige på EM och VM på 100 km. Det känns otroligt spännande! Bara att få resa med Jonas Buud

• isold2003

Tack för alla lyckönskningar och hållna tummar igår! Tyvärr blev det inte så bra som jag hade önskat. Startade lite snabbt på första varvet men det kändes fint. Saktade ner till planerat tempo på varv två men i slutet av varvet började magknipet komma. Det är min achilleshäl, magen, men så här tidigt brukar jag inte få problem. Redan efter 23 km fick jag springa på toa första gången. Och sen efter 33 km. Och 37 km. Här någonstans började jag känna mig lite matt, drack allt jag såg men det räckte inte. På Femte varvet var jag på toa 5 ggr och på sjätte varet hann jag inte ens in på toan. Mådde nu riktigt dåligt och la mig plant vid vår supportstation en halvtimme. Fick i mig massor med vätska och kunde till slut resa mg upp igen. Provade att springa och benen lydde fint, men det höll bara en km innan jag fick kasta mig in i buskarna. Jag har sällan kännt mig så äcklig och besviken och värdelös på en gång men det fanns liksom inget att göra, det var bara att kasta in handduken. Mitt VM äventyr slutade efter 6 mil (även om det på något obegripligt sätt står i resultatlistan att jag sprang 8?). Idag mår jag bättre fysiskt men har svårt att få i mig mat och vätska fortfarande. Någon gång ska jag ta revansch på det här men först måste jag lista ut vad jag ska göra åt min eländiga löparmage!

• isold2003

Waimea, jag beklagar sorgen! Det spelar ju ingen roll att man vet att det ska hända för när det verkligen händer så är det lika overkligt iaf. Kram!

• isold2003

Jag har varit dålig på att hänga med i tråden senaste månaderna, det har varit mkt jobb och vi sitter fortfarande med två hus vilket är stressande både mentalt och ekonomiskt. Nu verkar det äntligen som att vi får huset sålt vid årsskiftet. Träningsmässigt har det varit lite segt i okt och början av nov men nu börjar det kännas bättre igen. Idag sprang jag hem till mamma och pappa för traditionsenlig julgranshuggning. Det slutade med bara massa fika och god mat utan trädfällning och det var nog lika bra det efter fyra mil dit till fots.

• isold2003

Grattis Moe! Mysigt med liten bebis! Det låter jobbigt med foglossningen, hoppas att det känns bättre snart. Krya på er alla som är sjuka! Här har vi haft en släng av magsjuka och båda barnen har haft öroninflammation men än så länge är jag frisk och kan träna på som vanligt. Jag hoppas att 2012 blir ett bra år, både träningsmässigt och med resten av livet, för oss alla!

• isold2003

Härliga träningsrapporter som jag blir alldeles glad av att läsa! Starkt Carisma att du trotsade mörkret, fortsätt med det!

Tida, vad kul med tävlingsdebut! Stafett är extra roligt

Waimea, det lät tufft men givande och peppande! Kul att du hittade löparlkubben, det ger så mycket med sällskap på såna pass.

Själv har jag hunnit med ett par dagars utförsåkning i Lindvallen med familjen, riktigt roligt! Oväntat bra underlag i backarna. En liten löparrunda klämde jag in ena dagen men det var mest bara för att. Har sprungit på hyfsat under helgerna men det har blivit mest korta pass, längtar efter en riktig långkörare igen. 

• isold2003

Waimea, ja det blir ett till försök i Espoo i februari. Prio 1 är att få till ett 100 km kval. Om det inte funkar så ska jag försöka hålla mig på banan i närmare 24 timmar men helt utan prestationskrav. Vi får väl se hur det går..

Iseika, usch så segt! Jag har haft perioder med envisa återkommande förkylningar tidigare och det är bara att vänta ut det. Jag förstår att din grundsjukdom med tillhörande medicinering försvårar det ytterligare men mot sjukdom kan man ju inte göra så mycket tyvärr Försök at hålla igång med promenader under förskylningsperioderna så blir det inte lika tungt att komma igång med löpningen igen sen. Akta dig för att börja springa för tidigt bara. 

Svar på tråden Löpartråden 13