Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Jessa, ta med löpargrejerna till Paris men spring intervaller runt en lekpark där sonen leker eller jogga lugnt med honom bredvid istället för att lämna honom på hotellet.

• isold2003

Hej Jompa, vad kul att se dig här! Välkommen! Hur ofta springer du? Om det blir långt mellan varje runda får man inte det där fina flytet. Hellre ofta (och kortare om det behövs) än att springa kanske 1-2 dagar i veckan och då ta ut sig allt man orkar.

• isold2003

Jompa, det låter som att du har ett bra upplägg tycker jag. Att få till så mycket mer än tre pass i veckan med små barn och tränande make är inte lätt, det har jag märkt själv Jag har ingen egentlig erfarenhet av träningsupplägg, jag bara springer, så jag vet inte om jag har så mycket att komma med men du kanske kan prova med att sänka tempot lite till på ditt längsta pass och försöka pressa dig en km till och lägga in korta fartökningar i ett av dina fem km pass?

• isold2003

Måste berätta om min härliga semester också. Vi är kvar i Lofsdalen och har fantastiskt fint väder, 24 grader varmt och mestadels sol. Jag och pojkarna varvade bad med hjortronplockning och fiske igår innan jag avslutade dagen med ett rejält backpass på 15 km, bara två backar egentligen men de var 6 km långa ihop Idag började vi med minigolf innan vi lämnade maken i downhill backen och åkte till en liten sjö i närheten. Där tog vi en promenad runt sjön på 4.5 km vilket var långt för en femåring och en sjuåring en sån solig dag som idag. Vi plockade en halv hink blåbär och lite hjortron på vägen. Efter att ha hämtat upp maken igen stack jag ut på en ny myrlöpningsrunda. Idag tog jag med mig en plastpåse och stannade och plockade hjortron när jag krockade med dem. De hade hunnit mogna betydligt och jag hade med mig ett halvt kilo hem efter mina nio km. Mer fokus på bärplockning än på löpning idag men det var nog inte så dumt för det var rejält sega ben idag. Lofsdalen får iaf höga betyg från hela familjen, vi hade väl lite tur som lyckades pricka in hjortronen

• isold2003

Iseika, passa på att träna excentriska tåhävningar nu när du ändå är lite förkyld och inte kan springa. Det borde hjälpa lite för hälsenorna. Carisma, ibland är det nog bäst att avbryta när kroppen inte riktigt är med en. Nästa gång kan du ta den där extra biten istället. Idag vilar jag från löpningen. Körde lite styrka imorse och nu är vi på badstranden efter att ha plockat ett par liter blåbär. Jag ser redanfram emot pajen när vi kommer hem

• isold2003

Välkommen till tråden Snöfrun! Det låter som att du behöver en joggingvagn om du ska hinna få till träningen Moe, jag förstår att det inte går lika fort för dig men jag tycker det var alldeles nyss du berättade att du är gravid Kan du springa något? Jompa, jag har sprungit i drygt tre år nu så du behöver inte jämföra dig med mig Jag orienterade när jag växte upp också så trots att det blev 16-17 års uppehåll så kändes det som att kroppen kom ihåg löpningen. Ingen kondis alls från början förstås men jag sprang milen på 53 min efter två månader. Jag tror absolut att det är individuellt hur snabbt man kan träna upp distans och hastighet, jag har nog bra förutsättningar för löpning helt enkelt.

• isold2003

Grattis Jompa! Vilken distansökning du slog till med! Milen är ett härligt mål att uppfylla!

Kattstugan, skönt att du är igång igen! Hoppas att det halsonda går över!

Carisma, härligt jobbat! Snart är du under 30 min, jag tror inte heller att det blir något problem för dig att klara det på tävlingen.

Gaby, lycka till imorgon! Det blir säkert ett roligt lopp. Jag har ett par kompisar som ska dit också.

Lindadjo, jaså, här och smyger minsann Visst känner jag igen dig från Phil&Ted tråden även om det var en massa år sedan? 

StilaM, vad härligt det lät! Hoppas du får till ett milpass under helgen.

PerG, välkommen till tråden!  Akta dig du, det är lättare än du tror att bli ultralöpare 

Själv har jag tagit det lugnt den här veckan för jag ska äntligen tävla igen! En av ultralöpningens kortare distanser blir det nu på söndag, 6 timmars   (för er ännu oinvigda, spring så långt du kommer på 6 timmar, 1 kilometers varvbana i det här fallet.)

• isold2003
    LaFontaine skrev 2011-08-05 21:41:18 följande:
    Kortare? Jag tycker att det låter dölångt

Det blir precis så långt som man vill Man kan starta och gå runt i 6 timmar om man vill. Jag siktar på över 65 km ,det kan gå om jag har en bra dag
    Kattstugan skrev 2011-08-05 21:43:41 följande:
    Isold: vad kul, var är det du ska springa den här gången?

Carisma: du har helt rätt och vilken löpning som helst är bättre än ingen löpning  
    Det är i Kaustby, Finland. Jag ska passa på att hälsa på en kompis som jag lärde känna på träningsveckan i Portugal i våras. Hon springer 48-timmars hon det är långt!!

• isold2003

Moe, vad trist med sammandragningarna. Det låter som att du ska ta det lugnt ett tag. Waimea, som de andra har svarat så är det 90 fotisättningar per fot per minut som gäller. Hoppas hälkilen fungerar bra! StilaM, grattis! Bra jobb med milen.

• isold2003

Och så till dagens tävling, det gick superbra! Har känt mig seg i benen sista veckorna men det gick jättebra att springa idag. Började stumma till efter tre timmar men då hade jag redan tagit mig 35 km och visste att jag skulle kunna göra ett bra resultat. Lyckades hålla tempot hyfsat in i mål och med en rejäl spurt sista 500 m så passerade jag 70 km med några få meters marginal! Jag är så himla nöjd! Måste få skryta också och berätta att jag nu är andra dam genom tiderna i Sverige som passerat 70 km på 6 timmar

Svar på tråden Löpartråden 13