Löpartråden 13
Då har du inte varit på mina pass
Nä, skämt åsido, men gå på ett pulsbaserat pass om din träningsanläggning har sådana. Då kör man pass utifrån din puls och du får något annat att tänka på än att du har tråkigt och du ser på ett annat sätt hur hårt du jobbar. Tänk att även om du inte tränar grenspecifikt, så jobbar du din centrala kapacitet, dvs hjärta och lungor, så har du konditionen när väl dina fysiska krämpor är ok Glöm sedan inte att musiken är otroligt viktig på spinning (åtminstone tycker jag det.. ), jag får spelet när jag går på pass där musiken inte passar, så testa lite olika.
Ett annat alternativ är att gå och lära dig simma crawl. Det är kul och jobbigt och otroligt skonsamt och bra för hela kroppen. Jag gick en kurs i våras och det var verkligen skitkul, tyvärr har jag inte hunnit hålla i, så det blir en ny nybörjarkurs om nåt år, om det finns lite mer tid då..
Isold: Det blev ingen löpning i Rättvik, däremot gav jag mig ut och sprang en riktig nostalgirunda i Säter igårkväll. Sprang förbi de flesta platser där jag tillbringat tid som ung. Jätteroligt!!