Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag var just ute och skulle springa, men efter 10 min promenad till spåret och 500 meters uppvärmningsjogg märkte jag att det inte var en så bra idé att springa i det här vädret. Men jag var lika svettig när jag kom hem som om jag hade sprungit en mil, alltid något, haha!
Får försöka senare i kväll!
Nästan så man är glad att ha träningsförbud när man läser era rapporter
Men jag erkänner att det kryper i benen - Vill UT UT UT!! Antibiotikan har börjat kicka in så det halsonta är borta. Tänkte ändå vänta till tisdag med att smyga igång. Better safe than sorry!
Fyller för övrigt år idag och fick NYA LÖPARSKOR av maken i födelsedagspresent. Så i veckan ska jag ner till Löplabbet och testa ut ett par riktigt grymma ![]()
Hej Hitta denna tråden nu. Hoppas bli inspirerad.
Jag är en gammal löpare meeen har inte tränat på säkert 10 år.
Införskaffat löparskor nyligen och vill komma igång. Men hur?
Vill ju inte skada mig det första jag gör. Har varit väldigt vältränad men det hjälper ju inte nu tyvärr
Hur ska jag komma igång? Kommer mest att springa på på asfalt.
Kan tillägga att jag är 40+ eller ja något nämre 50 än 40 jaja 46 år då da.
Om någon har lust att komma med några tips så skulle jag bli glad
Målet är väl att springa Göteborgsvarvet (igen)2012
Ska när tiden finns läsa igenom tråden. 
Tre (!) trekilometersrundor på en vecka och knät håller! Foten pirrade lite mot slutet av dagens runda, men det gick över nästan genast. Tränar excentriska benböj och stretchar som en galning. Dagens runda kom igång lite väl sent och jag flåsade och svettades i en halvtimme efteråt: satan vad varmt det är!
Nästa vecka är vi på semester, men jag ska leta upp en runda där som jag kan springa. Sedan är det nog dags för femkilometersrundan. Är anmäld till tjejmilen i september så jag behöver ju börja få upp längden.
Jag var anmäld till tjejmilen 2008, men fick dra mig ur på grund av de knä- och fotproblem som jag fortfarande dras med. Då sprang jag milen på 57 minuter. Nu siktar jag på att ta mig runt.
Nu är vi hemma från Danmark igen och har haft en bra, men intensiv semester. Legoland blandat med strandhäng. Hela familjen är nog glada att vara hemma igen. Tyvärr (det känns faktiskt lite motigt..) ska vi åka iväg igen imorn, till Riga. Vi har blivit bjudna av mina föräldrar så vi kan liksom inte backa ur heller. Jag hoppas verkligen komma ut på en kort runda ikväll, men det får bli efter att barnen somnat och tempen sjunkit lite. Jag måste också få lite mat i magen först, för jag är matt. Jag är fortfarande slut efter semesterveckan och känner mig inte ett dugg motiverad att springa, men jag vet att jag kommer att må bra av det. Sätter målet att ta mig runt 3 km och blir det mer är det bonus! Ofta brukar det kännas bättre när jag väl är ute i spåret.
ALM: Välkommen till tråden! Det största misstaget man nästan alltid gör är ju att börja för hårt. Ha en långsiktig plan och ladda tålamodet. Du märker ju rätt snabbt i vilken form du är och på vilken nivå du kan lägga träningen. Det är extra svårt när man har varit vältränad tidigare och man av någon anledning envisas med att tro att man nog fortfarande kan... Det finns många bra träningsprogram, kolla lite på marathon.se så får du säkert en del tips på hur du kan lägga upp träningen nu och senare. Du kanske ska sikta på att springa milen i år och sedan bygga på?
mae: Grattis på födelsedagen och till nya skorna! Förstår att det är frustrerande att vara sjuk. Jag har ju raddat upp halsflusserna den här våren, så jag vet hur det känns.
Nu är vi hemma från Danmark igen och har haft en bra, men intensiv semester. Legoland blandat med strandhäng. Hela familjen är nog glada att vara hemma igen. Tyvärr (det känns faktiskt lite motigt..) ska vi åka iväg igen imorn, till Riga. Vi har blivit bjudna av mina föräldrar så vi kan liksom inte backa ur heller. Jag hoppas verkligen komma ut på en kort runda ikväll, men det får bli efter att barnen somnat och tempen sjunkit lite. Jag måste också få lite mat i magen först, för jag är matt. Jag är fortfarande slut efter semesterveckan och känner mig inte ett dugg motiverad att springa, men jag vet att jag kommer att må bra av det. Sätter målet att ta mig runt 3 km och blir det mer är det bonus! Ofta brukar det kännas bättre när jag väl är ute i spåret.
ALM: Välkommen till tråden! Det största misstaget man nästan alltid gör är ju att börja för hårt. Ha en långsiktig plan och ladda tålamodet. Du märker ju rätt snabbt i vilken form du är och på vilken nivå du kan lägga träningen. Det är extra svårt när man har varit vältränad tidigare och man av någon anledning envisas med att tro att man nog fortfarande kan... Det finns många bra träningsprogram, kolla lite på marathon.se så får du säkert en del tips på hur du kan lägga upp träningen nu och senare. Du kanske ska sikta på att springa milen i år och sedan bygga på?
mae: Grattis på födelsedagen och till nya skorna! Förstår att det är frustrerande att vara sjuk. Jag har ju raddat upp halsflusserna den här våren, så jag vet hur det känns.