Löpartråden 13
Reb: Om man har tagit ut sig rejält kan det ta ett tag innan benen är med på noterna igen, det har i alla fall jag upplevt. Jag vet att det var så efter ett av mina första lopp, tog ett tag innan benen kom igång igen. Ta det lugnt och försök träna alternativt ett par dagar så ger det sig säkert.
Kattstugan: Jag tror säkert att det kan vara någon form av spänningsryggvärk, har haft ont i huvudet i ett par dagar också, vilket jag aldrig har, i princip. Nåja, jag fick en tid hos kiropraktorn igår och mkt riktigt, där var en led vid infästningen av revbenen mot ryggkotorna som låst sig. När jag gick därifrån var det en helt annan känsla. Fick också en förklaring på min ofta trötta nacke - inga låsningar, men förmodligen fick jag någonting där som liten eftersom jag haft det i princip hela livet, vilket påverkat muskeln. Fick en rätt så flummig förklaring, som jag ändå köpte - muskeln blev troligen påverkad av låsningen och är kanske lite klenare än resten av kroppen, så är någonting på väg att hända eller gör jag något som tröttar ut (som springer långpass, då brukar jag bli trött där) så är det första stället jag känner det på.
Igår blev det core/rehabträning hemma, idag blir det klubbmästerskap, 4 km terräng på en bana där SM har gått - två varv runt ett slott. Sen 90 minuter spinning. Har inte tränat så mkt sedan i fredags, så det blir skönt med en genomkörare. I morgon bitti ska jag träffa två tjejer på simhallen och testa på vattenlöpning.