Löpartråden 13
Göteborgstjej: Förstår helt din frustration. Fan, så trist, helt enkelt. Jag hoppas att du kommer tillrätta med det. Ring och tjata på ortopeden, åtminstone så att du får besked om varför det dröjer.
Jag var och simmade i lördags, körde mitt program. Lika kul som senast. Avslutade med att tränga undan alla 10-åringar och hoppa från 5:an. Jag har en liten fetisch där, jag älskar att hoppa från hopptorn, ju högre desto bättre.
Igår sprang jag intervaller. Har en hästhage typ 100 meter hemifrån och runt den går en sandig och kuperad slinga på ganska exakt 400 meter. Jag har tänkt att jag ska springa där länge, länge, men igår blev det äntligen av. Körde 8 intervaller fördelat på två serier, 30 sek vila mellan intervallerna, 1.30 vila mellan serierna. Lyckades hålla samma tempo alla åtta intervallerna, jag låg mellan 1.47 - 1.49, men jag tror jag började knäppa av klockan lite senare i andra serien för kilometertiden sjönk. Rätt så lågt tempo, men det var tjockt med sand och jag småsnavade lite, så det hade varit lite vanskligt att springa snabbare. Hade dessutom sällskap av en ponny som tyckte jag var döläskig, hon sprang efter mig och frustade lite.. Avslutade med två minutintervaller på plant underlag, mest för att känna lite mer flyt och löpsteg. Kände att det var ett relativt lugnt och kort pass eftersom jag var pigg efteråt, men var nöjd med att för en gångs skull ha ett progressivt tempo. Hälsenorna är lite trötta och idag gnäller ischias-nerven, men äh, det känns bra.