Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Moe: Grattis, grattis till lille Vilmer! Så härligt, jag tyckte att det var precis som du skrev att du var gravid. Tiden flyger förbi..

• Waimea

Mae: Hur går det för dig och hur mår din man? Jag blir glad när du skriver att du är tillbaks! *kram*

• Waimea

Tida: Härligt!

Jag har varit ute på en intervallrunda idag med två av grabbarna från löparklubben. Det var inte de långsamma killarna jag hade med mig och det var inte den snälla backen heller, så det blev 6*430 meter grusbacke med tjurig lutning MEN med helt underbar bokskog kring. Mmm. Mitt sällskap försvann framför mig, så jag gnetade på i 6 min-tempo och hade syra upp över öronen. Helt suveränt! Väldigt inspirerande att springa tillsammans med snabbisar (den ena vann Lidingö Ultra i våras...) som dessutom är ödmjuka och står ut med att ha lite barlast..

• Waimea

Isold, är det 24h som hägrar i vinter?

Jessa: Det är sådana rundor som är de bästa, när man bara njuter. Låter jättehärligt!

Jag har en förkylning som lurar i kroppen, tror jag. Får se om det blir vila ikväll eller om jag försöker få lite fart på den. Att vara lite lite snuvig, trött i huvudet och seg är inte så kul.

• Waimea

Förkyld.. Blä.. Det var länge sedan jag var det sist, men jag tror jag är över det värsta. Får se om det går att träna i morgon. Känner mig rasslig i halsen så jag vågar nog inte ikväll. En promme, kanske.

Har fått en plats i en crawlgrupp hos simklubben i stan. Jippii! Det är så vansinnigt roligt att simma, blir spännande att se vilka andra som är med.

Isold: Jag håller tummarna för dig!

• Waimea

Härligt, Isold. Du inspirerar.

Själv sprang jag lite i fredags, men det kändes apdåligt så jag har hållit mig stilla hela helgen. Idag bar det av till IKEA i Kalmar för inköp av större säng till lillfia. Det känns alltid som en mara efter ett IKEA-besök och vi hade ett major breakdown i restaurangen, men det är härligt ändå.

I morgon blir det 12 km tillsammans med en tjej från klubben. I normalfallet är hon betydligt snabbare än jag, men nu är hon gravid och då är vi mer jämbördiga

Ha det fint, alla!

• Waimea

Isold: Du är helt suverän!

Per: Krya på dig!

Själv var jag på en löpträningsutbildning i helgen, i Göteborg. Ett intervall/löpskolningspass med Oskar Käck och ett löpskolning/löpstyrkepass med Erik Senorski, och sen lade jag till en långsam morgonjogg på Majorna och i Slottsskogen. Gud hjälpe vilken träningsvärk jag har haft - men roligt var det. Alltid inspirerande att springa med riktigt snabba löpare.

Igår sprang jag en mil på flacka cykelbanor, härligt. iofs lite moddigt, men det gick att hitta fäste. Så skönt att vara ur förkylningen. Idag laddar jag för ett konditionspass simning på lunchen.

• Waimea
    Themis skrev 2012-01-29 11:49:23 följande:
    Och idag så satt det!

Nytt PB på 5 km: 26.57.

Jaha, och fyller 40 i september, vilken måltid ska jag ha tills dess nu då?
    25 minuter?
  • Waimea

Vad härligt att läsa om all löpning. Vinterlöpning ÄR ljuvligt. Duktiga du, Jespis.

Isold: Vad skönt, det är verkligen härligt att känna att det bär, att man orkar.

Jag höll en löpträningskurs för ett fotbollslag i lördags (skitkul! Verkligen jätteinspirerande att jaga fotbollstränare i diagonallöpningar över gruset i en innehall) och laddade för en längre runda på söndag, hade bara fått ihop 14 km löpning förra veckan, så jag ville springa minst två mil. Vad händer? Vaknar söndag morgon med magont och feber, blir liggande i sängen hela dagen och får glo ut på det underbara löpvädret. Fy fasen vad tråkigt!! Passade på att förkovra mig i genuslitteratur, låg och sträckläste tre böcker om vartannat.

Igår var jag slak och slö, men feberfri (jag var helt övertygad om att det var influensan som var på ingång) och idag, efter nio timmars sömn, känns det nästan perfekt. Får bli pannlampa, lustempo och sex kilometers igångsättningslufs ikväll.

• Waimea

Isold: tackar, jag hoppas du mår bättre nu?

Jag sprang ett längre pass på 16 km igår, sonen var på gympakalas så jag tog en överjordiskt fin tur ut på landet, jättehärligt trots -10 grader, men det märks att man blir tröttare när det är så kallt ute, var också ett tag sedan jag sprang något längre än en mil. Till min lycka fanns en bastu i omklädningsrummet där sonen var på kalas, så jag slog på den innan jag gav mig iväg och tinade tacksamt mig själv efteråt. Gött, så finne jag är..

Idag sprang jag samtidigt som sonen var på gympa, det som var tänkt som en helt vanlig korttur på sju km blev en långintervall på 3,5 km med upp och nerjogg - först surade jag för att det gick så långsamt och ändå kändes trögt, så jag satte lite mer fart på benen, tyckte inte fartökningen kändes alls, mer än att jag blev tröttare, surade lite till och tittade ner på klockan som visade 4.23 min/km. Hoppsan! Eftersom jag skulle springa ett varv runt en sjö bestämde jag mig för att det fick bli min intervall och tuggade på i 4.30-tempo hela vägen runt. Det kändes att det var tio minusgrader även idag, har inte reflekterat så mkt över kylans inverkan på prestation, men idag kändes det kallt i luftfören, sen satte väl kanske gårdagens långrunda sina spår. Skönt var det (efteråt), hur som helst.

Svar på tråden Löpartråden 13