Löpartråden 13
Busfröt: Wow, vilka bra tider. Under 1.40 på halvmaran borde gå alldeles utmärkt!!
Loppet på långfredagen gick fint. Ungefär samma tid som förra året, (57.48) men 300 meter längre (12.9 km), så lite, lite snabbare gick det. Men satans skitjobbigt. Blä, vad tungt det var, stundtals. Tror jag blivit lite bekväm - och lite tyngre :-P.
Dagen efter blev det 10 lätta km utmed havet i Sölvesborg - sista tre km gick i 4.35-tempo utan att det var särskilt besvärligt, säkert en effekt av loppet. Igår blev det 13 km i skogen hemma. Omotiverad, less och tjurig innan jag gav mig ut, så jag bestämde mig för att springa skönt, så det blev 5.10 - tempo och jösses, vad härligt. Tankarna flöt och benen gick av sig själva. Mmm.
Idag har jag packat träningsväskan för en lunchrunda, får se om det hinns med.
Till helgen är det äntligen dags för VLK:s träningsläger, i Skånes bokskogar. Blir fyra löppass: ett distanspass på fredagen, ett intervallpass på lördag fm, ett långpass som självaste Kattstugan ska guida oss på på lördag em och så en liten klubbtävling på söndag fm, innan lunch och hemfärd. Räknar med härlig miljö, god mat och en massa löpnörderi.. ![]()