Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Lider med dig, Göteborgstjej! Jag vet hur det känns när sjukvården gissar och bollar vidare om symptom. Jag har ett liknande fall med mina halsmandlar. Igår var jag hos läkaren med vår stora kille och äntligen vågade vår läkare (har mest träffat andra när jag varit dit akut) lyssna och ta ett beslut. Hon skrev remiss till ÖNH, så nu ska de äntligen utreda mina halsmandlar och min trånga näsa.
Hoppas du får bra svar snart och att det är något som går att rätta till på ett enkelt sätt. Har du inte varit på röntgen än eller visade det inget?
Hej i tråden! Jag har läst men inte skrivit på länge, har varit rätt rörigt med flytt och hus som vi inte lyckas sälja och massor med jobb.. Tråkigt att läsa om skador och förkylningar som ställer till det! Själv har jag klarat mig med bara en förkylning förra veckan och känner mig återställd nu. Jag måste bara be om lite tumhållning på lördag då jag ska representera Sverige på EM och VM på 100 km. Det känns otroligt spännande! Bara att få resa med Jonas Buud
isold: Vad kul att du tittade in! Tråkigt att det gått så trögt med huset, men jag tycker det verkar så överlag just nu. Många hus ute och det tar lång tid. Vi har bekanta som är i samma situation, fast de har separerat så de har dessutom varsitt nytt boende sedan en tid. Hoppas det löser sig för er!
Vad spännande med EM och VM! Wow, du är verkligen vår stjärna! Lycka till!
Veckans första runda tillryggalagd. Jag har jobbat 12-timmarsdagar hela veckan och är egentligen helt slut, men det blev ändå 5 pigga kilometer i (för mig) hyfsade 6.03-tempo.
Jag har dragit på mig något i höften. Det började förra veckan, men då avfärdade jag det som resultatet av ett par struliga nätter när lillan sov dåligt. Efter lördagens mil besvärade det mig mer, men då skyllde jag på att jag inte hann stretcha ordentligt efter loppet. Söndagens korttur med efterföljande stretch hjälpte lite, men det har funnits kvar hela veckan. Och nu, efter 5 km, besvärar det mig igen. Det gör inte ont egentligen, utan ilar i höften vid belastning och molar vagt vid vila. Någon som känner igen detta?
Jag har ännu ett långpass imorgon, men nästa vecka ska jag ta en tur förbi kiropraktorn som sitter på våningen under oss och se om han kan trycka och gissa lite. Vill inte inte inte ha några nya besvär nu, efter tre år knä- och fotproblem. Skärpning kroppen! 
Göteborgstjej: jag lider med dig. Jag blev också runtskjutsad i en 2½ år lång gissningslek. Jag hoppas att du får ett bra svar snart.