• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    annelienuttall skrev 2011-09-09 22:44:26 följande:
    Kanske fel forum men ni här verkar kunna en del om löpning ;)
    Jag har alltid varit smal men bara de senaste månaderna har jag börjat få en liten "ölmage" och sidofett, eller lovehandels som man även kallar det för. Och jag vet inte hur jag ska få bort detta!
    Som ensamstående småbarns förälder som läser till undersköterska har jag inte tid att vara på gymmet men däremot har jag en löpmaskin hemma, plus att jag cyklar till och från dagis med min son och ibland till min utbildning.
    Kan man få bort magen med hjälp av löpning/cykling? För man rör ju hela kroppen så egentligen borde det väl vara effektivt? För jag har hört de som sagt att löpning aldrig kan få bort magen utan att det bara är styrketräning som hjälper..
    Och nu ska vi utomlands i december så jag har något att sträva mot, ett mål. Vilket förhoppningsvis gör mig mer skärpt att verkligen ta tag i löpningen/träningen och framförallt dieten.

För att sammanfatta det hela: kan löpning hjälpa mig att bli av med min mage jag fått?
    Jag skulle ju säga att det absolut inte hjälper med bara styrketräning! Däremot är det bästa en kombination av mag-styrkeövningar och kondition/fettförbränning. Sen i vilken form (löpning, cykling, snabba promenader m.m.) spelar egentligen mindre roll..
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Carisma95

Själv vaknade jag upp med nytt halsont igår. Eller ja, jag hoppas ju att det fortfarande var känningar från den tidigare förkylningen. För då borde det släppa betydligt närmare i tiden!. 
    Snart är jag rädd att jag tappat så mycket att jag är glad om jag över huvud taget tar mig runt varvet på lördag.... Obestämd

• LaFontaine
    Themis skrev 2011-09-10 07:44:36 följande:
    Nä, men det blir inflammerat, stärcker, drar och ömmar i senorna och man får käka antiinflammatoriskt i ett par veckor samt vila.
    Ah, som mina vanliga reumatiska besvär med andra ord. Det lät bara lite skoj med förkylda senor. 

Inflammationer är för övrigt ett gissel. Det tar sån tid innan de försvinner! 
  • Lindadjo

Annelienuttall: Aldrig har jag väl haft så snygg mage som när jag löptränat i kombination med annat  Och då behöver man inte gå till gym. Avsluta löpträningen med lite mag- och armövningar innan strechning, det ger en ett härligt avslut på rundan innan man hoppar in i duschen.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Themis

Men hata! Ont i halsen IGEN! Igen igen igen...

Så jag körde min don't-try-this-unless-your-stomach-likes -you- huskur:

Gurgla med Listerine total care
    Ät en skål vassa chips (salt och mekanisk bearbetning) med en halv deciliter balsamvinäger (syra)
    Drick en rejäl konjak och håll varje sipp länge i halsen
    Gurgla med Listerine igen innan sängdags.

Kemcocktail, salt, syra och sprit- så dö nu bakteriejävlar! Om det nu är ni igen.... *morr*

I morgon får vi veta hur det gick...

Fick man betalt för att gnälla skulle många vara miljonärer- jag med! /Bimsan
  • LaFontaine
    Themis skrev 2011-09-10 23:13:42 följande:

Ät en skål vassa chips (salt och mekanisk bearbetning) med en halv deciliter balsamvinäger (syra)

Kemcocktail, salt, syra och sprit- så dö nu bakteriejävlar! Om det nu är ni igen.... *morr*

Gurgla lite whisky också!
  • m o e

Annelienutthall: Jag skulle säga tvärtom. Styrketräning hjälper inte för att få bort fett. Det formar bara om kroppen, från sladdrig till fast.
    Satsa på löpning/cykling (bra kombination) och styrkaträna hela kärnan (core) på din kropp. Det finns mycket bra övningar på nätet för rygg, mage, skuldror och bröst. Eller investera i en bok/träningsmagasin.

Lycka till!

• Carisma95
    Themis skrev 2011-09-10 23:13:42 följande:

Jag kan bara hålla med. Vaknade med halsont i fredags efter en veckas förkylning (och tidigare halsont). Men nu har det släppt igen. Jävla virus!
  • PerG

Laddar och laddar inför min 2x10 (+ ev 5km) idag! Vädret verkar för tillfället gynnsamt men funderar på logistiken kring dryck och energi (har testat min skidåkningsvätskehållare som verkar funka att springa med)... Ska väl lägga en banan och lite choklad vid varvningen av banan kanske... om ingen äter upp den då! ;)

• PerG
    PerG skrev 2011-09-11 11:00:30 följande:
    Laddar och laddar inför min 2x10 (+ ev 5km) idag! Vädret verkar för tillfället gynnsamt men funderar på logistiken kring dryck och energi (har testat min skidåkningsvätskehållare som verkar funka att springa med)... Ska väl lägga en banan och lite choklad vid varvningen av banan kanske... om ingen äter upp den då! ;)
    Det blev 2 mil totalt (struntade i 5:an) och det blev på 1:55 (5:45min/km). Ganska nöjd efter en veckas ihärdig förkylning (11 dagar sen jag sprang sist).

Hade tänkt svänga in och ta 5:an också, men har fått lite skav på insidan av foten!? Funderar på om jag behöver något inlägg eller liknande? Behövde inte det med mina gamla skor som jag sprang Gbg-varvet med...  Har nog en för platt fot eller nåt... ;)
Svar på tråden Löpartråden 13