Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Själv vaknade jag upp med nytt halsont igår. Eller ja, jag hoppas ju att det fortfarande var känningar från den tidigare förkylningen. För då borde det släppa betydligt närmare i tiden!.
Snart är jag rädd att jag tappat så mycket att jag är glad om jag över huvud taget tar mig runt varvet på lördag.... 
Annelienuttall: Aldrig har jag väl haft så snygg mage som när jag löptränat i kombination med annat
Och då behöver man inte gå till gym. Avsluta löpträningen med lite mag- och armövningar innan strechning, det ger en ett härligt avslut på rundan innan man hoppar in i duschen.
Men hata! Ont i halsen IGEN! Igen igen igen...
Så jag körde min don't-try-this-unless-your-stomach-likes -you- huskur:
Gurgla med Listerine total care
Ät en skål vassa chips (salt och mekanisk bearbetning) med en halv deciliter balsamvinäger (syra)
Drick en rejäl konjak och håll varje sipp länge i halsen
Gurgla med Listerine igen innan sängdags.
Kemcocktail, salt, syra och sprit- så dö nu bakteriejävlar! Om det nu är ni igen.... *morr*
I morgon får vi veta hur det gick... ![]()
Annelienutthall: Jag skulle säga tvärtom. Styrketräning hjälper inte för att få bort fett. Det formar bara om kroppen, från sladdrig till fast.
Satsa på löpning/cykling (bra kombination) och styrkaträna hela kärnan (core) på din kropp. Det finns mycket bra övningar på nätet för rygg, mage, skuldror och bröst. Eller investera i en bok/träningsmagasin.
Lycka till!
Laddar och laddar inför min 2x10 (+ ev 5km) idag! Vädret verkar för tillfället gynnsamt men funderar på logistiken kring dryck och energi (har testat min skidåkningsvätskehållare som verkar funka att springa med)... Ska väl lägga en banan och lite choklad vid varvningen av banan kanske... om ingen äter upp den då! ;)