Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag fattar ingenting..
Sprang tjejmilen för ca 1,5 vecka sedan, sen har det varit lugnt tills igår, då jag och maken sprang ut på en terrängvända på 22 min. Mina ben/vader tog helt slut, jag fick som kramp, mjölksyra eller vad jag ska säga.
Trodde det berodde på att jag vart dålig i magen och att jag spände mig därför.
Men körde ett litet längre pass idag på 32 min. och samma sak i benen.
Nu 2 tim senare är jag helt slut i benen nedanför knäna och ont under fötterna.
Kan det vara nåt med att jag typ dricker för lite på dagarna, har väl druckit ca 2 glas vatten på hela dagen.
Eller kan skorna har tagit slut bara så där?
Har inte nåt minne av att jag blivit så trött i benen förut. Konditionsmässigt så var jag inte trött utan det var benen bara...
Igår var det intervaller; 8 x 2 min i 5,0-tempo med gåvila emellan.
Räknas 500 meter som långa eller korta intervaller? (En detalj i sammanhanget, bara undrar var gränsen går?)
2 dagar kvar till lopp och jag brottas med en förkylning - igen. En lättare den här gången så jag hoppas kunna starta, men det blir i ÄNNU lugnare tempo och med stor vaksamhet så jag inte spränger kroppen. Har vilat mig i form sista veckan ...
Var ute med en kompis idag och sprang 12km (1:00:55, 5.06min/km-tempo) och det kändes riktigt tung i kroppen! Är väl nöjd med farten ändå egentligen.
Jag spelade innebandy i tisdags och cyklade med barnen i cykelkärran (de börjar bli tunga ;) igår och hade bråttom hem på cykeln från jobbet (första dagen idag efter pappaledigheten!) så förutsättningarna var inte de bästa med lite lätt träningsvärk i kroppen (oj vad många ursäkter jag fick plats med där ;)
På lördag siktar jag på ett distanspass i lugnt tempo (runt 15km i grus/terräng) och sen blir det att vila sig i form med ett lugnt 5km-pass framåt onsdag innan Lidingöloppet på lördag! Spännande och lite läskigt känns det! ;)
Lycka till alla som ska tävla i helgen! Vilken otur med förkylningar du har Mae, du måste vara försiktig!
Waimea: ha, högst osannolikt att någon skulle få se mig springa långpass i det tempot. Myspys är mer min melodi när det ska avverkas distans
Du får komma och hälsa på mig i Skåne så ska jag tvinga dig att springa sakta :D
Kul att det gick bra på KM:et, du verkar vara i fin form nu!
Långpass på Skåneleden är min plan för imorgon. Hoppas det blir lika fint väder som idag så blir det nog finemang med det.
Hemma efter en ny benknäckarepisod med tillhörande nålstick. Känns bättre. Mina ilningar i bäckenet som jag dragits med i 2 år är ett minne blott.
Tydligen är höftböjaren och sätesmusklernas muskelfästen spända som fjädrar. Stretch, styrketräning och snart återbesök ordinerat, men helt klart hopp om smärtfrihet. Älskar min naprapat! 
Lycka till imorgon, alla! Nästa år hoppas jag att jag gör er sällskap.
Är på plats i Sthlm och räknar med att starta imorgon trots den senaste månadens katastrofuppladdning. Målsättningen får vara att komma runt! Är rädd att det är nytt halsont på g, men hoppas att det bara är nerver!!
Lycka till alla som ska tävla idag. Jag tänker stå vid banan och heja