Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

Pust och frust... sprang bara 5km idag. Orkade inte ta bilen till Skatås för att få springa på grus (vill undvika asfalt nu inför Lidingö) så jag sprang en grusrunda i närheten istället på 5km som jag inte sprungit på väldigt länge. Sprang den i c:a 4:55min/km-tempo och är nöjd eftersom den är riktigt kuperad!
När jag började löpträna för längesen (2007 nån gång) så sprang jag alltid den här rundan, och då tog det c:a 32-33 minuter och idag tog det c:a 24 minuter. Skönt att se att man blivit lite snabbare i alla fall! ;)

Tog mig runt!! Tiden vart 2:17 nånting och jag är nöjd. Låg väldigt högt i puls redan från start, så jag unnade mig några gåvilor på andra halvan för att inte ha sönder mig. Är nöjd på det stora hela. Galet kul och jag passade också på att anmäla mig till nästa år
Jag hejade på en kompis som sprang halvmaran idag men allt stående renderade i en riktigt rälig ryggvärk. Tyvärr verkar morgondagens milrunda vara väldigt hotad
Skitrygg!
2:02:25 gick jag i mål på och är helnöjd! Var så nära att inte ens packa ner löparskorna, så nu är livet på topp!!
Hej alla löpare! Jag har nu börjat springa lite smått och vill gärna ha lite tips/råd och stöttning på vägen
Jag födde vårt tredje barn på tre år (inte tvillingar) i maj. Har gått ner ca 20 kilo och har drygt tio kvar till målvikt. Jag har knäproblem i bagaget och det är knäna som sätter gränserna för mig. Mitt mål är att klara lidingöloppet nästa år. Jag springer rätt långsamt (7.30-8.00min/km), maxlängden just nu är 8km, men skulle kunna springa längre om jag inte var orolig för att överbelasta knäna. Jag springer i ganska jämn fart och går i branta upp och nerförsbackar (pga knän och orka få upp lite distans). Har ni några tips om hur jag ska lägga upp träningen? Hittills har jag sprungit när jag kännt för det men känner mig nu redo för lite mer strukturerad och planerad träning. Hur ofta? Hur långt? Bör jag köra intervaller? Jag kombinerar med simning (2km) och motionscykel och roddmaskin. Tips om träningsupplägg mottages tacksamt!
Snyggt jobbat jessa!!!