Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vilken toppentid StilaM. Grattis!! Håller med om tunneln i början. Det var pga den jag inte lyckades hålla koll på tiden i början och pinnade på lite för fort. Inbillar mig att jag lärt mig nåt av det till nästa år
Då det var premiär för mig kan jag ute uttala mig om starten så, men jag tyckte det fungerade förvånansvärt bra med tanke på hur smal den där bron är. Funktionärerna var verkligen kanon genom hela arrangemanget!
Jaaa! Jag har nu tagit mig runt 1 mil!! Första gången i mitt vuxna liv
väldigt stolt faktiskt! Det tog 1h20min, men det känns inte så viktigt för mig just nu, är glad bara att fixa distansen. Har läst lite bakåt i tråden och är väldigt impad av er, vad fort och långt ni springer!! Ni är skitduktiga
Om någon har tips om hur jag nu ska göra för att få upp farten så tar jag tacksamt emot!

Oj - sorry. Jag rättar mig: vilken topptid GABY!!!! Grattis!
Ja just, en balansplatta har jag ju, plockar fram den! Knäböj kan jag inte göra, jag är för tung
får ont i knäna direkt. Kan vara psykiskt också eftersom det var benpress jag gjorde första gången knäna pajade och jag blev sjukskriven över ett halvår... Trots att jag sprang två långa pass i helgen (8 och 10km) känner jag inget i knäna så kanske är jag orolig i onödan. Men lite balansövningar är ju aldrig fel
tack.
Måste bara tipsa om den här sidan för er som intehinner kan träna så ofta... Jag har kört programmet för halvmaran och det har fungerat jättejättebra, nu till hösten kommer jag köra deras upplägg för 10 km då jag inte vill vara ute i kylan så länge
. Längst ner på sidan så hittar ni km-program istället för miles.
http://www2.furman.edu/sites/first/Pages/FirstTrainingPrograms.aspx
Tack för tips Gaby!
Grattis till milen Tida!!! Missade att skriva det i går.
Tror fortfarande jag är lite "bakis" efter halvmaran. Kan man bli det? Jag fick en krafitg reaktion på kvällen och spydde till och med. Kan ha berott på att jag var ovan vid sportdryck (orutinerat - jag vet!!) vilket jag själv tror. Kunde äta igen direkt efter att jag tömt magen på det den inte ville ha. På söndagen var jag och cyklade igenom kroppen på gymmet 45 minuter och i går kväll gick jag fullständigt in i väggen. Somnade direkt efter middagen och är fortfarande så trött så jag knappt håller upp ögonen. Misstänker att jag kanske ligger back både i energi och vätska och försöker fylla på så gott det går. I kväll ska jag ut och långsamjogga 5 km . Har ni något annat tips på hur jag kan ta mig ur den här "koman"?