Löpartråden 13
Jespis: Det var Jonas Colting som sade det där med att se bra ut naken..
Du vänjer dig vid värmen efter några rundor, när jag var på Kanarieöarna i våras trodde jag att jag skulle stupa för att det var så jäkla jobbigt i värmen, men vid tredje rundan kom jag in i det igen.
Jag hade en bra träningsvecka förra veckan. Förutom intervallerna i början av veckan sprang jag till mitt CXworx-pass i torsdags, blev 12 km. Sprang sedan till några kompisar på middag på fredagen, 9 km, båda passen i ca 4.45-tempo. I lördags blev det en långsam kortis, 5 km, för att lufta hjärna och ben efter en hektisk 6-årsfödelsedag. Igår blev det så det goaste passet på länge:
Sprang med tre killar från klubben, långpass var målet, 2 timmar tiden vi skulle vara ute. Det började på lite asfalt, sedan blev det skogs-, och grusväg som övergick till mer och mer trail. Tanken var 2-3 km trail, men två av killarna skulle upp och springa AXA Fjällmarathon och ville mer, så det blev 7 km över stock och sten. De andra tre trippade iväg så nätt, jag klampade på som en elefant, men oj så kul det var. Det är verkligen att vara här och nu att springa och leta fotplaceringar och löpvägar, och dessutom grym styrketräning för fötter, vader och rumpa. Vi stannade två gånger vid vatten för att skölja av oss och vila lite. Förutom dessa pauser hade Anders, som tagit ut rutten, lagt in 20 sek gåpaus var tionde minut. Superskönt! Då hann leder och ligament smörjas upp, pulsen gå ner och det gick att dricka utan att skvimpa ut vattnet. När vi väl sprang vidare kände jag mig pigg och fräsch igen, rekommenderas verkligen!! Någon direkt effekt på medelhastigheten blev det heller inte. Totalt sprang vi 22 km.
Den här veckan är det tillbaks till jobbet igen.. Steg upp vid kvart över fem för att ta första morgonbussen.. *gäsp*