Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Avbröt en mening mitt i allt. Suck. skulle ju ha stått:

Ingen mjölksyra, var riktigt härligt att känna att det börjar gå lite snabbare. Milen under 40 är kanske ingen omöjlighet även om det känns hopplöst långt borta. Nästa tisdag ska jag springa 5x3 km med min granne, låter också grymt mycket, men är man väl inne i det kommer det säkert att gå fint. Riktigt gott självförtroende efter gårdagen!!!

• Waimea

Per G: Har sprungit milen på 43 någonting, men sen har jag sprungit en kvartsmara på 45 blankt, den är 10,7 km och då tror jag jag hamnade på 42,5 min eller så.. Men det var två år sedan, börjar bli sugen att testa farten igen. Grattis till väl genomfört midnattslopp. 

Marcus: Hur gick det med stafetten? Kände du av det där onda?

Jespis: Jepp, se snygg ut naken :-S

Heja stjärnflocka. Skönt att komma ut i alla fall. 

Zezzan: Du har fattat  - det är bra att du håller igång!

Jag har varit på bröllop i helgen och missade mitt favvolopp, Väckelsångsloppet. Grannen gick och vann hela loppet på en tid jag kunde ha klarat, så jag grämer mig lite, men det är bara bra för det ökar på suget efter att tävla själv.

Ikväll blev det i stället ett långpass med en kille från klubben. Jag trodde vi skulle bli en till och att det då skulle gå i 5.45-tempo, men hon uteblev och i stället blev det riktigt bra fart, vi snittade 4.51 min/minut och vi sprang 22,6 km. Var några backar och lite slakmotor, så det känns i benen nu. Skönt att få ett snabbt långpass i kroppen. På tisdag blir det 5x3 km intervaller med grannen. Känns sjukt galet nu, men det blir säkert gôtt när man väl är i det. 

• Waimea
    Themis skrev 2012-08-27 17:27:36 följande:
    Du är verkligen otroligt bra på att se nåt positivt t.o.m i nåt som först är en besvikelse. {#emotions_dlg.flower}

Det är i sanning en avundsvärd egenskap, önskar jag hade mer av den!

Vad rar du är..
  • Waimea

Gött, Marcus!

Jag har varit ute på 5 x 3000 meter idag. Uurk. Det var lååångt. Målsättningen var någonstans att hålla tempo kring 4.30, men jag försämrade oddsen genom att ta med mig grannens hund (trevligt sällskap, men lite stopp och start med koppel, inkallning och drickapaus), välja en rejält kuperad skogsrunda och bitvis ge mig ut på lite stiglöpning. Höll mig under 5 i alla fall.  Struntade helt sonika i tiden och sprang på 'jobbigt men överkomligt'-känslan.. Vet inte vem som var tröttast på slutet, jag eller tant jycke (hon är 10 år, så nästan pensionär, men o så glad över att få hänga med mig ut. ). Kul att jag klarade det, dock, en mental seger, men nä, det får räcka med tusingar och en och annan tvåtusing. 

• Waimea
    PerG skrev 2012-08-30 20:46:04 följande:
    Äh, fart är relativt! Det finns alltid (nästan) nån som är snabbare än sig själv och sen är man ju i så olika faser i sin "löparkarriär".. För 2 år sedan hade jag skrattat om någon sa att jag skulle springa gbgvarvet under 1:45 (min gamla bästa tid var typ 2:12)...

Man ska nog bara jämföra med sig själv men ha andra som förebild/målbild isåfall. Jag själv tycker det är inspirerande att höra om när andra springer och ibland kan det få mig att ta ett extra pass eller liknande... ;)
    Klokt skrivet!!

Ikväll körde jag gemensamt pass för löparklubben. Vi var nio som var med och vi körde

2 x 2 löpskolning (hälkick, knälyft, ravellisteg, hoppsasteg, indianhopp, enbenshopp, korslöpning)
    2 x stegringslopp
    1 x 800 meter kuperat

Fyra gånger. Skitkul - och jobbigt! Roligt att se alla slita.  
  • Waimea

Zezzan: Bortsett från broarna tycker jag att Göteborgsvarvet är flackt och lättsprunget, om man bortser från att det är djävulskt mkt folk, då. Ett trevligt lopp.

La Fontaine: Hoppsan. Kändes det ok ändå?

Jepsis: Det ÄR kul med intervaller. Särskilt korta där man får brassa på. Det får absolut fart på 40-åriga tanter

Tweetie: Underskatta inte effekten av nummerlappen på bröstet, publiken och det faktum att det är lopp! Gå ut lugnt, hitta ett tempo du känner att du kan hålla hela vägen och tillåt dig att gå i vätskekontrollerna. En 20 sekunders gåpaus har i princip ingen negativ effekt på tiden du springer på, eftersom du blir piggare när du har fått lite återhämtning och kan springa på. Ta det lugnt, njut av din dag och din prestation och se till att det blir en positiv upplevelse. Och för allt i världen - gå inte med när snabbisarna sticker iväg vid starten! Bestäm dig för att ta det lugnt i början och spara krafterna till en spurt i slutet, när alla snabbisar är trötta och du har chansen att springa om!

• Waimea

Zezzan: Du kan seeda dig på andra meriter. Och ja, seeda för guds skull upp dig, annars blir det trångt och långsamt. Dessutom känns det lite tradigt, när jag var färdigsprungen, duschad och på väg hem i år hade de som startade i de sista startleden ännu inte kommit iväg..

• Waimea

PerG: Vilken örnkoll. Jag trodde att seedningen var 'fri' nu, tidigare var det 1.37 på halvmaran för att du skulle kunna seeda upp dig utan att springa ett seedningslopp.

Zezzan: Jag tror säkert att du får en bra tur utan att seeda upp dig så stirra dig inte blind på vad jag skrev, jag var  väl negativ. Det är många som är som du, vettigt tränade men som inte har ett resultat att seeda sig på som ställer upp och du lär springa i samma grupper som dem. Hitta din egen väg och HA KUL!

• Waimea
    Zezzan skrev 2012-09-05 16:35:47 följande:
    Jag har börjat ställa mig in på att köra ett milen under 50 program typ och sedan köra seedinglopp i mars. men vi får se. Har itne anmält mig till det än.

Men vet ni vad. Haha jag har ju haft så himla ont i min fot i 2 veckor. har itne kunnat träna något alls. Igår var vi ute och gick. Jag haltade mig runt. på slutet ville barnen springa och bli jagade så jag sprang lite där. Det knakade till i foten och vips så var smärtan borta.
    Idag känns inget. Testade att jogga 1.5km nyss. känns ingenting. Däremot är kondisen typ borta. men smärtan är puts  veck. Så himla glad.

Gött!
  • Waimea

Hejhej!

Laddar järnet för halvmaran i morgon. Har bestämt mig för att gå för nytt pers, dvs under 1.34. Kroppen känns bra och lätt nu, så jag hoppas löpargudarna är med mig..

Idag ska jag dessutom premiärköra mitt cykelpass. Det var nästan ett år sedan jag satt på instruktörscykeln, jag är lite nervös, men rejält nöjd med passet. Blir ett intervallpass med åtta intervaller, de varierar i längd mellan 2.40 och 6 min, alla med en minuts återhämtning mellan. Musiken varierar från hårdrock (Amaranthe) via Kent till Näääk och hiphop. Mycket svensk musik, mycket tryck. Kul!!

Svar på tråden Löpartråden 13