Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Så bra det gick, då. Kändes som om jag aldrig varit iväg från den där cykelsalen..

• Waimea

Per G: Med ett pinfärskt nytt pers på halvmaran, på 1.32 någonting (inte fått resultatet ännu), typ två minuters förbättring från senast, så känner jag mig i prima form.

Det gick galet skitbra idag, hade en perfekt rygg i femton kilometer och låg trea från fem kilometer hela vägen in i mål. Vädret perfekt, kroppen pigg, det var bara att tassa med. Det var lätt och skönt att springa stora delar av loppet och behövde inte plocka fram pannbenet förrän i slutet. Kunde dock inte svara när min rygg, och sedemera vinnaren av damerna drog iväg i typ 4.15-tempo med fem km kvar. Blev vinst i min åldersklass (både ettan och tvåan tävlade i veteranklasser) och vinst i DM i min åldersklass. Kul!!!

• Waimea

PerG: Haha, vilken knock-out-start. Vi har också en träningstävling på jobbet, men där räknas bara minutrar och då max 120 om dagen, så om du asar runt i knapp styrfart promenerandes får du mer poäng än om du springer som en galning i 45 minuter. Finns inte riktigt en sportslig chans att jag ska hinna träna 120 min om dagen..

Jag har haft en jävligt motig sommar, bitvis, när det gäller löpningen, så jag är fortfarande euforisk över gårdagen. Kom precis hem från en återhämtningsrunda i Speedcross-pjucken. Njutning! 

Zezzan: Neeej, du som trodde du hade fixat foten. Fasen, vad trist.. 

• Waimea

LaFontaine: Håll ut.. Crosstrainer är bättre än inget alls! Hjärtat, din viktigaste muskel, gör inte skillnad på konditionsträningen. Alltid en tröst när det känns skit..

Och vad hände här då?? Joo... Jag - harkel- slantlitepåtangenternaoanmäldemigtillgbgvarvet
    Men säg inget till nån. Och jag ska ABSOLUT INTE anmäla mig till Sthlm. Nä. Så det så. Nej, nej, nej, nej, nej...

• Waimea
    Themis skrev 2012-09-10 21:50:04 följande:
    En seg femma efter förkylningen. Men nåt är bättre än inget...
  • Waimea

Zezzan: Bara slappna av och rulla med. Det finns mer i dig än du tror just nu. Även om de senaste veckornas träning trilskats med dig så har du en grund att stå på, så himla mycket hinner du inte tappa i kondition. Du fixar det! *peppa*

Har precis kommit från terminens första morgoncrawlkurs. Känns som om jag har klorvatten långt upp i hjärnan.. Men roligt var det!!

• Waimea

Huuu.. Hade tänkt springa kvällens klubbmästerskap, Terräng, 4 km på under 17 min, men si, det gick inte. Satan, vad slitigt det är att springa kort och fort. Tog rygg på snabb-grabbarna till en början, raggaröppnade i 4.15-fart, men det höll bara 1,5 km, sen fick jag släppa efter. Inga jättebranta stigningar men upp och ner hela tiden, samt typ 200 meter på slutet på gräs. 17.54 kom jag i mål på i alla fall. 

• Waimea

Zezzan: Tack! Du lär inte ha någon större nytta av ett fartpass så här nära inpå loppet, bättre att du ger dig ut och försöker hitta det tempo du vill springa i och jobbar på, speciellt som din fot har krånglat. Fartpass sliter mer på muskler, senor och ligament.  Några dagar innan loppet kan du kanske köra några lätta, lätta intervaller, kanske två-tre stegringslopp mest för att 'väcka' kroppen lite och för att mentalt känna att du har farten i benen.

PerG: Tävlingsdjävulen? Nähä, det märks inte nåt B-)

Lycka till, ni som ska springa i helgen!!

Själv laddar jag för 35 km tillsammans med grannen. Blir det av så blir det mitt livs längsta träningspass, det längsta jag sprungit innan är 32 km. Sen har jag ju tävlat maror, men aldrig kört så långa pass på träning.

• Waimea
    Gladskit skrev 2012-09-13 21:27:41 följande:
    Hej hej!
    Är det någon här som köper skor på nätet från exempelvis England eller Tyskland?
    Har precis gjort det för första gången och kommer nog aldrig handla i butik i Sverige igen!

Jag brukar handla på StartFitness när jag hittat den modell och storlek jag vill ha. Billigare, snabb frakt och riktigt proffsig returhantering. Inga frågor, det var bara att skicka tillbaks. Däremot är det svårt om man vill testa någon ny modell och jag har inte hjärta att gå till en lokal kedja, få hjälp med utprovning och sedan inte köpa skon.
  • Waimea

Jepsis: Grattis! Vilket lopp!

Löparmamman: Grattis, du med! Vad härligt..

Marcus: Hur gick det för dig?

Jag laddar för 35 km långpass idag. Återkommer med rapport ikväll..        

Svar på tråden Löpartråden 13