• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17

Det stod också att 100 000 anmäler sig varje år, men att bara 40 000 får springa. Kommer man med så är det ju då givet att försöka!

• Kattstugan

Isold: jaså är det flyttdags nu?

Kvällens löptur bjöd på åskregn och hagelskurar. Var riktigt glad att jag inte bara svidat mig i jacka och långa tights för första gången i höst, utan även hade dragit på mig en buff på huvudet (rädd om öronen efter förkylningen!) för det hamrade på riktigt hårt och obehagligt ett tag. Provade att springa ett litet tempopass för första gången på två veckor igår = träningsvärk idag. Var dessutom tröttare än tröttast när jag kom hem från jobbet - men trots detta kändes det jättelätt och bra att springa idag. Oväntat och roligt

• Gunsan75

Nu har jag gjoort slag i saken jag med! Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet 2011
    30000 anmälda redan och de tar bara emot 40000 så ni som funderar lär sluta med det och göra slag i saken
    Nu är det bara att se till att slå tiden från i lördags, men det ska inte vara några problem såvida man inte blir sjuk eller så.

• Gaby 01

Kulta: Testa kompressionsstrumpor! Oavsett så är det underbart att ha dem på sig så ifall du köper ett par och testar så är det inte bortkastat. Kanske det faktiskt kan hjälpa dig och avlasta. Det är ingen slump att allt fler springer med dem á la 70-tal

Isold: På tal om kompression... visst var det du som var nyfiken på 2XU? idag kom de med posten! Och de satt som en smäck!
    Dammodellen kommer jag skicka tillbaka, de var som jag misstänkte för korta i benen, men herrmodellen som heter 50/70 Elite i storlek S var perfekta och trotts storleken så räckte de till i benen (jag är ca 178 cm). Ska bli jätteroligt att testa dem på en löptur, kanske imorgon förhoppningsvis! Men jag förstår dem som inte vill ta av sig dem De ger verkligen en supertajt känsla och stabilitet på nåt sätt men ändå är det inga problem att böja knän.

Nu har jag avklarat en timme wetvest och idag var det riktigt roligt! Hade 2 tjejkompisar som körde träningen med mig så det blev hög puls och många goa skratt.

• Gaby 01
    Gunsan75 skrev 2010-09-15 19:55:21 följande:
    Nu har jag gjoort slag i saken jag med! Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet 2011
    30000 anmälda redan och de tar bara emot 40000 så ni som funderar lär sluta med det och göra slag i saken
    Nu är det bara att se till att slå tiden från i lördags, men det ska inte vara några problem såvida man inte blir sjuk eller så.
    Åhhhhh, vad roligt!!!! Det gjorde du helt rätt i!
  • rövardotter73

Och jag har varit på träning med småbarnen och var med och lekte ouppvärmd. Resultatet blev en sträckt lårmuskel som gör så jävla ont så jag till och med svär.
    Helt plötsligt känns inte LL som en verklighet för mig längre. Det gör OOOOOONT både i låret och hjärtat.
    Jag sträckte till låret och det brände till mellan knä och höft och när jag satt mig ner kom jag inte upp på benen igen. Jag har nu smort med en halv tub voltaren. Några tips? Vad ska jag göra? Finns det en rimlig chans att jag är redo för Lidingömilen om mindre än två veckor?
    Fan också!!!

• Gunsan75

Dessa kompressionstights låter mer o mer lockande

Ska i alla fall beställa nya skor så fort nya pengar trillar in på kontot. Tänkte beställa från Startfitness, någon som har erfarenhet från dem?

• Gaby 01

Rövardotter: ATTANS!!! Det enda tips jag kan ge är att gå till JP Massage, han (Johan) gjorde underverk med mina knän och ben inför halvmaran. Vill du ha telefonnummer så kan jag inboxa. Eventuellt Lalla annars kanske kan vara något, men jag själv går alltid till JP.

• Gaby 01
    Gunsan75 skrev 2010-09-15 20:56:23 följande:
    Dessa kompressionstights låter mer o mer lockande

Ska i alla fall beställa nya skor så fort nya pengar trillar in på kontot. Tänkte beställa från Startfitness, någon som har erfarenhet från dem?
    Kolla även http://www.wiggle.co.uk
    Jag tyckte det var billigt, smidigt och prylarna kom inom en vecka. Sedan har jag även hört att de är toppen när det gäller att reklamera, inget krångel, vilket jag tycker är oerhört viktigt när man beställer från nätet.
    Och passa då på att beställa dina alldeles egna 2XU Misstänker starkt att de framöver blir mina favvisar.
  • Waimea

Sprungit terräng-KM ikväll, 4 km. Tror jag blev bäst i klubben bland damerna, sprang in på 17.51, men det var lite andra tjejer före. Kul! Vi var ett gäng som sprang lite fel, så det blev egentligen 4,16 km, så kilometertiden hamnade på 4.17. Riktigt härligt att verkligen ösa på, blev trött på slutet!

Rövardotter: Nej! Å! Jävla skit, rent ut sagt. Vila, massage och mer vila, så tror jag att du reder LL. Jag tycker att det brukar ta någon vecka att bli av med en sträckning.

Svar på tråden Löpartråden 13