Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kattstugan: Vad härligt med en lätt och skön löpkänsla med de förutsättningarna! Vi hade rätt fint väder häruppe.
Grattis Waimea! Superbra sprunget!
Rövardotter, nej vilken otur! Hoppas att någon av de som Gaby tipsade om kan hjälpa dig snabbt!
Gaby, tack, det var jag som frågade om kompressionstightsen. Jag är lika lång som du. Får jag vara fräck och fråga ungefär hur mkt du väger? Tänkte om jag ska ha en strl större om jag fyller ut dem lite mer på bredden.
Kattstugan, tänk att det redan ska behövas mössa! Härligt att det gick så lätt idag
Gaby, hm, det finns flera olika 2XU tights men jag hittar inga som heter 50/70. Har du lust att länka?
Isold: Jag väger ca 63-66 kg men i herrmodellen som jag trivdes bäst med så går det att fylla ut mer. Jag har ett måttband på jobbet så jag kan mäta lite lår, rump och höftstorlek och inboxa över imorgon så kan du jämföra. Jag blev lite full i skratt när jag öppnade paketet för jag tyckte de såg så extremt korta ut men när man väl drog på sig dem så var de perfekta i längd. Men däremot damstorleken var en besvikelse. Grenen satt nere vid halva låret typ. Att jag inte lär mig, jag kan inte och kommer aldrig kunna ha en damstorlek på tajts.
Waimea: Grattis till fin tid! Hur kändes det för en långlöpare att springa så kort? Hann du ens fatta att du börjat springa
Tack Gaby! Då är vi både lika långa och lika tunga
Du behöver inte skicka några mått. Jag tar och beställer ett par på en gång. Jag har faktiskt flera par herrtights här hemma men de damtights som sitter bäst är de More Mile vintertights som jag köpte som en ren chansning från Startfitness förra vintern, för 15 pund
Hoppas du tycker de blir bra, jag gick efter deras lista och tog Small! Jag kommer beställa ett par 2XU Thermal Compression imorgon (vintertightsen) och kanske, kanske den ursnygga löparjackan de har oxå. Misalike a lot!
Nej nu ska jag ta och lämna över datorn till mannen! Sov gott på er alla!
Gaby: Hehe, ja, det var knappt så att jag hann komma in i tempot förrn det var över, men det var verkligen superkul att springa fort! Jag gillar ju att springa intervaller och backar, så jag tog det här som en enda lång intervall. Kroppsligt är jag egentligen inte byggd som nån långdistanslöpare, är väl lite för tung och har lätt för att bygga lår- och rumpmuskler, så lite halvkorta snabba distanser borde passa bättre
Mentalt är jag nog bättre byggd för långdistans, dock..
Nu blir jag också sugen på nya tights...
Isold: Jag håller på att kika runt efter olika vintertights. De som du pratar om är de mjuka och följsamma? Och vilken storlek har du på dem (More Miles) ? Hittar dem och de är ju verkligen prisvärda men det är ju helt omöjligt att utläsa vilken storlek man ska beställa.