• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gunsan75

Denna tråd har peppar mig så mycket att jag snart ska ut på en runda igen. Blir en sen kvällsrunda idag, men vi har valt elljusspår så man ser vart man sätter fötterna
    Nu ska jag försöka lära mig springa själv också här under hösten tänkte jag. Har letat rätt på min Ipod och ska ladda den med bra upptempo musik.

Pannlampa, är det någon här som kör med det? Duger den från Claes Ohlsson?

• isold2003

Gunsan, när jag sprang TEC förra året så gick det nattetid delvis på smal stig i skogen och en kille som jag sällskapade med flera varv hade en pannlampa för 69:- eller något sånt från Claes Ohlsson. Den fungerade precis lika bra som min dyra lampa!

Gaby, More miles tightsen är hur mjuka och sköna som helst. Jag ska kolla hemma imorgon vilken strl jag har, kommer inte ihåg i huvudet och är på jobbet nu.

Waimea, klart du måste ha nya tights du också

Idag hade jag tänkt mig ett långpass men efter tre jobbnätter börjar sömnbristen bli kännbar och när jag började tveka inför träning helt och hållet bestämde jag mig för ett kortare pass så att det blev av iaf, dryga milen i lugnt tempo. Att kombinera nattjobb med flyttpackning/rensning är ingen jättebra kombination..

• Gaby 01

Heeeeelt slut, men lycklig! Körde 12 km där jag inkluderade 5 st 3 minuters intervaller och sedan lite fartlek. Direkt därefter klev jag in i hallen och körde ett handbollspass i 90 minuter. Och det allra bästa är att ben och knän känns bra! Så idag har jag liksom tagit igen all förlorad träning under vilan känns det som

Testade mina 2XU tights för första gången och de är slimmade Vet ej ifall de ger en boost i själva löpningen men jag är ändå imponerad över att benen kändes så pass fräscha så att jag även kunde maxa på handbollsträningen. Kanske har med dem att göra?! Och benen känns fortfarande som sagt okej.

Imorgon blir det en skön vila med god mat och kanske en riktigt kall öl! Mums!

• rövardotter73

Och jag svär fortfarande.
    I kväll åker jag till Järvsö på friidrottstävlingar hela helgen men slänger med skorna om utifall att.
    Har inte ont hela tiden nu så jag lever på hoppet.

• Gaby 01
    rövardotter73 skrev 2010-09-17 10:05:58 följande:
    Och jag svär fortfarande.
    I kväll åker jag till Järvsö på friidrottstävlingar hela helgen men slänger med skorna om utifall att.
    Har inte ont hela tiden nu så jag lever på hoppet.
    Härligt att höra att det går åt rätt håll! Ta det lugnt, för en veckas träning hit eller dit gör inget i det stora hela och det är bättre att du blir hel till framtida mål än att du ska försöka prestera hjältedåd på LL. Jättesvårt jag vet, var i samma sits till halvmaran men man får träna upp den mentala biten istället, att jag SKA klara det oavsett hinder längs vägen.
  • beli
    Gunsan75 skrev 2010-09-15 19:55:21 följande:
    Nu har jag gjoort slag i saken jag med! Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet 2011
    30000 anmälda redan och de tar bara emot 40000 så ni som funderar lär sluta med det och göra slag i saken
    Nu är det bara att se till att slå tiden från i lördags, men det ska inte vara några problem såvida man inte blir sjuk eller så.
    Undrar bara så smått var du fick siffran 40 000 ifrån? Jag gick in på Göteborgsvarvets hemsida och där står det: Anmälningstak 2011: 58.000 löpare.

Det är ju lite fler... ;)
  • Gunsan75
    beli skrev 2010-09-17 10:41:12 följande:
    Undrar bara så smått var du fick siffran 40 000 ifrån? Jag gick in på Göteborgsvarvets hemsida och där står det: Anmälningstak 2011: 58.000 löpare.

Det är ju lite fler... ;)
    Såg också det nu. Vet inte om de ändrat eller vad jag fått det ifrån. Hur som helst så tar platserna snabbt slut

Håller som bäst på att laddar min Ipod med ny musik. Tänkte ge mig ut på en löptur själv sedan. HAr ju inte hittat min laddare förren igår till den.
    Känner mig så inspirerad för tillfället.

Nu hörrni är det bara 1 vecka kvar till Lidingö + 1 dag. Åker direkt ner mot Göteborg efter det för på söndagen är det barnsjukhusets dag på Liseberg som vi ska gå på. Får bli min återhämtning efter LL att gå en hel dag på Liseberg.
    Sedan snabb återhämtning för den 2:a bär det av till Portugal och training camp där. Ska bli så kul! Kommer kännas konstigt att vara ifrån dottern en hel vecka nu efter att vi levt så nära varandra och så intensivtt sista åren. Välbehövligt
  • Gaby 01

Gunsan: Vilken sträcka skulle du springa på LL?
    Och jag är riktigt avundsjuk på din resa, men jag förstår känslan av att vara borta från ditt barn. Ni har ju fått uppleva så extrema saker tillsammans och i extrema miljöer. Ni är ena riktiga tuffingar båda två!

• Gunsan75

Gaby01: Jag ska springa 30km. Antar att det kommer bli lite gång i en del backar. Ska ju göra klassikern

Jag var på ett training camp i Portugal för några år sedan och det är helt obeskrivligt. Bästa resa jag gjort tror jag. Trots att det är mkt träning så känner man sig utvilad och har nya krafter när man kommer hem. Kan starkt rekommendera att resa med Springtime.

• Gaby 01

Gunsan: Ska bli spännande att höra på lördagen hur det gick! Själv springer jag ju inte förräns på söndag, vilket även det ska bli en upplevelse. Sedan får vi se till nästa år om jag vågar mig på 3 milarn.

Ska ut och kolla upp Springtime nu! Kanske man får något att se framemot till nästa höst!

Svar på tråden Löpartråden 13