Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Denna tråd har peppar mig så mycket att jag snart ska ut på en runda igen. Blir en sen kvällsrunda idag, men vi har valt elljusspår så man ser vart man sätter fötterna
Nu ska jag försöka lära mig springa själv också här under hösten tänkte jag. Har letat rätt på min Ipod och ska ladda den med bra upptempo musik.
Pannlampa, är det någon här som kör med det? Duger den från Claes Ohlsson?
Gunsan, när jag sprang TEC förra året så gick det nattetid delvis på smal stig i skogen och en kille som jag sällskapade med flera varv hade en pannlampa för 69:- eller något sånt från Claes Ohlsson. Den fungerade precis lika bra som min dyra lampa!
Gaby, More miles tightsen är hur mjuka och sköna som helst. Jag ska kolla hemma imorgon vilken strl jag har, kommer inte ihåg i huvudet och är på jobbet nu.
Waimea, klart du måste ha nya tights du också
Idag hade jag tänkt mig ett långpass men efter tre jobbnätter börjar sömnbristen bli kännbar och när jag började tveka inför träning helt och hållet bestämde jag mig för ett kortare pass så att det blev av iaf, dryga milen i lugnt tempo. Att kombinera nattjobb med flyttpackning/rensning är ingen jättebra kombination..
Heeeeelt slut, men lycklig! Körde 12 km där jag inkluderade 5 st 3 minuters intervaller och sedan lite fartlek. Direkt därefter klev jag in i hallen och körde ett handbollspass i 90 minuter. Och det allra bästa är att ben och knän känns bra! Så idag har jag liksom tagit igen all förlorad träning under vilan känns det som
Testade mina 2XU tights för första gången och de är slimmade
Vet ej ifall de ger en boost i själva löpningen men jag är ändå imponerad över att benen kändes så pass fräscha så att jag även kunde maxa på handbollsträningen. Kanske har med dem att göra?! Och benen känns fortfarande som sagt okej.
Imorgon blir det en skön vila med god mat och kanske en riktigt kall öl! Mums!
Och jag svär fortfarande.
I kväll åker jag till Järvsö på friidrottstävlingar hela helgen men slänger med skorna om utifall att.
Har inte ont hela tiden nu så jag lever på hoppet.
Gunsan: Vilken sträcka skulle du springa på LL?
Och jag är riktigt avundsjuk på din resa, men jag förstår känslan av att vara borta från ditt barn. Ni har ju fått uppleva så extrema saker tillsammans och i extrema miljöer. Ni är ena riktiga tuffingar båda två!
Gaby01: Jag ska springa 30km. Antar att det kommer bli lite gång i en del backar. Ska ju göra klassikern
Jag var på ett training camp i Portugal för några år sedan och det är helt obeskrivligt. Bästa resa jag gjort tror jag. Trots att det är mkt träning så känner man sig utvilad och har nya krafter när man kommer hem. Kan starkt rekommendera att resa med Springtime.
Gunsan: Ska bli spännande att höra på lördagen hur det gick! Själv springer jag ju inte förräns på söndag, vilket även det ska bli en upplevelse. Sedan får vi se till nästa år om jag vågar mig på 3 milarn.
Ska ut och kolla upp Springtime nu! Kanske man får något att se framemot till nästa höst!