Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
God kväll! In snabbt bara, glömde att svara dig Gaby om storlek på vintertightsen från More miles, strl 12 har jag , de sitter bra på vår längd och vikt
Gunsan: Jag sprang Lidingö för första gången förra året. det gick bra och mitt tips till dig är att börja lugnt. Jättelugnt. Du kommer förmodligen inte ha några alternativ för det är bra trångt första kilometrarna (gissar att du startar i startgrupp 8 eftersom du gör klassikern?!). Se till att fylla på vätska och/eller sportdryck vid alla kontroller. Bry dig inte om att du blir omsprungen, se till att det känns lätt och skönt i kroppen. Sen, när backarna börjar så har du förhoppningsvis energi och ork kvar och då kommer du att känna dig urstark, för då har många av de som sprang om dig i början slaknat. Njut av den fantastiska utsikten och miljön och ta en kilometer i taget! Och sist, men inte minst, se till att ha roligt! Det är ett häftigt evenemang.
Idag sprang jag längre än någonsin, 16.5 km. Är så nöjd och glad! Tidigare rekordet var milen. Kan jag, så kan alla!
Isold: Tackar... ska lägga in en beställning... riktigt prisvärda!
Annkris: Härligt att du bröt våran trend där vi haft en riktigt tung dag idag. Grattis till den fina rundan!
Tackar! Inte gick det fort, men det gick
Igår kväll testade jag för första gången att ta med lillan på en liten joggingtur (slöjogg, kanske hann sisådär 6 km på 38 minuter...). Hon fyller snart 5 år och har precis lärt sig cykla. Det funkade ju helt PERFEKT! Jag blev glatt överraskad hur bra det gick. Hon är naturligtvis inte lika snabb på cykel som storebror som tycker det är lite segt att vänta in mig hela tiden, utan tempot var lagom för hennes pyttecykel med pyttehjul och korta små ben. Och i alla uppförsbackar fick jag extra träning genom att hjälpa henne lite med en hand på ryggen! Det var jättemysigt! Och benen kändes glada och lätta trots magont och nån konstig sträckning i ryggen... hmmm
Innan joggingturen med lillan fick jag dessutom med mig sonen på en promenad runt Strömmen, bara han och jag och en liten fotboll i 4.2 km. VÄRDEFULL tid att prata, sparka boll och umgås utan att han är 100% uppslukad i Kalle Anka, dataspel eller Nintendo! (eller för den delen JAG uppslukad i jobb, matlagning, tvätt, städning eller planering för hur jag ska hinna allt...)
Den kvalitetstiden med barnen i kombination med skön motion var verkligen helgens höjdpunkt för min del! Valresultatet däremot var en katastrof inte bara för mig personligen utan för Sverige och svenskarna i allmänhet.
Idag powerwalk i strålande sol på morgonen (UNDERBART), funk och body pump ikväll. Imorgon vilodag (jobbresa). Onsdag cardio + poweryoga på gymmet. Torsdag springa milen igen och kanske kanske... kanske denna gång lyckas PRESSA ner tiden till under 1:04?!
K
OK, sex dagar kvar, ont i låret, trött som bara den, lite förkyld och mensvärk som ilar ner i lilltån. Det här blir braaaa!
Hej på er!
Har bara en fundering på löpning efter graviditet.
Jag har nu, ca 10 veckor efter förlossning börjat ta upp löpningen. Eller man ska väl inte kalla det löpning egentligen
. Jag undrar bara hur det har känts för er andra. Har ni känt nått i magen överhuvudtaget?
Jag gör så att jag powerwalkar och sen springer jag i sakta mak mellan 50-100 meter och så powerwalkar jag lite igen. Men jag kände lite obehag i magen. Väldigt långt ner, nästan som lite träningsvärk. Gav sig så frort som jag började gå men när jag sprang så fanns det där och liksom störde lite. Är det normalt?
Det är nämligen så att jag söker phs och blir jag kallad på fys så blir det i slutet på november eller början på december. Kommer naturligtvis lyssna på kroppen och går det inte så går det inte, men saknar ändå löpningen och längtar sååååå efter att få börja igen....