• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gaby 01

Varit ute på en riktigt skön men intensiv löptur! Satsade järnet på att förbättra miltiden och det gick på personbästa 51 minuter... dock kändes det som under löpturen  som om jag skulle fixa under 50 så jag är både nöjd och missnöjd. Sammanlagt blev det 13 km på 1.08.
    Jag tror min kropp fungerar bättre på längre distanser för när jag väl avverkat 1 mil som i mitt tycke var riktigt jobbigt och varvade ner så kändes det efter bara några 10-tals sekunder som om jag återhämtat mig och skulle kunnat rulla på i en evighet. Men det är svårt att veta vad man vill satsa på. Jag vill ju bli bättre både på en mil och halvmaran! Har dock insett att jag ska vara glad om jag kommer under timman på LL:s millopp - terräng är ju fasiken så mkt jobbigare!

• isold2003

Härligt Gaby! Grattis till ditt fina nya pers!

Välkomna ni som är nya i tråden, alltid kul med nya ansikten

Ikväll blev det runt 13 km med klubben med fokus på backar. Det kändes bra men bara tanken på 17 km till på lördag med ännu mer backar känns jobbig..

• rövardotter73

Härligt Gaby. Kan det ha varit du som sprang utanför pizzerian i skogsbo vid 18.20 tiden klädd i svarta kläder med en röd jacka runt midjan?

Har idag haft feber i hela huvet också så min uppladdning inför helgen går lysande.

• Gaby 01
    rövardotter73 skrev 2010-09-21 23:02:25 följande:
    Härligt Gaby. Kan det ha varit du som sprang utanför pizzerian i skogsbo vid 18.20 tiden klädd i svarta kläder med en röd jacka runt midjan?

Har idag haft feber i hela huvet också så min uppladdning inför helgen går lysande.
    Det var nog jag det Bor lite bortanför Tempo så då var det nära hem!

Men vad du har fått en motig uppladdning inför LL. Hur går tankarna, hur ska du lägga upp loppet? Och hoppas verkligen förkylningen hinner passera innan lördag annars blir det ju rent ut sagt farligt att springa. Hörde förresten att (om jag inte minns helt fel) att södra Dalarna låg i topp med förkylningar just nu, om man tittar på antalet föräldrar hemma med sjuka barn, så det verkar gå massor av otrevliga virus.
  • rövardotter73

Mina tankar om loppet handlar nog mest om att ta mig runt.
    Igår joggade jag runt "två broar" medan dottern hade slalomträning. Enligt Jogg.se blev rundan 6.66 km och det tog 43 minuter och då hade jag ont i låret och var helt slut, mådde nästan dåligt efteråt. Förkylningar och annat som spökar i kroppen har satt sina spår och inte blev det bättre av den här j-a sträckningen i låret.
    Det gick i alla fall att springa så länge jag bara sätter ena foten framför den andra. Jag får passa mig för att halka eller göra häftiga pareringar så kanske det ska gå.
    Nu blir det en liten runda till kvällen sen springer jag på söndag och ser det som en träningsrunda och är glad om jag kommer runt på mindre än en och en halv timme

Gaby: Du kommer absolut under timman på LL. Sist jag sprang så gick det på 1.06 och då var jag i betydligt sämre fom än vad jag är nu och du är ju ljusår bättre tränad än mig. Se till att du inte kommer bakom tröga klungor med promenerande damer bara så du kan hålla ditt eget tempo.

• Gaby 01

Rövardotter: Fasiken jag helt fått för mig att du skulle springa 3-milarn på lördag men så oerhört skönt att det inte var så med den uppladdningen du fått med skador och förkylningar.
    Jag startar i sista gruppen (tror jag att det är) kl. halv 3 så jag misstänker att det kommer vara horder med klungor som promenerar framför mig. Men jag får sicksacka mig fram bäst det går och kanske dämpa tävlingsinstinkten lite så jag inte kör slut på mig i backarna. De ska vara ganska så vidriga har jag hört?!

Jag har fått en lätt dämpad motivation så här senaste veckan. Misstänker att det är hösten som spökar så nu har jag satt upp veckomål istället vilket kan innebära att jag ska klara av 3 st löppass, några plankor, några styrkeövningar etc och när det är gjort så är all träning "frivillig" och en bonus inför vårens lopp.

Ett litet problem som jag dras med just nu är att jag tydligen ser vilodagarna som frossardagar. Hoppas jag hinner fylla på lillkillens godispåse innan lördagen, annars blir det gråt och tandagnisslan.

• rövardotter73

Tur att du bor nära tempo

Jag har på något sätt hamnat i startgrupp 3 !!! så jag är väl en av dem du ska ta dig förbi. Jag startar 13.50.
    Håller med dig om att hösten är trökig. Jag tycker det är så kallt och mörkt att springa så jag får tvinga mig själv men när man väl kommer ut är det ju så skönt, för att inte tala om brasan i vardagsrummet när man kommit hem och duschat.

Såg att reztart skulle sponsra med bar före loppet och dryck efter loppet. Hoppas de är förpackade så man kan spara dem och prova hemma. Det verkar var bra men jag törs inte pröva nya saker i samband med loppet men tycker det är spännande att testa hemma, där jag kan avbryta eller springa på toa om magen protesterar.
    Glömmer inte GBV när jag fick en energigel mitt under loppet och sprang en mil med magknip, usch, sånt ska nog testas innan så man vet vad kroppen gillar.

• m o e

Åh, jag läser och läser, men har varit lite dålig på att skriva sista tiden. Min löpträning har varit lite si sådär med sista veckorna. Vi rev ut vårt badrum den 2/8 och sedan dess har vi varit utan dusch! Hantverkarna hade lovat 3-5 veckor, men är ännu inte klara, så vi har fått duscha hos mina föräldrar som bor nära. Visst det funkar ju, men är inte optimalt och gör att de där spontana rundorna blir väldigt få. Dessutom har båda baden här i stan renoverats under sommaren och jag har träningskort på Actic (fd Nautilus) och hade trott att jag skulle kunnat duscha där efter träning, men det kändes också sunkigt att få duscha ute eller i en barack... Jag hoppas verkligen att de blir klara snart, det är så eländigt att inte ha sitt hem ifred.

Jag brukar sällan ta något sånt där energigrejs man får på loppen, men jag gjorde det under Tjejmilen. Vet inte ens varför, det var bara ett infall, för jag brukar aldrig behöva fylla på när jag springer en mil. Jag blev nästan illamående och det tog lång tid innan jag fick bort den konstiga smaken och suget i magen. Så jag är också lite rsetriktiv med sånt där.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Gaby 01

Vila, vila, vila är vad som står i min almanacka nu Två sköna dagar! Ska verkligen njuta!
    Idag blev ett megapass med 13,5 km löpning visserligen i lugnt tempo men sedan följde 1,5 timme handbollsträning. Rätt slut nu och sängen lockar och de två kommande dagarna!

moe: Förstår att det måste bli väldigt svårt att träna under de förhållandena. Men vad härligt sedan att få njuta av ett alldeles nytt och fräscht badrum. Då kan faktiskt träningen få stryka på foten ett tag, det är det värt.

• Gunsan75

Blev bara ett kort pass idag. Lugn jogg.
    Nu är det vila och ladda för lördagens 30km.. Ska bli så skönt att ha det avklarat sedan. Hoppas på att vädrets makter är på vår sida bara, ser ju inte lovande ut just nu.

Svar på tråden Löpartråden 13