• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • lunaria

annamamma: överproduktion ger oftast mer tydliga symptom än underproduktion o det är många med hypotyreos som går med sjukdomen i flera år utan att veta att de är sjuka, de känner bara att "ngt känns fel", men många av symptomen stämmer ju oxå in på normalt mående efter en förlossning. jag tycker iaf du borde kolla upp det hela för du ska ju inte gå runt o må dåligt psykiskt ...jobbigt när ekonomin är eländig också, det hjälper ju inte till kan jag tänka mig. vi har alltid fått vända på varenda krona varje månad, men jag förstår att det blir en chock när det händer så plötsligt!!

oj svårt det där med storlekar på kläder, har ingen aning vad du borde ta. min stora Linn har kläder på sig som vår son hade när han var två månader så här kan man ju verkligen inte följa storlekar efter ålder{#lang_emotions_dreamer}

armani: vår son kunde kaskadkräkas rätt så mycket, men det försvann plötsligt sen. Linn spyr en del nu, men hon glupskar i sig alldeles för mycket så det är mest överskottet som kommer ut.

• Madde01

Oj, idag kan man ju lugnt säga att det var sommar värme :D
    Var ute o gick med Julius i 3timmar, så härligt.. Så kunde jag inte få nog. Så åkte hem till min storebror som har en tomt man kan vara på, tråkigt o bo i lägenhet nu när det är sådant här väder ju {#lang_emotions_frown}
    Gick ute i bara linne för första gången i år :D

• Armani

Nu är jag här med mina kräkfunderingar igen Men ni som har/har haft kräkbarn, är det lika normalt att dom spyr gult? Noel kaskad-kräktes nu på morgonen och det var alldeles gult...

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • helene306
    Armani skrev 2010-05-16 08:51:18 följande:
    Nu är jag här med mina kräkfunderingar igen Men ni som har/har haft kräkbarn, är det lika normalt att dom spyr gult? Noel kaskad-kräktes nu på morgonen och det var alldeles gult...
    Är han snorig? Snor kan rinna ner i magen och det blir gulare. Alvas kräks kan ibland också vara lite gulaktigt och den feta bröstmjölken gör det gulare. Ammar du Noel? När David kaskadkräktes kommer jag inte ihåg färgen.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • lunaria

madde: håller med dig, hade varit lyxigt med hus så man kunnat sitta ute mer!!

armani: säger som helene, du ammar eller så?? för jag har aldrig sett att det är gult, bara vitt o ibland lite grynigt, men vi ger ju bara ersättning...

fan vet inte om jag ska skratta eller gråta, hur mycket ska man stå ut med??!! tänkte packa lite inför flytten, men fick så jädrans ont i magen o inser efter denna fm att jag har magkatarr . förklarar varför jag inte fått i mig så mycket mat och känt mig så illamående samt fått ont i magen efter varje måltid..o då borde man ju sluta med alla värktabletter, men då kommer jag ha ont i underlivet hela tiden istället så vad ska man göra!! 

• 7 michelingodingar

armani: jag har inte sett att mina spytt gult nån gång men frågan är ju om du ammar? mina har ju fått ersättning o det blir ju inte gult.

am zandra:nää men inte det oxå vad jobbigt för dig!!
     står det på värktabletterna att du inte ska ta dom om du har magkatarr?
    ett tips är att du köper omeprazol dom funkar jättebra mot magkatarr, fick ju dom nu när min magkatarr bröt ut som ett inferno när jag vänta agathon o det tog ett dygn så började dom göra verkan!!

• lunaria
    7 michelingodingar skrev 2010-05-16 12:02:15 följande:
    armani: jag har inte sett att mina spytt gult nån gång men frågan är ju om du ammar? mina har ju fått ersättning o det blir ju inte gult.am zandra:nää men inte det oxå vad jobbigt för dig!! står det på värktabletterna att du inte ska ta dom om du har magkatarr?ett tips är att du köper omeprazol dom funkar jättebra mot magkatarr, fick ju dom nu när min magkatarr bröt ut som ett inferno när jag vänta agathon o det tog ett dygn så började dom göra verkan!!
    jag har som tur är redan omeprazol hemma efter min förra magkatarr så det har jag tagit nu o hoppas det snart blir bättre. hoppsan, kanske bäst att kolla utgångsdatum för det var ju ett tag sen...det var min läkare förra gången som sa att man inte ska ta värktabletter alls när man har magkatarr eftersom det kan spä på det hela . men om min värk blir för illa så måste jag ju ta alvedon..suck!!
  • 7 michelingodingar

am zandra: ah ok det hade jag inte en aning om o jag har ju ätit panodil samtidigt som jag ätit medicin mot magkatarren!! min läk har heller inte sagt nånting om det men så är han ju känd häromkring som "pillertrillaren" du kan inte ringa sjukvårdsrådgivningen o fråga hur du ska göra?

• helene306
    am zandra: Men fy, ska du ha magkatarr också?! Kolla på fwww.fass.se, viss medicin kan man ta ihop med magkatarrsmedicin beroende på vilka substanser de innehåller. Annars kan du ringa sjukvårdsupplysningen. Det är ju lite bu eller bä och vissa läkare är mer nitiska än andra att inte kombinera tabletter. Hoppas du blir bättre snart!

Jag dras själv med ont i magen till och från men jag reagerar när jag fått i mig för mycket fett och igår grillade vi hos mamma och pappa och jag käkade pommes, sen satt magonda som smäck. Jag har minskat kolhydratsintaget och det blev antagligen för mycket igår ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010